Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Hela situationen är hemskt tragisk och just nu vet vi inte vad som hänt och vilket motiv gärningsmännen har så jag avstår från ytterligare spekulationer.
Däremot har jag en annan fråga: Varför flyttade caféet från Varnhem?

För att företag då och då flyttar - antagligen med ett profittänk. Någon annan driver caféet i Varnhem nu, så de sålde väl det och flyttade till Kinnekulle istället. Det är nog det minst konstiga i historien.

Någon som hörde de konstiga ljuden på SvtPlay nu? Typ "Jag sitter för långt ner, Nisse!"
Medlem
Realisten73s avatar
Nu rullar sändningen som den ska.
http://www.svt.se/nyheter/polisens-presskonferens-lisa-holms-forsvinnande
Medlem
Scientia-Viss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Gården var ju den första de kollade av, gödselbrunnen mm men det har påståtts att personerna i huset inte gick att nå förrän idag.

Att låta stora lador stå osökta bara för att ägarna inte gick att nå.. när man letar efter en möjligt levande men bortrövad person? Jag skulle då inte vilja bli bortrövad i ett så byråkratiskt land.
2015-06-13, 13:02
Medlem
MedborgareXs avatar
Man får hoppas att Polisen söker fler på platsen och söker i gärningsmännens historik många år bakåt. JAG blir inte förvånad ifall de dödat fler.
2015-06-13, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assvett
Är många som skriver att hon måste ha blivit begravd då hundarna annars skulle ha fått upp ett luktspår. Kan detta verkligen stämma? Hundarna kan ju känna känna lukt efter folk som ligger i vatten på flera meters djup, rimligtvis borde de då också kunna känna spår efter folk som ligger några meter under jord?
Det är gaser efter förrutnelse hundar känner lukten av, och om du hade lärt dig att prutta när du badar hade du förstått varför det är skillnad mellan vatten och jord. Eller betong.
2015-06-13, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
POLISEN hittade henne.
Har du en källa på det?
2015-06-13, 13:03
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Men för helvete hur tänker du egentligen!
De fick inatt besked om att deras dotter förmodligen mördats och du tycker dom ska gå ut i media nu och tacka för allt detta!

Vad snackar du om? Läs mitt inlägg igen.
2015-06-13, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proclaimer
Har aldrig hört rubriceringen "grovt skyddande av brottsling" förut. Vad kan det innebära? Det måste ju nästan angränsa till medhjälp?
Hon har uppgett felaktig information men är inte delaktig i mordet?
Medlem
har inte följt tråden så aktivt, kan någon vänlig själ länka till den källan som fastställer att de anhållnas etnicitet är av polsk härkomst?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Har du en källa på det?

Polisen sa det under nattens frågestund.
2015-06-13, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gendars
har inte följt tråden så aktivt, kan någon vänlig själ länka till den källan som fastställer att de anhållnas etnicitet är av polsk härkomst?

Sök på Maciej och Krysztof i tråden.
2015-06-13, 13:05
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gendars
Har bara sätt att man skrivit gästarbetare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in