Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
15-06-11, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildsome
Om vi förutsätter att det faktiskt är gärningsmannen som skapat Youtube-kontot också så känns det jätterimligt att hen också placerar ut fysiska ledtrådar. Isåfall vill personen leka med polisen.

Nu tror jag inte detta är fallet men det du nämner är inte något som aldrig har hänt som andra vill dumförklara det till.

Zodiac gjorde ju detta t.e.x. Han ville visa sig smartare & mäktigare än o´polisen, valde unga och random offer. Komplex-liknande motiv.

Men ja. Jag tror det är HÖGST osannolikt att vi har ett sådant fall här.
15-06-11, 20:00
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
De kan ju ha kollat containern efter henne och hjälmen. Nu kanske de kollar de igenom den mer noggrant för cigarettfimpar och spår efter ev. GM.
Det skulle ha gjorts i måndags. Fan vet vem eller vad som har kastat eller plockat saker i den de senaste fyra dygnen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det är väl troligen den som står på baksidan av caféet och som syns på den här bilden http://sv.tinypic.com/view.php?pic=30931x0&s=8#.VXnL0fntlBd
Jo det verkar vara den!
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildsome
Det här ser jag som högst troligt. Det finns indikationer på lögn hos båda kollegorna i deras intervjuer, men jag tror inte det var de som mördade henne. Ett sånthär scenario är det troligaste, och då tror jag att någon av dem kommer bryta ihop och erkänna det snart. Inte för att det kommer hjälpa så mycket i jakten på den faktiske gärningsmannen, men ändock - det är svårt att hålla inne med sanningen.
Kan det vara så att kollegorna vet att Lisa skulle försvinna just den dagen?

Om de stängde 18:00 och åkte iväg låt oss säga 18:05. Vad ska Lisa har gjort under tiden tills hon skickade sms:et 18:23?

Dessutom så säger kollegorna emot sig själva i intervjuerna. Ena påstår att de åkte iväg före Lisa och andra säger att Lisa åkte före dom.
Medlem
Det är klart att man inte kan utesluta tjejerna på cafét som skyldiga/medskyldiga(?).

Att hennes grejer är spridda så konstigt får mig att undra om GM återvände till platsen och gjorde det, eller om det var två GM, varav den ena lämnade platsen till fots och spred villospår, men att återvända är ju iskallt - nästan en form av att GM är så psykiskt störd att GM vill göra det som om det vore taget från en film. Men då är det ett riktigt nutcase som har tagit henne, en mycket svårförutsägbar idiot typ.
15-06-11, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spectacular.
Har någon tänkt på detta:

Bad lisas pappa henne att skicka ett sms till honom? Ja då är det säkert hon som skickat det.

Men om han inte bad henne skicka ett sms så ökar chanserna att det är någon annan.

Borde inte GM isåfall ha skrivit något annat i sms:et än att hon var på väg hem tex jobba över, träffa en vän eller liknade för att köpa sig ännu mera tid...?
Bannlyst
Har en ung vikarie på 17 år, som jobbat där i 3 veckor, redan en nyckel att låsa med?
Medlem
Citat:

Bad lisas pappa henne att skicka ett sms till honom? Ja då är det säkert hon som skickat det.

Men om han inte bad henne skicka ett sms så ökar chanserna att det är någon annan.

Eller inte....inte ovanligt att jag, vänner eller familj skickar sms med "jag åker nu, syns snart"
Medlem
fghjkls avatar
Citat:

jepp, Jag skrev det för ca 10 min. sen, dock var det någon som anmärkte på att 17år, första gången hon åker moppe hem från jobbet, inget konstigt med det, men dock bör föräldrarna tänka tillbaka och reflektera över detta

Medlem
Grandiosos avatar
Det är den största insatsen Missing People någonsin gjort i Sverige med minst 1600 personer
engagerade. https://www.youtube.com/watch?v=wxCDeCWXAlQ

Jisses...218 720 visningar har det här inslaget haft hittills...ett inslag som snart hela landet känner till...

https://www.youtube.com/watch?v=n3IuUuNV_zk

Och om två dagar är det just den trettonde...kanske nåt mer mysko dyker upp då...
Senast redigerad av Grandioso 15-06-11 kl. 20:23.
15-06-11, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Eller inte....inte ovanligt att jag, vänner eller familj skickar sms med "jag åker nu, syns snart"
Speciellt med tanke på att det är en ung tjej som nyligen påbörjat en sommarjobbstjänst och att det var hennes första gång som hon tog sig till och från jobbet på egen hand. Inte alls konstigt att hon då meddelar föräldrarna att arbetsdagen är slut och att hon är på väg hem.
15-06-11, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Har en ung vikarie på 17 år, som jobbat där i 3 veckor, redan en nyckel att låsa med?

Jag fick en nyckel när jag var 16 första dagen att öppna med så nej inget konstigt...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in