Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 01:24
Medlem
Hunden007s avatar
om dessa personer är mördarna, så är dom idioter dessa skulle gått totalt under jorden eller åkt tillbaka till polen
Medlem
Snapcounts avatar
Är nöjd med polisens arbete. Sen är ju sveriges patetiska straffskala en annan sak.., men det är ju en politisk sak..

Självfallet håller de "kortena tätt kring bröstet" i detta läge av utredningen, finns inget att vinna på att snacka med journalizter i detta läge. Anhöriga kommer ju även först..

Och nu med 2 anhållna.., skall bli intressant att höra om de har haft kriminellt förflutet..

Vägen till detta (troligen mord).., kommer ju inte över en kafferast med rent samvete..

(kasta in de på livstid och släng nycklarna)

En alldeles för ung människa har får pliktat med sitt liv..
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Seppo1337
Fy fan vad tragiskt. Skulle jag vara pappa till denne Lisa och högt uppsatt inom militären skulle jag göra allt i min kraft för att komma i kontakt med dessa människor och avrätta dom. Hoppas vi får reda på motiv & mer information om de olika fynden snart.

Skyldiga för brott som dessa borde få dingla i träd för allmän beskådan som avskräckande exempel. Funkade ypperligt på medeltiden och är nog lite mer på samma mentala nivå som vissa människor här på jorden.

Det här fallet har fått på tok för mycket uppmärksamhet för att försöka tystas ner eller censureras. Tänk om det är så illa att BO hållts vid liv och avled samma dag som hon hittades eller dagen innan..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Tror ni hon blev mördad första dygnet eller fanns det chans att rädda henne?

Om hon inte blev mördad första dygnet så tyder det på att det var planerat vilket jag har svårt att tro då de inte gjorde sig av med kroppen på ett sätt som man borde göra om man har planerat det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Dumma jävlar som gömmer liket i sitt egna hem när de bor bara hundra meter från brottsplatsen, hur tror man att man ska kunna komma undan med det? Då är de ju för fan bättre att komma in frivilligt för upptäckt lär man ju bli förr eller senare

Sådana våldsbrott begås oftast av intellektuellt mindre bemedlade personer med dålig impulskontroll.

I USA har de ju problem med att många som sitter på deathrow har IQ på under 75 och i någon mån betraktas som förståndshandikappade och därmed enligt en del svenskar med "stora öppna hjärtan" inte borde kunna avrättas.

Själv anser jag att dumhet och ondska går hand i hand fast att dumhet är snäppet värre eftersom en dum människa knappast kan ändra på sig om hen än skulle vilja det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Tror ni hon blev mördad första dygnet eller fanns det chans att rädda henne?

Gissar på att hon dog väldigt omgående, lutar nog inte åt att dessa personer suttit och hållit henne kidnappad faktiskt. Det krävs lite planering för att utföra såna brott, det här känns mer som en spontan grej som gick åt helvete faktiskt. Tror det är i princip säkert att säga att det inte fanns nån chans att rädda henne mer än nån eller några timmar efter hennes försvinnande.
Medlem
superkukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Fast du måste ju medge att det är lite "störande" att en person ska åka upp från Göteborg till typ 30 väntande journalister för att säga att de har hittat en död person och sen svara "det kan jag inte kommentera" på 50 frågor.

Nej faktiskt inte. Var mer det jag räknat med. Hon Kan inte uttala sig mer än vad hon gjorde.Hon har naturligtvis gått igenom / fått direktiv om vad hon får/ inte får uttala sig om. Hur "svepande" hon än var så kan hon inte säga mer än så. Vad vill du hon ska avslöja i ett så här tidigt skede?
Att hon fick åka från gbg har väl mer med arbetstider osv även för polisen att göra.
2015-06-13, 01:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Flyktvägen ska troligtvis då ha varit som jag tidigare länkade.:

https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.ladda-upp.se%2Fbilder%2Fratlzzrzetxaz%2F

De har förmodligen tagit vägen till höger på bild 2 och sedan åkt ner till stallet.

När kommer man kunna beställa FUP om fallet tror ni?

Färden kan också ha gått åt motsatt håll, från ladan till caféet beroende på vilken som är brottsplatsen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
För drygt två månader sedan var det en polack som rövade bort, våldtog och ströp en
9-årig flicka i Frankrike.
https://www.flashback.org/t2555726

En annan polack, gripen för dubbelmord i Österrike, är misstänkt också för att ha dödat
en äldre svensk man i Göteborgstrakten. Står om den saken i dagens tidiningar.

För några år sedan mördade två polacker på ett mycket brutalt sätt ett äldre lantbrukarpar i Långared.

Och nu har vi detta hemska som hänt med stackars Lisa Holm, 17 år.

Men dom är ju för fan Litauer , i alla fall gästarbetarna på Dafgård var Litauer.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
om dessa personer är mördarna, så är dom idioter dessa skulle gått totalt under jorden eller åkt tillbaka till polen

Ja det är lite konstigt, det tyder på att allt hände snabbt och att det kanske rent utav var en olycka.
2015-06-13, 01:26
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dewies
När/om åtal väcks?
Räknar med att de kommer åtalas och även dömas.
2015-06-13, 01:26
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHate
Någon här på Flashback kanske vill ta i uppdrag att regga ett nytt konto och outa sig själv för en insamling till förädlarna och köpa en stor mängd rosor till begravningen och visa att vi på Flashback med har hjärta! så kan vi alla skänka 15 kr var det blir nog MÅNGA MÅNGA rosor då!
Tyvärr är jag inte rätt person för uppgiften själv.

Men de är ett bra sätt att visa att vi bryr oss och vi är säkerligen många som skulle ställa upp vid en sådan insamling samtidigt som vi skapar historia och gör en mycket god gärning.!

Någon!?
Tveksam till detta, personen skulle säkerligen vara ägare till blomaffären. Däremot skulle jag gärna ställa upp och donera pengar till familjen. Inte för att pengar på något sätt kommer trösta dem utan att jag vill hjälpa dem på det enda konkreta sätt som finns. (Enda konkreta sätt för mig i egenskap som random flashbackare).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in