Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 01:11
Medlem
k0rv3ns avatar
2 personer anhållna för mord. 1 anhållen för skyddande av bråttsling!
Källa: Expressen Live!
2015-06-13, 01:11
Medlem
Hur kommer det sig att de gömmer liket så nära hemmet tror ni?

RIP Lisa din vackra ängel
2015-06-13, 01:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Detta var presskonferensen: vi har hittat en kropp... det kan jag inte svara på. det kan jag inte svara på. det kan jag inte svara på. det kan jag inte svara på.

Jävla skitkonferens.

Men ditt stolpskott. Polisen svarar inte för att Polisen inte vet!

Kroppen måste på rättsundersökning och undersökas grundligt för att se när personen dött, Om personen flyttats, hur personen dött samt vilka brott personen har blivit utsatt för. Kryp under den sten du kröp fram ifrån snälla.

Konferensen var bra, kort och koncis.

I morgon vid lunch lär Polisen fått reda på mer. BO ligger på bårhus inom några timmar och kommer undersökas under natten definitivt.
Medlem
ercys avatar
Det är väl männen som är anhållna för mord och kvinnan för skyddande?
Medlem
Någon kan också ha placerat kroppen så att misstankar väckts hos polisen mot de 3 omhändertagna. Jag är ganska säker på att de inte har något bevis att det är de omhändertagna som har mördat lisa, annars hade de ju gripits/anhållits redan.

Källa på gripning/anhållning ni som säger det?
Medlem
xmzs avatar
Spännande att så småningom få reda på mer om vad som hände. Hur många var fynden totalt som hittades, och var? Vad hade hon egentligen utsatts för, och varför? Är det läge att bygga en ny Berlinmur, som sträcker sig från Tornedalen ner till Italien? Så många frågor.
Medlem
Tyvärr var detta besked väntat. Det jag inte kan förstå är hur polisen missat att gå igenom dessa hus inkl uthus/stall tidigare. Huset/stallet ligger i direkt anslutning till godsägarens hus i slutet av allen, samma person som råkade hitta vanten och snabbt som bara den plockade upp den (precis som man gör när man hittar fynd...). Tittar man sen på kartan så leder fynden söderut för att sen vika av österut mot kyrkan, närmaste hus där är godsägarens inkl dessa hus som hyrs.

Jag tror utgången hade varit densamma om man gått igenom husen dag två men man hade iallafall sluppit alla onödiga frågor som nu kommer uppstå.
Medlem
Kan inte folk sluta använda tråden till att skriva av sig sina känslor. Detta är ingen facebook-grupp!

För att försöka reda ut vad vi nu vet:

1. Lisa är hittad avliden. (ej fastställd identitet men det är ju så det uttrycks före en formell identifiering skett - har inget med skador på kroppen att göra)

2. Mord eller självmord? Finns det någon info från polisen om att det handlar om mord?

3. Om mord. Vem är GM? - som jag förstår det fortfarande ett frågetecken. Kan vara en nära anhörig, en ny pojkvän, han med fyrhjulingen, polackerna, eller egentligen vem som helst.

4. Mordplats? Någon info om detta?

5. Fyndplats är alltså en byggnad 3 km från caféet. Stämmer det?
Medlem
CarlXVIGustavs avatar
Fruktansvärt tragiskt!

Man kan tycka vad man vill angående polisens arbete, men tycker
Presstaleskvinnan Jenny Widén skötte sig galant (väldigt vacker tjej)

Kan det vara så med tanke på att presstaleskvinnan var nära till tårar att polackerna
har förgripit sig på LH och åsamkat otrolig skada på henne?
Tanke på att dom inte kunde säga att den avlidna är LH men dom misstänkte det.
Senast redigerad av CarlXVIGustav 2015-06-13 kl. 01:14.
Medlem
Dumma jävlar som gömmer liket i sitt egna hem när de bor bara hundra meter från brottsplatsen, hur tror man att man ska kunna komma undan med det? Då är de ju för fan bättre att komma in frivilligt för upptäckt lär man ju bli förr eller senare
2015-06-13, 01:13
Medlem
pancoitalianos avatar
Låter som gruppvåldtäkt, sedan mord. Kroppen slarvigt begraven, de två männen var skyddade av kvinnan.
2015-06-13, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Två personer anhållna för mord och en är anhållen för skyddande av brottsling.

När väl rättegången kommer, kommer man kunna se denna via nyheter/tv/live?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in