2015-06-12, 21:19
Medlem
Man behöver inte försvara våld för att konstatera att det ökade våldet korrelerar med ett problem som "lösts" på fel sätt.

Detta våld - hur orätt det än är - är en indikation på att en konflikt har skapats. Var den nödvändig?
Nej, säger jag. Utbrett tiggeri går inte att kombinera med en fungerande välfärdsstat och då återstår två alternativ.
1. Förbjud tiggeri och hjälp tiggarna. Låt dem bo här under drägliga förhållanden.
2. Förbjud tiggeri och avvisa tiggarna från Sverige.

De "åtgärder" som DÖ nu laborerar med är totalt verkningslösa. Inget avgörande kommer att hända om vi inte förbjuder tiggeriet plus ser till att alla andra regler vi har följs, t.ex. när det gäller var man får bo, hur man tar hand om skräp, att man skall ha giltigt färdbevis i kollektivtrafiken e.t.c.

Sedan kan man ju, eftersom vi vill vara bäst i EU, låta dem söka jobb i Sverige i tre månader men om det skall bli ordning på det och fungera så måste någon form av registrering och kontroll till. Annars fortsätter tiggeriet. Gissningsvis kommer inte många söka jobb.
Citera
2015-06-12, 21:19
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasmask1113
Det är inget svenskt beteende så varför ställer du frågan på ett svenskt forum?

Sd är väl ett svensk parti. De är ju till och med patrioter som de kallar sig för. De hängde ut tiggande muslimer som kriminella brottslingar i en reklamkampanj inför valet.

Att lägga ner miljoner kronor på att spotta, hetsa och håna romer som tigger är svineri. SDs hela strategi går alltid ut på att spotta på de som har det sämst i samhället. Det gör väl gott i människor med låg självkänsla.
Citera
2015-06-12, 21:22
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevePlasma
Utbildningsnivån är lägre hos dom ja, så det är väntat att arbetslösheten är större. Om inte arbetslösheten minskar och utbildningsnivån ökar, så är det illa. Det är det jag tycker man kan begära. Utanförskapet och bostadssituationen gör det svårt med skolgången. Brottsligheten är högre hos dom säger du. Varifrån får du dom uppgifterna? Själv vet jag inte hur det är med det.

Tjeckoslovakien

Citat:
Police statistics from the early 90's show that the crime rate of the Romani population in Czechoslovakia was highly disproportional, especially among burglaries. According to Říčan (1998), Romani make up more than 60% of Czech prisoners [despite making up just 2.5% of the population] and about 50% habitual offenders.

Ungern

Citat:
The Roma criminals usually target elderly people in small villages as they know that they are defenceless and won't fight back. In recent years, there have been many cases of elderly Hungarians being robbed, murdered and raped by Roma criminals. This has given rise to the controversial Hungarian Guard who in recent years, started patrols in villages and towns plagued by Roma crime. Nearly two thousand Hungarians have been murdered by Roma criminals in Hungary in the last twenty years. Usually about 100 Hungarians are murdered yearly by Roma criminals. This is interesting, because the number of Roma murdered by Hungarians is only a tiny percentage in the same time period. More importantly, Hungarian police are not allowed to keep stats or statistics on Roma crime.

Bulgarien

Citat:
[2011] About 2,000 Bulgarians have marched in the centre of the capital, Sofia, in an anti-Roma protest.

The demonstrators said they were against corruption and organised crime, which they linked to Bulgaria's Roma or gypsy ethnic minority.

Storbritannien

Citat:
Britain's online PublicServiceEurope.com reported today, March 12, 2013, that currently 90 per cent of cash point fraud in the U.K. is allegedly perpetrated by Romanian gangs. One single Romanian pick pocket gang committed over 180 robberies alone. Organized crime from these Romanian Roma groups is rife, according to today's report, they even transport their gangs by bus and train.

Quote: "The Romanian gang leaders are said to exploit children to beg and steal; they are meanwhile dubbed by many in Britain the new 'Fagins'" (referring to a Charles Dickens character who is the leader of a group of children whom he teaches to make their livings by pickpocketing and other criminal activities in exchange for a roof over their heads).

Moreover Romania's border controls are considered one of the most corrupt in the EU. About 80% of Afghan-poppy derived heroin flows to Western Europe through Turkey, Bulgaria and Romania (and also to Italy via Greece, Albania or Macedonia), according to News reports.

Ett mejl till KO Arnstberg:

Citat:
Tänkte du skulle få några rader om våra EU-migranter som det tävlas att värna om. Circa-gruppen har naturligtvis fullt upp (den enhet som bekämpar åldringsbrott nationellt i Sverige). Senaste ärendena som handlades rörde “falska tevereparatörer” som mot en billig penning letar sig hem till åldringar för att laga deras teve. Priset är naturligtvis lågt och sedan ska det betalas med kort och i samband med detta försvinner reparatören och kortet och naturligtvis är kontot senare tömt. Återkommande är också ”falska barnbarn” som går ut på att förmå individer i åldern 80-100 att lämna ut sina besparingar och smycken till ett “barnbarn” för att hjälpa honom med ett bilköp. En annan variant är att man tar kontakt med åldringar i butiker och registrerar deras kortkod vid betalning i kassan för att senare “råna” dem på kortet utanför deras bostäder.

Som vi båda känner till är deras uppfinningsrikedom enorm och man utväxlar olika metoder sinsemellan och åker runt i Europa för att plundra åldringar.

Läs gärna alla mejlen

https://morklaggning.wordpress.com/2014/12/14/eu-migranter/
Citera
2015-06-12, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araka
du och jag kunde lika gärna vara ziggisar från rumänien eller ännu värre. vi har till skillnad mot ICAromen turen att vara födda i sverige.

Ja, eller så skulle du kunna vara en kålmask och jag ett grässtrå.
Vad skall man egentligen göra med den insikten?

Jag ansluter till FN:s deklaration om mänskliga rättigheter men inser också att vare sig jag eller Sverige kan rädda världen. En del drar då slutsatsen att man väl i alla fall kan hjälpa sin nästa, och så lägger man en slant i tiggarbössan och är nöjd. Men det finns så många problem med det förhållningssättet. Lite som en ambulansförare som hjälper den som skriker högst när han kommer till en olycksplats. Det är inte rätt väg att gå om man vill förbättra världen. Tiggarförbud är hårt men rättvist. Faktiskt. Om man vill ha ett samhälle som bygger på arbete alltså.

Våldet försvarar jag alltså inte på något sätt. Trots det så tror jag att förbud är medicinen mot våldet. Men jag hade varit för förbud även utan att våld förekommit.

Jag skulle i och för sig vilja se en siffra på relationen mellan våld mot romer och våld från romer. Båda förekommer helt säkert men den senare varianten är det bara Avixlat o dyl som nämner.
Senast redigerad av BenLomond 2015-06-12 kl. 21:34.
Citera
2015-06-12, 21:53
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka
du och jag kunde lika gärna vara ziggisar från rumänien eller ännu värre. vi har till skillnad mot ICAromen turen att vara födda i sverige.

Nej verkligen inte. Såvida våra föräldrar inte var romer från Rumänien. Jag har i vilket fall inga som helst problem med att förstå varför människor blir upprörda och provocerade av den här gruppen, deras aktiviteter och allmänna livsstil. Därmed inte sagt att det är acceptabelt att ge sig på dem. För det är det inte.
Citera
2015-06-13, 00:01
Medlem
C0ws avatar
Jag gillar inte tiggarna och jag vill ha bort dem fort som fan. Men när jag går förbi dem så ignorerar jag dem helt enkelt, och så är det inget mer men det.

Men nyligen, så var vi ute i en park och så skulle vi dricka, käka och kasta lite boll till varandra. Efter att vi hade ställt fram påsar med mat och dricka så tog det inte så lång tid innan 2 tiggare kom förbi. En man och hans fru antagligen. De vill ha lite att äta och dricka, men jag säger nej och säger åt dem snällt att gå iväg. Men nej, de ska ha något och så är det. Men jag fortsätter be dem snällt att gå. Till slut gick de iväg. En liten stund senare går vi några meter bort och kastar lite boll och då kommer de tillbaka och frågar om mat och dricka igen. Nej för fan, ni ska inte få ett skit. Sen frågar mannen efter tomma burkar för pant. Nej, du ska inte få ett skit, inte pant heller. Gå iväg! Sen när vi ska börja kasta boll igen så böjer han sig ner och börjar rota bland våra påsar! Så man tänkte bara what the fuck? Då puttade jag iväg honom ordentligt och sa åt honom att sticka och inte komma tillbaka rätt högljutt. Och det roliga då är att då kommer 2 kvinnor som ska vara så jävla PK och försvara tiggarna. De tycker att jag har en "vidrig människosyn som skriker och ger sig på de som har det svårast i samhället" och att jag istället borde ha gett dem mat eller en liten slant istället för att ge mig på honom och putta iväg honom. När jag sen kontrar med att varför gör hon inte så själv så får man svaret att "men jag ger mig iallafall inte på dem". Jävla idioter det finns.

Men det är väl bara att vänja sig, det lär ändå hända oftare och oftare tyvärr.
Citera
2015-06-13, 00:14
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Ogillar tiggare och har aldrig skänkt dem något men jag har inte hällt syra på dem eller misshandlat dem. Däremot så tycker jag att det är fritt fram för vem som helst att göra det. Ju sämre man behandlar dem desto bättre. De har inget i Sverige att göra, de svälter inte på något vis, många har iphone och begår grov våldsbrottslighet mot äldre försvarslösa pensionärer. Jag stödjer all form av dålig behandling av dem. Detta gäller naturligtvis zigenare och inte svenskar.
Citera
2015-06-13, 01:19
Medlem
rojass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten
Ogillar tiggare och har aldrig skänkt dem något men jag har inte hällt syra på dem eller misshandlat dem. Däremot så tycker jag att det är fritt fram för vem som helst att göra det. Ju sämre man behandlar dem desto bättre. De har inget i Sverige att göra, de svälter inte på något vis, många har iphone och begår grov våldsbrottslighet mot äldre försvarslösa pensionärer. Jag stödjer all form av dålig behandling av dem. Detta gäller naturligtvis zigenare och inte svenskar.
Jag förstår att du resonerar så,men ju mer man ger sig på ZT desto mer kommer vänsterestablisemanget att rycka ut till deras försvar och demonisera de som med lagliga metoder försöker stävja det zigenska masstiggeriet.
Citera
2015-06-13, 01:29
Medlem
A.Ericssons avatar
Nu är ts jude och skriver för att provocera, så egentligen borde man inte posta öht. Men nåväl, nej det är inte vanliga svenskar som begår brott mot zigenarna, utan det är i 99 fall av 100 andra zigenare, eller andra utomeuropeiska invandrare (här senast var det ju özz-nujens bergsturkskompis som körde på en zigge med moped).

Skulle vi dock säga att du har rätt, att zigenare råkar ut för trakasserier och våldsbrott från vanliga svenskar, så är det något bra. Det skulle tyda på att svennen vaknat till och (i viss mån) inte längre accepterar tillvaron.
Citera
2015-06-13, 03:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
J Och det roliga då är att då kommer 2 kvinnor som ska vara så jävla PK och försvara tiggarna. De tycker att jag har en "vidrig människosyn som skriker och ger sig på de som har det svårast i samhället" och att jag istället borde ha gett dem mat eller en liten slant istället för att ge mig på honom och putta iväg honom. När jag sen kontrar med att varför gör hon inte så själv så får man svaret att "men jag ger mig iallafall inte på dem". Jävla idioter det finns.

Tiggarna skall man skrika åt. Så fort man är vänligt emot dem, så tolkar det som en ingång till att de kan behandla dej hur som helst. Självklart har du rätt försvara din egendom, det är inte "synd" Rumänska tiggare, deras klaner omsätter miljonbelopp i Sverige ( Källa polisen i Gävleborgs län ) och oftast äger man fler bilar.

Råkade själv ut för rån / stöldförsök ifrån en tiggare, men hög röst säger man ordet "Raus" och med klappade händer, så förstår även den värdelösaste människa på jorden ifrån Rumänien att man skall försvinna.

Rumänska tiggare är kriminella människor och kriminella människor skall man behandla som hundskit.
Citera
2015-06-13, 04:15
Medlem
Crinds avatar
Röstar inte på SD, och våld förtjänar dom inte. Men jag kan inte hjälpa att jag den senaste tiden tröttnat lite. Jag bor i sthlm, intill stan, så jag träffar på rumänska tiggare varje dag. Och jag har kommit till någon punkt där jag irriterar mig på en del av dom, i vissa lägen. Ett "no, sorry" går inte riktigt fram och han/hon är tillbaka efter några minuter och trycker upp koppen i ansiktet. Gick till affären en dag och några av dom satt i en sandlåda för barn, och smutsade ner. Förstår att dom inte lever under bästa förhållandena, men barn leker i sandlådan och det känns bara jävligt respektlöst. Och i sin tur så försvinner min respekt för dom, det blir nån ond cirkel utav det. Kvinnorna är värre än männen, en del av snubbarna är riktigt trevliga och då blir det lättare att skänka en slant för dom känns genuint tacksamma. Det är min erfarenhet, och det har gått lite upp och ner. Och mina möten med några av dom representerar givetvis inte alla romer som tvingas att tigga för att överleva. Jag har heller ingen lösning på det, så... dunno. Jag platsar inte in i din fråga såg jag nu, vilket är positivt!
Citera
2015-06-13, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crind
Röstar inte på SD, och våld förtjänar dom inte. Men jag kan inte hjälpa att jag den senaste tiden tröttnat lite. Jag bor i sthlm, intill stan, så jag träffar på rumänska tiggare varje dag. Och jag har kommit till någon punkt där jag irriterar mig på en del av dom, i vissa lägen. Ett "no, sorry" går inte riktigt fram och han/hon är tillbaka efter några minuter och trycker upp koppen i ansiktet. Gick till affären en dag och några av dom satt i en sandlåda för barn, och smutsade ner. Förstår att dom inte lever under bästa förhållandena, men barn leker i sandlådan och det känns bara jävligt respektlöst. Och i sin tur så försvinner min respekt för dom, det blir nån ond cirkel utav det. Kvinnorna är värre än männen, en del av snubbarna är riktigt trevliga och då blir det lättare att skänka en slant för dom känns genuint tacksamma. Det är min erfarenhet, och det har gått lite upp och ner. Och mina möten med några av dom representerar givetvis inte alla romer som tvingas att tigga för att överleva. Jag har heller ingen lösning på det, så... dunno. Jag platsar inte in i din fråga såg jag nu, vilket är positivt!

Det är klart du har rätt att värja dig om dom är direkt påflugna. En del tycks tro att jag ursäktar dåligt beteende från dom, men jag ursäktar inte dåligt beteende från någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in