2015-06-12, 06:13
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevePlasma
Hörde att våldet och trakasserierna mot tiggare har accelererat bara de sista månaderna. Det är tydligen rätt vanligt att tiggare blir utsatt för alltifrån elaka kommentarer till ren misshandel. Sist var det en ungdom som helt enkelt körd över en tiggare med sin moped, vilket ledde till skador förstås. Att de här sakerna verkligen sker och är vanligt är det ingen tvekan om. Det finns både anmälningar och reportage om saken. Förmodligen anmäls bara en bråkdel.

Det skulle vara intressant att höra om någon har gjort liknande och vilka era motiv är. Ni är väl inte fega, så kom igen och berätta.
Själv viftar jag bara bort dem så slipper jag dem. Kurden som körde över en zigenare, eller zigenaren som slåss med sina landsmän, kommer du knappast få tag på här. Ej heller zigenarna som råkar bränna ner sina läger när de eldar. Senast idag läste jag att 22 åriga svenska tjejer vill ha sex med zigenska tiggare. De erbjuder tydligen 2000 kr för att få ligga med en tiggare. Jag tror att det är lögn. Vad tror du? Finns det lögnhalsar bland zigenarna? Tjuvar? Patrask?
Citera
2015-06-12, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Du har inte tänkt på att ökningen av våld riktat mot balkanzigenarna och ökningen av hat riktat mot dem i sociala medier även råkar sammanfalla med den faktiska ökningen av zigenare som tigger i Sverige? Har du funderat över möjligheten att det är det sistnämnda som kanske är den nödvändiga faktorn för de två förstnämnda? Uttalat hat mot dem i svenska sociala medier var väl rätt begränsat innan de fyllde landet och våld riktat mot dem var väl rätt icke-existerande förrän de kom hit?

Men för att svara på din fråga: nej, de som begår våld mot tiggarna, d.v.s. i första hand andra zigenare från balkan, därefter ungar och unga från Afrika och Mellanöstern i landets problemområden, samt därutöver möjligtvis något enstaka psykfall och/eller fyllo, är inte samma personer som i första hand skriver på svenska sociala medier. Att knyta näven i fickan när man är ute och ser förfallet, till att sedan hemma kasta sig över tangentbordet och skriva osande, vredesfyllda inlägg i sociala medier, är ett ganska typiskt svenskt beteende.

Edit: Jag känner för att förtydliga att när jag skriver "knyta näven i fickan", d.v.s. att inte agera i något avseende, så tänker jag i första hand inte på att agera mot de zigenare som sitter och tigger, så mycket som jag tänker på att agera mot svenska regimen som i hög grad bär skulden för situationen (med hjälp av lögnerna från det regimlojala svenska etablissemanget). Jag är på intet sätt för att ge sig på tiggarna, som i vilket fall befinner sig allra längst ned i hierarkin när det gäller verksamheten och inte sällan kan leva under närmast slavliknande förhållanden (verksamheten är ju en del av en större människohandel som de rika klanledarna styr över och som även innefattar stöldturnéer, utnyttjande av bidragssystem i vissa länder, prostitution, barnprostitution m.m. runt om i Europa). Det vore bara fruktlöst och elakt. Däremot finns det så klart en hel del som svenskarna skulle kunna göra mot sina makthavare.

Antalet tiggare har ökat det är uppenbart, men det har väl inte varit en stor ökning de 2 sista månaderna utan nu är det väl mer konstant och så mer på sommaren förstås. Man ska också möjligen jämföra med förra sommaren/våren.

Ingen vill ännu berätta om hur dom trakasserar tiggare, så det är tydligen någonting, som de inte är stolta för. Det verkar vara riktigt fega människor gör detta och det var ju ganska väntat.

Oavsett vad man tycker om tiggeri, så är dessa människor uppenbart försvarslösa och är sällan aggressiva eller angriper andra på något sätt. Det är så fegt, så lågt att ge sig på dom. Ni som gör det, jag betraktar er som mycket lågt stående varelser också jämfört med tiggare.

Fler påståenden om organiserad brottslighet som ska styras från klaner. Jag vill se bevis eller åtminstone rapportering från pålitliga källor innan jag tror på det. I alla sammanhang är det ju så att påståenden behöver backas upp för att bli trovärdiga.
Citera
2015-06-12, 06:36
Medlem
Citat:
Antalet tiggare har ökat det är uppenbart, men det har väl inte varit en stor ökning de 2 sista månaderna utan nu är det väl mer konstant och så mer på sommaren förstås. Man ska också möjligen jämföra med förra sommaren/våren.

Ingen vill ännu berätta om hur dom trakasserar tiggare, så det är tydligen någonting, som de inte är stolta för. Det verkar vara riktigt fega människor gör detta och det var ju ganska väntat.

Oavsett vad man tycker om tiggeri, så är dessa människor uppenbart försvarslösa och är sällan aggressiva eller angriper andra på något sätt. Det är så fegt, så lågt att ge sig på dom. Ni som gör det, jag betraktar er som mycket lågt stående varelser också jämfört med tiggare.

Fler påståenden om organiserad brottslighet som ska styras från klaner. Jag vill se bevis eller åtminstone rapportering från pålitliga källor innan jag tror på det. I alla sammanhang är det ju så att påståenden behöver backas upp för att bli trovärdiga.

Du får väl fråga blattarna/zigenarna då de står för allt våld mot tiggarna!
Citera
2015-06-12, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Blattar gillar att ge sig på svaga och utsatta. Gamla, handikappade, djur etc. I nästan alla fall av våld mot dessa handlar det om invandrare. Och nu finns det en ny svag grupp att ge sig.

Det handlar inte alls om några elaka rasister som är frustrerade över det omfattande tiggeriet, utan helt enkelt om blattar som har kul.

Kan vara att många har utländsk bakgrund, från afrika och arabvärlden. Gissar att det är det du menar och många andra i lite olika inlägg. Det är sällan det kommer fram den typen av bakgrund om gärningsmännen, så det är svårt att veta. Det är ett dilemma tycker jag om man ska ange etnisk bakgrund eller ej om gärningsmän. Ok om många som går ett visst brott har en viss bakgrund är det intressant, men samtidigt vill jag se var och en som en person helt enkelt. Jag tycker det är bra att inte göra skillnad på folk. Att göra skillnad på folk, leder ofta till att grupper av människor blir dömda på förhand. Den som är dömd på förhand kan lika gärna begå brott för han blir ju anklagad ändå.
Citera
2015-06-12, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Nu ska jag vara ärlig, vissa här uppskattar säkert inte det jag skriver nu, men nåja..

Det finns en grupp i samhället som är kraftigt överrepresenterade här på detta forum, det handlar om mer eller mindre svagbegåvade etniskt svenska män med en politisk uppfattning långt till höger.
I det svenska samhället uppgår dessa till knappt 15% av befolkningen.

Sådant folk finner man i alla länder, det handlar om en minoritet som ofta får ett stort medialt utrymme, tongångarna är alltid dom samma, - man hatar EU, man hatar invandrare, man hatar "ljugmedia" man hatar våra öppna gränser, man hatar bögar, zigenare och... ja ni förstår säkert vad jag menar.

Alla som inte håller med är kommunister..

Enligt dessa människor finns bara svart och vitt, inga nyanser, därav byggs också en frustration upp hos dessa människor, dom känner sig utanför samhället, dom känner sig kränkta och hotade av saker som i själva verket är rena fantasier, dom trissar upp varandra och hetsar mot allt och alla, inte minst på forum som detta.

Riskerna med detta är just det kan brista för den enskilde utstötte mannen, då är det stor risk att denne tar ut sin vrede mot exempelvis utsatta Romer, det är den mest naturliga reaktionen.
Visst, vederbörande hatar "samhället och makten", men där når han inte fram, då är det istället den oskyldige tiggaren som får ta smällen så att säga.

Eftersom förövarna ofta är hatiska mot tiggare. så är det här en trolig grupp bakom hatet, men det kan vara många andra för det. Det verkar ofta handla om frustration, men det måste dom berätta om själva för man ska veta.
Citera
2015-06-12, 07:45
Medlem
robinmusics avatar
Jag har erbjudit mig flera ggr att betala flygresan hem för dessa berikare.

Men svaret är alltid. "hej hej tack tack".

Igår gav jag en hundring till en svensk som sålde situation sthlm utanför ICA lindhagen i norra sthlm endast för att berikar kvinnan bredvid skulle se det och ta illa upp.

Citera
2015-06-12, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robinmusic
Jag har erbjudit mig flera ggr att betala flygresan hem för dessa berikare.

Men svaret är alltid. "hej hej tack tack".

Igår gav jag en hundring till en svensk som sålde situation sthlm utanför ICA lindhagen i norra sthlm endast för att berikar kvinnan bredvid skulle se det och ta illa upp.

Se där en mjuktråkare av tiggare i alla fall. Jag tycker dock att det är rätt ok bus speciellt det sista. Du verkar dock inte vara hatisk eller våldsam, så det är kanske inte riktigt vad jag söker.
Citera
2015-06-12, 08:31
Medlem
Citat:
Märklig teori. Alla folkslag begår väl våldsbrott. Verbala trakasserier finns väl också i alla folkgrupper.

Alla begår, men vissa mer än andra.

Haru jobbat på ett fängelse i sverige? Gör det, så blir du förundrad över varför 80-90% av alla som sitter där är invandrare.

På sexualhusen är det 90%
Citera
2015-06-12, 08:39
Medlem
Citat:
Sist var det en ungdom som helt enkelt körd över en tiggare med sin moped, vilket ledde till skador förstås.

Det får du fråga özz nujen om, det var hans landsman. Jag tror det är kulturellt betingat.
Citera
2015-06-12, 08:44
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Men för att svara på din fråga: nej, de som begår våld mot tiggarna, d.v.s. i första hand andra zigenare från balkan

En detalj: Det är huvudsakligen kalderash-romer som tigger, inte zigenare från balkan.

Bortsett från det har du naturligtvis rätt. Fast jag fattar knappt meningen med att svara på en sån här fråga som TS ställt, med en verklighetsbild hämtad ur Pravda.

Man borde inte alls diskutera ett socialt konstruerat hat, som om det finns inte är riktat mot tiggarna utan mot dem som låter normlösheten ske, utan den romska rasismen mot gajerna. Ursprung, vad bygger den på, hur skall de romska rasisterna lära sig att se gajer som likvärdiga människor, med respekt?
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2015-06-12 kl. 08:47.
Citera
2015-06-12, 08:50
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Det är så fegt, så lågt att ge sig på dom. Ni som gör det, jag betraktar er som mycket lågt stående varelser också jämfört med tiggare.

Varför ser du kurder som "lågt stående varelser"?
Citera
2015-06-12, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlmag
Alla begår, men vissa mer än andra.

Haru jobbat på ett fängelse i sverige? Gör det, så blir du förundrad över varför 80-90% av alla som sitter där är invandrare.

På sexualhusen är det 90%

Ok det finns en grupp som är överrepresenterad. Jag har slutat att bry mig om människors gruppering i stort sett. Det är lite intressant det medger jag, men det förvärrar bara situationen. Det dömer folk på förhand, som jag sagt tidigare här och dom som är dömda på förhand har ingen anledning att sköta sig för dom är som sagt redan dömda.

Att begå brott är inte okej och jag tycker det räcker. Döm alla lika, som det är tänkt att våra lagar ska fungera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in