2015-06-12, 19:48
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Massvis med trams. Har du nån källa till dina påståenden?

Citat:
Ursprungligen postat av GrevePlasma
Det är för mycket anmälningar och rapporter också från allmänheten, för att det ska gå att ignorera.
Hur många anmälningar är det då? Källa på det?
Citera
2015-06-12, 19:58
Medlem
Svinhudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werbung
Jag skulle hålla mig borta från dem. De har säkert löss och andra exotiska sjukdomar som man inte vill ha. Behöver man sjukvård numera så måste man nästan vara halvdöd för att få hjälp och kommer man fram i kön när alla muslimer och rumäner smutit före så får man snacka med något patrask som undrar vad det är för fel på en.

Jag har också stött på att de numera skriker, är aggressiva (nästan som en vänsterjounalist) och oftast vräker ur sig ord och gymtande för att de har fått för sig att ju aggressiva de är ju mer pengar får de. Man märker också att ju fler de är desto färre blir hararna, änderna, duvorna och gässen. Kunde de inte beta av råttbestånden?
Duver kan dom gått äta. Men jag har undrat ett tag var alla kvarterets katter tagit vägen. Har inte sett en enda katt här sen i höstas.
Citera
2015-06-12, 20:17
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Lite eget ansvar kan man väl ändå kräva.
Varför bosätter man sig i ett "ghetto"?
Om man väljer att flytta till ett sämre område, så kan man inte komma och gnälla i efterhand..
Du har ju själv valt att bosätta dig där, du visste väl att det handlade om ett utsatt bostadsområde med sociala problem, sånt märker man direkt första gången man kör dit och kollar på lägenheten ifråga.
Ändå väljer du att flytta dit, och bo där i 7 år!

Jag bor i Stockholm, har inte haft möjlighet att välja var jag ska bo. Bostadsbrist har du kanske hört talas om?
Och ja, det tog mig 7 långa år att lyckas ta mig därifrån.

Men just för att jag bott där jag bott, så vet jag vad jag pratar om. Jag talar utifrån mina erfarenheter, inte utifrån vad media eller omgivningen påstår.

Men menar du på allvar att svenskar inte ska bo i invandrartäta ghetton - att då är allt frid & fröjd?!!
Citera
2015-06-12, 20:24
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom iskalle'n
Jag mår psykiskt dåligt av dessa människor som inte respekterar min personliga sfär.
Efter tredje hej-hejandet när jag ska gå och handla förväntar jag mig samma hyfs från tiggaren som av Damen som samlar in pengar till Röda korset,
ALLTSÅ JAG ÄR INTE INTRESSERAD, så lägg av å tjata på mig.
Det har alltid funkat tills nu, de ger sig aldrig.
Jag har också tillämpat en alternativ behandling, och det är när muggskramlarna hoppar upp och ställer sig framför mig och halvskriker "SNAELLA",
Då skriker jag tillbaks med min djupaste basröst så högt jag kan;
Vad fan vill du,ett par tre gånger ,
Detta ger resultat, tiggaren lägger en brun i folkdräkten, mina medborgare i min lilla stad tycker att jag är hemsk och ruskar uppgivet på sina indoktrinerande huvuden, men de flesta applåderar tyst i hemlighet!
Vi har 2 tiggare som byts ut till och från, ibland 3 , i en liten stad med 3000 invånare, det har vi haft i ett och ett halvt år nu, och den förbannade pingstförsammlingen gör allt för att underlätta för deras tiggande, plus att vi har några företagare och journalister som gör allt för att normalisera detta sjuka tillstånd!
suck, den svenska lättkränktheten är ta mig fan rent pinsam. ja tiggarna utanför ICA Maxi säger hej även till mig. själv brukar jag antingen heja tillbaka eller totalignorera beroende på humör. inte fan stör det mig särskilt mycket speciellt när jag tänker på att det bara är slumpen som gjort att rollerna inte är ombytta.
Citera
2015-06-12, 20:31
Avslutad
Tycker snarare än det händer för sällan. Detta är en smutsig grupp undermänniskor som dagligen ofredar den svenska befolkningen, de bör skickas ut omgående.
Citera
2015-06-12, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Jag "gillar" inte folk som beter sig illa. Gilla du folk som beter sig illa?

Självklart inte. Jag har inte blivit antastad av tiggande romer hittills, är det så vanligt att dom antastar andra och stjäl osv? Inga rykten nu tack. Egna upplevelser eller tillförlitliga källor.

Vilka belägg har du för det? Formuleringen att "förneka någon en möjlighet" är f.ö. mycket dunkel.

Här är en källa http://tidenmagasin.se/romernas-situation-ar-ohallbar/ Det finns andra som talar om att dom inte får gratis sjukvård medan andra får det. I vissa fall får dom det men måste muta personal och då är det ju inte gratis. Dom blir ofta vräkta från i och för sig tveksamma bosättningar. Men för dom och andra fattiga är det omöjligt att köpa eller hyra 1 hand.

Romer har i genomsnitt låg utbildningsnivå och hög brottslighet. En person med låg utbildning har "inte samma chans" att få ett arbete... och är denne brottsaktiv, så är "chansen" ännu mindre.

Utbildningsnivån är lägre hos dom ja, så det är väntat att arbetslösheten är större. Om inte arbetslösheten minskar och utbildningsnivån ökar, så är det illa. Det är det jag tycker man kan begära. Utanförskapet och bostadssituationen gör det svårt med skolgången. Brottsligheten är högre hos dom säger du. Varifrån får du dom uppgifterna? Själv vet jag inte hur det är med det.
Citera
2015-06-12, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Tycker snarare än det händer för sällan. Detta är en smutsig grupp undermänniskor som dagligen ofredar den svenska befolkningen, de bör skickas ut omgående.

Ofredar dom dig eller någon du känner, som man kan tro på eller enligt uppgifter det går att lita på?

Hör du också till dom som tror på hat som lösning på problem. Tror du att du och dina närmaste slipper undan hatet och att bara romska tiggare blir drabbade? Sen när dom är borta ska allt bli bra då? Fattar du vad som krävs för att fördriva människor med hat?
Citera
2015-06-12, 20:42
Medlem
Citat:
Utbildningsnivån är lägre hos dom ja, så det är väntat att arbetslösheten är större. Om inte arbetslösheten minskar och utbildningsnivån ökar, så är det illa. Det är det jag tycker man kan begära. Utanförskapet och bostadssituationen gör det svårt med skolgången. Brottsligheten är högre hos dom säger du. Varifrån får du dom uppgifterna? Själv vet jag inte hur det är med det.

Zigenare låter inte sina barn gå i skolan och arbetslösheten är lägre i Rumänien än i Sverige.

Sluta trolla nu rasistjävel!
Citera
2015-06-12, 20:49
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
...
Har du fått svar av någon mopedåkande kurd på forumet ännu? Hade Özz tid?
Citera
2015-06-12, 20:58
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Försöker ignorera tiggarna totalt och dom få gånger någon varit påstridig om pantburkar tex. har jag fräst bort dom. Våld går bort i min bok, men jag är inte förvånad att folk börjar få nog av dessa asociala typer.
Citera
2015-06-12, 21:11
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka
suck, den svenska lättkränktheten är ta mig fan rent pinsam. ja tiggarna utanför ICA Maxi säger hej även till mig. själv brukar jag antingen heja tillbaka eller totalignorera beroende på humör. inte fan stör det mig särskilt mycket speciellt när jag tänker på att det bara är slumpen som gjort att rollerna inte är ombytta.

Jag stör mig på deras närvaro utanför affärer och liknande. Att skrika åt dem eller angripa dem fysiskt skulle jag däremot inte komma på tanken att göra om det inte gällde att värja mig från ett direkt angrepp.

Försök att tänka några steg längre. Det här handlar inte primärt om att det sitter en tiggande romsk trashank med en lortig filt utanför ett köpcentrum. Ta bara en sådan sak som att stora kollektiv bor i olagliga läger och ägnar sig åt storskalig nedskräpning. Sen är det inte alltid så att det bara sitts stilla- de kan vara betydligt mer uppsökande och otrevliga.

Att du tror att det är slumpen som förklarar skillnaden mellan dig och tiggarna är svårt att förstå.
Citera
2015-06-12, 21:17
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
Jag stör mig på deras närvaro utanför affärer och liknande. Att skrika åt dem eller angripa dem fysiskt skulle jag däremot inte komma på tanken att göra om det inte gällde att värja mig från ett direkt angrepp.

Försök att tänka några steg längre. Det här handlar inte primärt om att det sitter en tiggande romsk trashank med en lortig filt utanför ett köpcentrum. Ta bara en sådan sak som att stora kollektiv bor i olagliga läger och ägnar sig åt storskalig nedskräpning. Sen är det inte alltid så att det bara sitts stilla- de kan vara betydligt mer uppsökande och otrevliga.

Att du tror att det är slumpen som förklarar skillnaden mellan dig och tiggarna är svårt att förstå.
du och jag kunde lika gärna vara ziggisar från rumänien eller ännu värre. vi har till skillnad mot ICAromen turen att vara födda i sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in