Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Batteriet på telefonen nästan slut och tar slut några minuter efter sista sms:et.
Mopeden startar inte.

Vad göra? Jo, gå till närmaste hus och fråga om hjälp. Och sedan går något snett.

Men har väldigt svårt att tänka mig att dom skulle hittat henne eller att dom inplockade är inblandade. Tar det verkligen 5 dagar och sökningar inom flera kvadratmil innan man checkar närmaste huset? Totalt osannolikt, men finns hon där och dom är skyldiga borde huvuden rulla inom både poliskår och missing people.

Ganska säker att man skriver att batteriet snart är slut isf? Skulle jag gjort iaf.
Medlem
Fruity Freshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harlemsfinest
Ja då förstår jag. Antar att man får vänta sig det värsta nu då. Så jävla tragiskt isåfall. Antar att vi kan utesluta trafficking som motiv om stackars Lisa nu har hittats död? Om det nu inte är ett försök som gått riktigt jävla snett...
Men snälla någon det är inga tjejer som försvinner från västvärlden till öst, det är från början utsatta kvinnor som smusslas in i västvärldens bordeller där pengarna finns. Du har sett Taken lite för mycket ponken.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Står att dom skickar tekniker. Det om något är ett tecken på att man kan ha hittat henne.

Eeh nej. Det om något är att det hittat NÅGOT!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Ingen som sett några ambulanser åka förbi eller liknande?
Expressen sa att det var en i bakgrunden vid huset vid gripandet. Men de sa att den inte hade gjort någon insats.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Rent snicksnack att de bara är förhör. Tänk på att även husrannsakan görs.

Var kommer uppgiften om husrannsakan ifrån?

De kanske söker av utrymmen enligt PL 21 (att någon är oförmögen att tillkalla hjälp).

Roligt med "förståsigpåare"...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schabrak
Jag har svårt att tro att de som har tagits in ikväll är skyldiga, då hade dom nog i rimlighetens namn inte stannat kvar på orten. Men återstår att se.

Jo det käns lite panikartat. Men vi får väl avvakta och se vad det är man hittat som föranlett gripandet/hämtandet.
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CR22
Visst fan hade dom inte väntat med presskonferens för att säga att hon är vid liv? Känslan är att hon är hittat död eller att det handlar om något gripande bara

Känns som att de fått uppgifter om var kroppen kan ligga, men hoppas jag har fel. Hoppas hon lever!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpencerPratt
Om det nu är hennes kropp som är hittad, är det inte lite knepigt att inte hundarna har känt någonting innan? Eller var det för långt bort?

Det blåste rejält dagen då hon försvann.
Tror att det kan ha blåst bort lukter som i vanliga fall sitter kvar.
Därav svårare för hunden att nosa rätt.
Medlem
TSDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GosuZerg
är du på plats?
Nej men följer rapporteringen intensivt, bland annat denna kille.
https://twitter.com/oskar_forsberg
Bannlyst
Är trafficking det mest trovärdiga faktorn bakom bortrövandet? Då dessa herrar verkar vara av baltisk ursprung?
2015-06-12, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beyondlimtis
Ganska säker att man skriver att batteriet snart är slut isf? Skulle jag gjort iaf.

Det var ju precis det hon gjorde, enligt pappan
2015-06-12, 23:24
Medlem
Sitkins avatar
Vilken påverkan kommer detta ha för polisen om det visar sig att man inte hittar något? Det kommer väl kritiseras en hel del kan jag tänka mig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in