Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 23:24
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Vet vi om denna nya lada har genomsökts av MPS och polis tidigare under söket?

Läste eller hörde att MPS hittat nåt i samband med ladan och larmat polisen. Men jag kan minnas fel.
Medlem
Fiffelsaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyondlimtis
Ganska säker att man skriver att batteriet snart är slut isf? Skulle jag gjort iaf.

Och skulle inte moppen starta så lämnar man väl inte nyckel i tändningslåset?
Oavsett om det ej finns bränsle eller batteri?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sitkin
Jävlar vad fort det går nu i tråden. Polisen har redan testad mopeden och den kunde startas.

Det behöver dock inte betyda att moppen fungerade när hon skulle åka hem, kanske hade GM mixtrat med moppen, tagit bort tändstift eller vad som helst så att den inte startade och sedan placerat tillbaks detta. Mer troligt om det var två gärningsmän.
2015-06-12, 23:25
Medlem
Får en otäck känsla av att de kommer meddela henne att hon 1, är död. 2, Bortförd från Sverige. (FYFAN vad hemskt isåfall) båda är givetvis jättehemska men fan om någon från GBG ska hålla presskonferens så vet man ju inte.

Det som talar emot att hon är död och hittad redan nu, är ju att då borde ju tekniker vara där och massa annat..
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Det kommer bli en lång natt känner jag på mig, man känner ju att man har inte haft något annat i huvudet de senaste dygnen och jag har och brukar inte bli lätt berörd av sådant här men detta har verkligen fått mig ur balans. Det går inte att föreställa sig hur LH familj mår och känner just nu och jag lider verkligen med dom och allt de behöva gå igenom de senaste dagarna!

Något av detta kommer vi ju få svar på:

1: dom kommer meddela att LH är hittad och ej i livet.
2: Att dom misstänkta har gjort vissa medgivanden.
3: Att dom funnit LH vid liv ( de kan ju ha plockat ut henne på baksidan i en polisbil)
4: Att personerna som tagits in är oskyldiga och avfärdade ( ej troligt om man kallar personal från gbg)

PRESSKONFERENSEN:
http://www.svtplay.se/video/3021455/presskonferens-angaende-lisa-holms-forsvinnade/presskonferens-fran-polisen-om-sokandet-efter-lisa-presskonferens-fran-polisen-om-sokandet-efter-lis a

Polisen i Västra Götaland har sina talespersoner i Göteborg. Det måste va en talesperson efter som detta inte är ett uttalande som skall göras, det är media som ska få ställa frågor.

Tror inte det blir något speciellt nu. Anledningen till att de flyttar den är väl att talespersonen väntades vara framme 23:30, sen måste hon samla sig
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
Jag tror fortfarande att Godsägaren är inblandad. Bevisen som polisen hittade innan de gick in i detta huset är precis vid hans "slott" och det säger inte automatiskt att de 3 är skyldiga. Dessutom kan det vara så att dom motsatte sig att bli omhändertagna då det inte kan språket, vet ej vad som sker samt är helt jävla oskyldiga. Jag tror gubben vill få det att se ut som att någon annan gjort det...som sagt, min teori som jag även sagt tidigare i tråden!!

Vem vet! Kanske den gamle godsägaren har kört på Lisa och därefter tagit hjälp av gästarbetarna för att sprida ut hennes saker och gömma hennes kropp. Eller så är det han själv som spridit ut hennes saker på ett sätt som ska göra att polisen ska misstänka gästarbetarna.
Medlem
Citat:
då hänger du inte med ordentligt i nyhetsflödet ...stor dramatik

Stor dramatik enligt medier ja, dramatiken stod ju polisen för eftersom kameramannen blev chockad när de gick rakt in i ett hus och tog ut tre personer.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amfibie
Är trafficking det mest trovärdiga faktorn bakom bortrövandet? Då dessa herrar verkar vara av baltisk ursprung?

Trafficking på svenskar från Sverige till Baltikum eller andra delar av världen är väldigt sällsynt. Det brukar oftast vara på andra hållet.
Medlem
afrokille1337s avatar
Om vi säger nu att dom har hittat henne, hur lång tid tar det innan polisen efter hittandet medger det till media?
Medlem
maenskligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matärgott
Vet inte jag är blind men hittar inte länken till SVT-play där man kan se presskonferensen.
http://www.svtplay.se/video/3021455/presskonferens-angaende-lisa-holms-forsvinnade/presskonferens-fran-polisen-om-sokandet-efter-lisa-presskonferens-fran-polisen-om-sokandet-efter-lis a
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Batteriet på telefonen nästan slut och tar slut några minuter efter sista sms:et.
Mopeden startar inte.
Vad göra? Jo, gå till närmaste hus och fråga om hjälp. Och sedan går något snett.

Men har väldigt svårt att tänka mig att dom skulle hittat henne eller att dom inplockade är inblandade. Tar det verkligen 5 dagar och sökningar inom flera kvadratmil innan man checkar närmaste huset? Totalt osannolikt, men finns hon där och dom är skyldiga borde huvuden rulla inom både poliskår och missing people.

Skrev ett inlägg om det som inte kommit med orkar inte skriva om det, meeeen, är det så att dom funnits 300 m från Cafét så bör ALLA poliser som överhuvudtaget varit inblandad i detta fundera på va fan dom håller på med.....
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4N0NYM
Usch, jag som lyssnade på denna man och tyckte han verkade vettig häromdagen.. Nu kan alltså hans gästarbetare vara inblandade http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6186601

Varför måste polisen köra dit en presstalesman hela vägen från Göteborg? Är övriga poliser inte talkunniga?

Varför ha presstalesman om inte dessa ska användas? Folk som inte är mediatränade gör ofta dumma grejer och ger ofta dåliga svar på frågor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in