2015-06-12, 23:18
Medlem
Visst fan hade dom inte väntat med presskonferens för att säga att hon är vid liv? Känslan är att hon är hittat död eller att det handlar om något gripande bara
2015-06-12, 23:18
Avslutad
Skumt av godsägaren . Om man vet att en liten unge fösvunnit så går man väl själv igenom alla sina hus och förråd mm.
2015-06-12, 23:19
Medlem
Batteriet på telefonen nästan slut och tar slut några minuter efter sista sms:et.
Mopeden startar inte.
Vad göra? Jo, gå till närmaste hus och fråga om hjälp. Och sedan går något snett.

Men har väldigt svårt att tänka mig att dom skulle hittat henne eller att dom inplockade är inblandade. Tar det verkligen 5 dagar och sökningar inom flera kvadratmil innan man checkar närmaste huset? Totalt osannolikt, men finns hon där och dom är skyldiga borde huvuden rulla inom både poliskår och missing people.
Medlem
SR Skaraborgs sändning 23.30 går ut i riksradio alltså P4.
Medlem
Sannolikheten för att hon skulle vara i livet vill jag nog säga är obefintlig. Stallbyggnaden avspärrad och nu helt upplyst. Vore hon i livet hade hon varit ute ur byggnaden nu.
Medlem
TSDs avatar
Det verkar tyvärr som att polisen kan ha hittat en kropp bakom husen. (skällande hundar och utökad avspärrning)
Detta är så jävla tragiskt
2015-06-12, 23:20
Medlem
Heffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harlemsfinest
Hur tolkar man detta? Jag antar att dom skulle rapportera det direkt om det var en kropp dom hittat? Detsamma om hon blivit funnen vid liv?

Kan det vara något annat avgörande man har hittat?

Ber för henne!!!

Anhöriga måste underrättas först.
Måtte hon vara vid, men chansen är nog mycket liten.
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Batteriet på telefonen nästan slut och tar slut några minuter efter sista sms:et.
Mopeden startar inte.
Vad göra? Jo, gå till närmaste hus och fråga om hjälp. Och sedan går något snett.

Men har väldigt svårt att tänka mig att dom skulle hittat henne eller att dom inplockade är inblandade. Tar det verkligen 5 dagar och sökningar inom flera kvadratmil innan man checkar närmaste huset? Totalt osannolikt, men finns hon där och dom är skyldiga borde huvuden rulla inom både poliskår och missing people.

Mopeden var inte trasig .
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Står att dom skickar tekniker. Det om något är ett tecken på att man kan ha hittat henne.

Eller att det finns saker som tyder på att hon varit just där.
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Migueyl
Fast hur tänker du då? Ifall hon vält med mopeden bör det väl ha blivit skador på mopeden som pappan sedan hade sett. Då borde han meddelat till polisen att de skadorna inte fanns tidigare....

Vi får väl se. Mjukt gräs som en moped faller på och med en hård sten som BO faller på, det kan innebära att moped blir oskadd. Men det kanske är svårt att förstå att någotsånär enkelt och icke uppseendeväckande kan ske när det finns så vilda scenarion som florerat i tråden....

OnT

Har hört flera gånger att man talat om att polisens hundar är tränade att söka på spår som vi tidigare inte haft "hund-kunskap" i Sverige. Någon som vet vad?
Medlem
David_Ss avatar
Det kommer bli en lång natt känner jag på mig, man känner ju att man har inte haft något annat i huvudet de senaste dygnen och jag har och brukar inte bli lätt berörd av sådant här men detta har verkligen fått mig ur balans. Det går inte att föreställa sig hur LH familj mår och känner just nu och jag lider verkligen med dom och allt de behöva gå igenom de senaste dagarna!

Något av detta kommer vi ju få svar på:

1: dom kommer meddela att LH är hittad och ej i livet.
2: Att dom misstänkta har gjort vissa medgivanden.
3: Att dom funnit LH vid liv ( de kan ju ha plockat ut henne på baksidan i en polisbil)
4: Att personerna som tagits in är oskyldiga och avfärdade ( ej troligt om man kallar personal från gbg)

PRESSKONFERENSEN:
http://www.svtplay.se/video/3021455/presskonferens-angaende-lisa-holms-forsvinnade/presskonferens-fran-polisen-om-sokandet-efter-lisa-presskonferens-fran-polisen-om-sokandet-efter-lis a
Medlem
GosuZergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TSD
Det verkar tyvärr som att polisen kan ha hittat en kropp bakom husen. (skällande hundar och utökad avspärrning)
Detta är så jävla tragiskt
är du på plats?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in