Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 22:44
Medlem
med tanken på uppmärksamhet och hur situationen i sverige ser ut idag, kan detta få större konsekvenser ?
2015-06-12, 22:45
Moderator
OYs avatar
Om en kropp är hittad så är det kanske naturligt att ett offentliggörande dröjer, Lisas föräldrar ska förmodligen underrättas först.
2015-06-12, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är väldigt möjligt. Om dessa tre är inblandade, vilket absolut är fullt möjligt det med, så tror jag på att de var i färd i att göra inbrott och blev påkomna av LH.
Jag tänker på den film som beskriver hennes jobbarkompisar som samtidigt slutade på kvällen, de verkade lite konstiga i sina uttalande och nu tänker jag på dagsaktuella efter en bra dag i kafét, var tog den ven och hur hanterade den. Är det så att L fick ansvaret för den trots sin nyanställning.
2015-06-12, 22:46
Medlem
HumpingDogs avatar
Jag tror det är dags att kontrollera MP-deltagarna som bor i närheten. Framför allt de som bor i villa. Grannar till de tre som är medtagna till förhör säger att de arbetar 10 timmar / dag samtidigt som journalister säger sig ha sett dem sitta ute och dricka kaffe. Jag har jävligt svårt att tro att de gömmer L.H samtidigt som de sprider ut hennes ägodelar runt sitt eget hus. Folk är förvisso korkade men jag är tveksam till att det är dessa tre individer.
2015-06-12, 22:46
Medlem
Enligt Sveriges Radio så kommentera någon reporter eller dylikt att personerna inte var så villiga att åka med polisen. Kan dock betyda vad som helst.
De kanske bara ogillar poliser.
2015-06-12, 22:48
Medlem
Catings avatar
Jenny Widén , polisens talesman i västra Götaland skickas upp från Göteborg för att hålla presskonferens. De måste ha hittat Lisa .. Helvete vad grymt livet kan vara.. Har inga ord kvar
2015-06-12, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Är nu än mer övertygad om min teori häromdagen - om att det är GM som kört tillbaka mopeden till caféet.
Jag tror att de fynd man hittat som fick dom att gå in i huset är blodspår, mot exempelvis en sten eller dylikt.

Scenariot: Lisa kommer körande med sin moped utanför slottet, GM som är packad rusar upp mot mopeden, hon svänger av vägen, GMjagar efter och hon välter med mopeden och slår i huvudet, riktigt illa.

Resten är underförstått.

Förlåt, men hur skulle han veta att han skulle köra den tillbaka till cafét?
2015-06-12, 22:52
Medlem
Nietzschessons avatar
Här ser man att det är raka spåret från fyndplatserna längs vägen upp till huset vid herrgården där de tre som hämtades till förhör höll till. I så fall har gärningsmannen gjort det väldigt enkelt för sig.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20955817.ab
2015-06-12, 22:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Är nu än mer övertygad om min teori häromdagen - om att det är GM som kört tillbaka mopeden till caféet.
Jag tror att de fynd man hittat som fick dom att gå in i huset är blodspår, mot exempelvis en sten eller dylikt.

Scenariot: Lisa kommer körande med sin moped utanför herrhården, GM som är packad rusar upp mot mopeden, hon svänger av vägen, GMjagar efter och hon välter med mopeden och slår i huvudet, riktigt illa.

Resten är underförstått.

Om man tittar på kartan så är det sannolikt att Lisa körde den vägen, jag är beredd att hålla med dig. Inga spår efter strid eller annat har hittats vid caféet, ingen har sett något konstigt mer än en ung man tala i mobiltelefon samt minst en bil. Din teori är den mest sannolika tycker jag. Mopeden parkeras, nyckeln lämnas kvar i moppen, på vägen ifrån caféet dumpar gärningspersonen Lisas tillhörigheter.
2015-06-12, 22:53
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Enligt Sveriges Radio så kommentera någon reporter eller dylikt att personerna inte var så villiga att åka med polisen. Kan dock betyda vad som helst.
De kanske bara ogillar poliser.

Jag tror snarare att de inte har sett så många ingripanden. För den ovane ser det dramatiskt ut när två poliser håller i en person. Journalisten säger flera gånger att männen inte gör aktivt motstånd. Handfängsel är rutin vid transport av personer. helt klart om de kan vara skyldiga till grovt brott.
2015-06-12, 22:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kicksome
Förlåt, men hur skulle han veta att han skulle köra den tillbaka till cafét?

Han har kanske sett när Lisa kom till caféet på morgonen. Har kanske varit inne under dagen och fikat.
2015-06-12, 22:54
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Jenny Widén , polisens talesman i västra Götaland skickas upp från Göteborg för att hålla presskonferens. De måste ha hittat Lisa .. Helvete vad grymt livet kan vara.. Har inga ord kvar

Det här bådar inte gott tyvärr. Stackars tjej, oavsett utgång förstås, men det mesta just nu tyder ju på att hon inte lever längre.. fy fan vilket grymt öde..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in