2015-06-12, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Tack för videon!!

Var det bara en polis i samma bil som kvinnan?

Nää 3st.
2015-06-12, 21:51
Medlem
Även om det inte finns en direkt misstanke mot de som tagits in till förhör måste polisen följa upp alla tips/spår inte minst i syfte att avföra de från utredningen, precis som de gjort med den där JV som figurerat i den här tråden. Och varför är deras kläder så förbannat viktiga? Det är ju bara en massa trams.
Medlem
Gick in på Interpols hemsida och sökte på Wanted persons från Litauen. Fick upp en intressant snubbe:

http://www.interpol.int/notice/search/wanted/2010-14073

Lite långsökt kanske!
Medlem
Från en chatt i "veckans brott":

"Stefan: Hej! Polisen i Palmeinslaget sa att man kan fånga upp DNA bara av att en gärningsman har andats på t ex offret, stämmer det verkligen??
Tony Möörk: Hej Stefan! Om en gärningsmannen andats på offrets kläder finns möjligheten att saliv/dna fastnar på kläderna. Det är t ex därför vi använder munskydd på labb och brottsplatser så vårt egna dna inte ska kontaminera det vi undersöker."
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Mest troligt är väl en gärningsman och de två övriga är möjligen skyldiga till skyddande av brottsling, brott mot griftefrid osv.

Om de över huvud taget är inblandade. Det är inte direkt ovanligt att poliser "omhändertar" personer trots att de är oskyldiga.

Inte osannolikt tycker jag.

Ponera att den som vittnen såg stå och prata i telefon utanför caféet är en av männen som ringer till den andre och ber om hjälp, att komma med ett fordon fort så att Lisa kan föras bort.

Polisen har kanske fått napp på två kontantkortsnummer som rört sig i området aktuell tid och lyckats spåra dem till huset.
2015-06-12, 21:52
Avslutad
Förstår inte varför de skulle mörda tjejen och sprida ut hennes ägodelar för att förvirra polisen, bara för att hon kommit på dem vid ett ev. inbrott? Rimligaste vore väl att smita därifrån. Inte väl vet hon att de människorna bor i närheten.

Jag tror snarare att någonting värre måste ha hänt. De lär ha gjort någonting vid ladan som tjejen sett, och därav allt detta.
Medlem
BonerBatmans avatar
Nu är det 2 män som är gripna. Kanske att de har någon konstig tresamhets relation? Låter dock allt för osannolikt. 1 av männen borde då rimligtvis fittsvälta.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xebbish
Det är nu dom ska leta upp den jävla potatiskällaren jag snackat om sen ett bra tag. Den ligger precis där och jag tror verkligen dessa "bönder" kan deras "skogs" område utantill. Potatiskällaren är något dom definitivt vet om och vad som helst kan vara där i.

Men inse!
Ligger potatiskällaren i ett intressant område så är den redan genomsökt för länge sen! Tror du polisens sökinsatser och missing people bara går förbi ett sånt ställe om det ligger inom sökområdet?
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag nämnde tidigare i tråden...

Jag tror inte man griper på detta sätt med bojor och sedan spärrar av bara för upplysningar, de har intresserat polisen vid närmare efterforskning när de går igenom vilka som rör sig eller arbetar i området.
Jag tror någon varit uppkopplad på cafét's wifi på söndagskvällen.
Medlem
Citat:
Polisens ledningsgrupp i håller just nu ett akut möte i klubbhuset efter de tre gripandena.

Citat:
Polisens ledning har spärrat av Ledningscentralens område och håller akut möte i klubbhuset efter de tre gripandena tidigare i kväll. Två personer slets handgripligen ut ur det gamla stenhuset vid slottsherrens Arne Jönssons enorma herrgård.
– Vi kan inte prata just nu, du får vänta ute, säger en polisman som öppnar dörren.
Det märks att utredningen är i ett extremt känsligt läge.

http://www.expressen.se/gt/hundpatruller-soker-igenom-skogsomrade/
2015-06-12, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phille1993
Gick in på Interpols hemsida och sökte på Wanted persons från Litauen. Fick upp en intressant snubbe:

Lite långsökt kanske!

Teorierna börjar spåra ur tycker jag. Om du var lyst av Interpol skulle du sitta i fem dygn och titta på när det kryllar av poliser 500 meter bort? Eller skulle du diskret avlägsna dig långt från platsen?
2015-06-12, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phille1993

Lite långsökt kanske!

Ser faktiskt lite ut som mannen på bilden. Även om man inte ser ansiktet så ser huvudet ut att vara lika stort, och samma hårstil.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in