2015-06-12, 21:56
Medlem
Polisen har akut möte enligt expressens framsida.
Medlem
Man har kontrollerat personerna förut. Nu fått träff på DNA, de kanske är efterlysta internationellt, så därför var det bara o hämta dem. Deras DNA på fynd efter lh
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vial
Teorierna börjar spåra ur tycker jag. Om du var lyst av Interpol skulle du sitta i fem dygn och titta på när det kryllar av poliser 500 meter bort? Eller skulle du diskret avlägsna dig långt från platsen?

Personligen skulle jag gjort som du sagt. Men vi vet inte hur dessa människor tänker. Det jag reagerade på var att hans huvudform och längd var ganska likt den man med orange tröja. Dessutom pratar mannen engelska, vilket är en grundläggande förutsättning om man t.ex. vill ha jobb här i Sverige!
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag tror inte man griper på detta sätt med bojor och sedan spärrar av bara för upplysningar, de har intresserat polisen vid närmare efterforskning när de går igenom vilka som rör sig eller arbetar i området.

Så kan det mycket väl vara. Polisen vet ju vilka fynd de har gjort, det vet inte vi. Det här kan mycket väl vara resultatet av några dagars spanande/pusslande. Personerna som greps hade t-shirt och träningskläder på sig, vilket implicerar att de antagligen inte hade legitimation på sig. Lite beroende på hur fort gripandet skedde blir slutsatsen att polisen antingen redan vet vilka de har att göra med ELLER att de kollade leg/pass inne i huset.
2015-06-12, 21:57
Medlem
Upprycknings avatar
Finns bara två alternativ:

1) Hon har hittats död i byggnaden

2) Spår av henne har hittats där inne
Medlem
LeeVans avatar
*Om* det skulle handla om inbrottsförsök så kanske tidpunkten inte var så fel vald.. Kan det vara så att dagskassan brukar hämtas av Caféägaren efter stängning??
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Han har en poäng
Eftersom inte Interpol kontaktades förrän igår så har dom inte kunnat stämma av något innan dess.
Polisen har haft fullt upp och mycket tveksamt till att dom hunnit stämma av förhörda emot interpol i det första stadiet

Jag tänkte ur den lysta personens perspektiv. Jag inbillar mig att man borde veta om ifall man är lyst? Eller åtminstone ha en ganska god aning om att man bör hålla sig under radarn.

Och om man då ser polisen välla in över närområdet att man då lämnar området.

Men kan en person vara helt ovetande om att hen är efterlyst av Interpol så visst. Känns inte som den länkade personen borde vara ovetande om att det kan vilja talas med honom dock?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Det ser konstigare ut om man gör det senare på natten men om man gör det när folk precis lämnat så är det enklare för folk som åker förbi kanske tror det är personalen som är kvar där inne eller något.

Inbrott ser väl alltid konstigt ut? Det ligger ju dessutom mitt på landet vilket skulle vara mycket smartare att ta sig in på natten än precis efter stängning.
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
Varför är dom här för det första? Arbetar? isåfall vart? hur länge?

De bor i ett hus som tillhör godset. Därmed kan vi förutsätta att de arbetar på godset. Det är så det går till. Blombergs säteri, Källby Fick 1 843 716 i EU-bidrag 2014. Så har de då folk som enligt uppgift arbetar 60 timmar i veckan. Någon som är dum nog att tro att de har övertidsersättning? Möjlig orsak till att begå ett brott. Jag är dock tveksam till att de är skyldiga.
Medlem
http://www.ladda-upp.se/bilder/qhxfxwtnmzzyi/

Kan den här kvinnan vara hon?
2015-06-12, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nattavara
Man har kontrollerat personerna förut. Nu fått träff på DNA, de kanske är efterlysta internationellt, så därför var det bara o hämta dem. Deras DNA på fynd efter lh
Vad jag fattar det som har de inte ens fått DNA-svar på handsken som var det första föremålet som skickades in.
2015-06-12, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popeye1
Kanske grävmaskinen som stog där inne va intressant för någon att stjäla eller delar till den.Så som jag fattat det stog den där innan för något jobb?långsökt men trots allt ett mysterium allt.

Eller så kanske personerna jobbade i ladan. (I vanliga fall, nu kanske dom gjorde något annat..)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in