Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
15-06-12, 21:53
Medlem
Tekniker på plats nu!
Medlem
Upprycknings avatar
Uppdatering: Dom tre bästa bilderna på dom som är hämtade till förhör

http://i.imgur.com/sL9LtLk.jpg (ny bild)

http://i.imgur.com/bwgca8C.jpg (ny bild)

http://i.imgur.com/Z4USgcH.jpg (gamla bilden)

Polisen har gjort nåt fynd som gjort att dessa personer ska ha hämtats in på förhör, sen är det STORT pådrag i huset där dom greps med nåt dussintal polisbilar, hundar, osv.

Frågan är: Vad är det för lirare som hämtats in? Varför har dom hämtats in?

Själv får jag jugge-vibbar av männen på bilderna och kvinnan ser ut att kunna vara rom kanske?? Vill gärna höra FB-experternas utlåtanden om vad det är för personer?

Dom lär väl vara misstänka då dom dels hämtas in på förhör och sen värsta pådraget där dom hämtats ifrån?
Medlem
Kulpis avatar
Jag skulle nog säga att inbrottsteorin är väldigt sannolik. En god vän till mig blev ganska nyligen ögonvittne till hur just gästarbetare gjorde inbrott i ett kontor. Detta skedde dock mitt i natten.

Däremot kan det vara så att dessa gästarbetare trodde kusten var klar när de såg BO:s kollegor lämna med bilen, utan att veta att BO var kvar/fanns på baksidan. Det skulle även förklara varför nyckeln sitter i mopeden. BO skulle precis lämna när hon ser att två män befinner sig inne i caféet (jag antar att det finns fönster på baksidan) och blir helt bestört. Då tänker man inte längre på nyckeln kan jag lova er.
15-06-12, 21:54
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
I inlägget jag besvarade så talades det om att "öststatarna" skulle vara våldtäktsmän och mördare, plural. Jag tror inte så är fallet.
Nå då tror vi likadant alltså. Oavsett vem som fört bort henne tror jag att det är en man som mer eller mindre planerat att ta någon (eller möjligen specifikt LH). Jag ser det inte heller som omöjligt att det är LH själv som slängt ifrån sig diverse ägodelar i syfte att lämna spår efter sig helt enkelt.
Så jävla hemskt, jag får ont i magen.
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roffy
Jag hoppas hon återfinns vid livet.

Två gånger har jag träffat på personer som liknar beskrivningen av BO:s pappa. Det är några få svenskar som valts ut efter FJS.

Även om saker inte kan ställas tillrätta om det värsta hänt, så tror jag i så fall att denna eller dessa personer inte kommer skada fler. Det är en viss tröst.

Jo det är nog liksom vad alla hoppas, frivilligt... Tror personligen det är typ 20-80 för det just nu. 80% att hon tyvärr ligger död någonstans och ingen bara hittat henne eller någonsin kommer hitta henne. 20% att hon antingen är kidnappad för att bli typ sexslav eller instängd i en typ Fritz-kammare eller då som fortsatt är en möjlighet att hon som tonåring bara tyckte föräldrarna och världen var skit och gav sig ut på äventyr frivilligt.
Avslutad
Enligt expressens framsida håller man ett akut-möte. vad det nu betyder.
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vial
Teorierna börjar spåra ur tycker jag. Om du var lyst av Interpol skulle du sitta i fem dygn och titta på när det kryllar av poliser 500 meter bort? Eller skulle du diskret avlägsna dig långt från platsen?

Han har en poäng
Eftersom inte Interpol kontaktades förrän igår så har dom inte kunnat stämma av något innan dess.
Polisen har haft fullt upp och mycket tveksamt till att dom hunnit stämma av förhörda emot interpol i det första stadiet
15-06-12, 21:55
Medlem
SpencerPratts avatar
Om det skulle ha varit ett inbrott som gick snett så varför skulle man försöka göra ett inbrott inom 1 timme efter att stället har stängt.
Dom bor dessutom väldigt nära så varför inte komma tillbaka senare på kvällen/natten?
Nej, inbrottsförsök som gick fel tror jag inte på.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aritgeo
Förstår inte varför de skulle mörda tjejen och sprida ut hennes ägodelar för att förvirra polisen, bara för att hon kommit på dem vid ett ev. inbrott? Rimligaste vore väl att smita därifrån. Inte väl vet hon att de människorna bor i närheten.

Jag tror snarare att någonting värre måste ha hänt. De lär ha gjort någonting vid ladan som tjejen sett, och därav allt detta.

Kanske grävmaskinen som stog där inne va intressant för någon att stjäla eller delar till den.Så som jag fattat det stog den där innan för något jobb?långsökt men trots allt ett mysterium allt.
Medlem
Rosemarys avatar
Mötte precis 5 omärkta minivans med tonade rutor och blåljus som åkte fort mot 44an från Göteborg hållet. Insatsstyrka?
15-06-12, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpencerPratt
Om det skulle ha varit ett inbrott som gick snett så varför skulle man försöka göra ett inbrott inom 1 timme efter att stället har stängt.
Dom bor dessutom väldigt nära så varför inte komma tillbaka senare på kvällen/natten?
Nej, inbrottsförsök som gick fel tror jag inte på.

Det ser konstigare ut om man gör det senare på natten men om man gör det när folk precis lämnat så är det enklare för folk som åker förbi kanske tror det är personalen som är kvar där inne eller något.
15-06-12, 21:56
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kicksome
Engnu

Vet du vilket bilmärke de va?

Ni som finns på plats, har polisen börjat att transportera iväg fordonen som är parkerade där de greps?
Jag tror att ett sådant agerande skulle visa att man har misstankar mot de frihetberövade/medtagna till förhör.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in