Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du har helt rätt. Ska bli intressant att höra godsägaren uttala sig och förklara varför han inte har berättat för polisen att de här personerna kanske var i ladan aktuell kväll. Inte osannolikt svart arbetskraft.

Det har sagts att godsägaren har en son, vem vet kanske är han en av de 2 männen som gripits.
Medlem
OnlyHates avatar
Just nu är dom omhändertagna men de kommer med sannolika skäl att gripas.
Och om de inte framkommer något intressant inom 72h så kommer de säkerligen även att häktas vid en häktesförhandling även om de kanske inte finns helt "giltiga" skäl då jag tror polisen har alldeles för mycket ögon på sig nu för att släppa dessa personer efter ett sådant gripande.
Frågan är bara OM någon av dessa personer kommer att bryta ihop så vi kan få ett svar om vart LH finns oavsett om hon är vid liv eller död.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Personerna är INTE gripna

"Camilla Fogelhamre, kommunikatör hos polisen bekräftar för NLT att tre hämtats in till förhör.
- De är inte gripna eller omhändertagna, men som sagt hämtade till förhör i ärendet. I nuläget går vi inte ut med anledningen till det, säger Camilla Fogelhamre."

http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4065676-just-nu-tre-hamtade-till-forhor

Enligt DN tagna till förhör med anledning av em fynd.

"– Vi hämtade in dem efter det att ett fynd hade gjorts under eftermiddagen, säger Ulla Brehm, polisens presstalesperson.

– Att de togs ut med handfängsel kan betyda att de motsatte sig att hämtas av oss."

http://mobil.dn.se/nyheter/sverige/tre-personer-hamtade-till-forhor-av-polis-i-blomberg/
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necroluster
Dessa illegala arbetare kan ju vara helt orelaterade till Lisas försvinnande. Ett tänkbart scenario är ju att polisen knackade på hos parasiterna för att fråga om de sett något. De får panik när de se polisbilen då de är här utan papper och börjar bete sig våldsamt.

Jag tror detta har något med flickans försvinnande och sannolikt både spaning och inre spaning ger misstanke och man griper personerna. Kan vara bl.a. rörelsemönster, arbetsplats, tillgång till verktyg och fordon som vittnen kan lämnat men länsman inte lämnat ut.

Det är iaf högst intressant ingripande.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Som jag skrev innan har mannen i gul/orange tröja en mobil eller plånbok i ena fickan. Att polisen inte visiterat dem tyder på att gripandet gått väldigt fort och man har absolut inte tvekat.

Sen vad det beror på vet jag inte.

Snygg observation! Jag tror dock inte att det behöver innebära något att de gjorde motstånd precis som tidigare personer sagt - onykterhet, polishat - finns många skäl.

Några tankar;

Om de har möjlighet att ha sina fruar där så känns "sexuellt utsvulten" vara ett dåligt argument till att bortföra unga tjejer för ett sådant syfte.

Om Lisa hela tiden innan fått skjuts och hon inte bor i trakten av Blomberg så känns det konstigt att fattiga svartarbetare från Litauen skulle ha kunnat uppmärksamma henne speciellt. De lär inte ha pengar nog att hänga på ett café tillräckligt mycket för att planlägga tjejen och göra något utstuderat.

Jag vet inte jag. Tråkig historia.
2015-06-12, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Konstigt att de spärrar av huset/delar av det då.
1. Polisen ger inte alltid ut vad de vet till pressen.
2. De vill vara säkra på att inget missas.
Medlem
En av männen är ju fasthållen av polisen. Kan det betyda att han betett sig aggressivt när polisen presenterade sig?
Medlem
Efter fynd står det ju, kan det vara något med internettrafiken?
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Det har väl ränt omkring ett par hundra människor i trakten dom här dagarna, så att dom inte skulle känna till hur stort pådraget är. Är bs
Medlem
Upprycknings avatar
Bästa bilden på dom gripna

http://imgur.com/Z4USgcH

Hoppas det funkar bättre nu, vad tror ni om dessa personer?

På bilden syns en av männen + kvinnan med bara ansiket blurrat.
2015-06-12, 21:10
Medlem
Om man åker till plats och vill hjälpa i sökandet, kan man verkligen göra någon större nytta? tänker mig att alla intressanta platser är hårt hållna av polis.
2015-06-12, 21:10
Medlem
DEssa 3 gripna jobbar tydligen 10 timmar om dagen 6 dagar i veckan, de håller oftast till i gården och är riktiga bönder, enligt VG.no.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in