Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 16:17
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Hur många fall av människorov har visat sig vara "sexslav/fångatagning under längre tid" i Sverige egentligen?

Ser att många spekulerar i att hon är bortrövad och "Fritzlad" men känner inte till ett enda fall då det har skett. Känns avlägset.

Tror inte det finns något känt fall. Men om man betänker att de finns nära 1500 personer genom åren som är spårlöst försvunna (försvinner ca 30 per år) så är det ju ingen omöjlighet att det hänt och händer fastän då brotten aldrig blir kända.
2015-06-12, 16:18
Medlem
hojtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamph0ran
Jag frågar, återigen;

Kan man HELT utesluta att Lisa faktiskt satt sig på mopeden och kört iväg, och blivit anfallen efter vägen någonstans? Personen i fråga känner igen Lisa (från kaféet?) och kör tillbaka mopeden, och sprider ut hennes tillhörigheter i närheten för att få polisen och tro att hon inte lämnat platsen. Det skulle även förklara den uteblivna mopedhjälmen. Vad säger ni?

Jag kan inte se att det är omöjlgt utan till och med tänkbart.
Pappan kom ju först vid 21 tiden och provstartade hojen och i och med det förstörde beviset om att hojen var varm, dvs nyss körd.

Därför har inget våld skett vid fiket utan en bit längre bort, dock i motsatt riktning av de villospår som hittats.

Men jag kan ha missat i tråden att det är säkert att hojen var orörd.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Är förvånad över att det inte spekuleras mer om personer som varit på fiket, kan garantera att psykfallet borde besökt stället rätt ofta och haft koll på LH så den övriga personalen där borde ju veta vem lustigkurren är. Speciellt någon som bara kommer dit när LH jobbar eller sådär.
Det fanns en stökig kille där på lördagen. Någon här påstod att det var den Johan V som pratades om i början av tråden. Han skulle ha förhörts av polisen. Och förmodligen har han alibi, och släpptes. Men om det ändå skulle vara han, så är han tillräckligt smart för att inte göra något utan fixa alibi. Så jag tycker polisen ska dubbelkolla hans alibi, ifall det var han som var den stökige gästen..
Bannlyst
Nån i sökgruppen sa hjälmen var hittad med hål i
2015-06-12, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebigcock

Skotthål? Isåfall har hon blivit jagad och sen har GM HS:at henne?
2015-06-12, 16:20
Medlem
Dessa fynd som polisen hittat jag tror hon har slängt dem så man ska kunna lokalisera hur GM har tagit henne.
Medlem
Citat:

Vid kyrkan, men detta var fel
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pejjninthuess
Det fanns en stökig kille där på lördagen. Någon här påstod att det var den Johan V som pratades om i början av tråden. Han skulle ha förhörts av polisen. Och förmodligen har han alibi, och släpptes. Men om det ändå skulle vara han, så är han tillräckligt smart för att inte göra något utan fixa alibi. Så jag tycker polisen ska dubbelkolla hans alibi, ifall det var han som var den stökige gästen..
Det fanns ingen stökig kund på lördagen, enligt polisen. JV är enligt polisen inte inblandad och därmed inte intressant i utredningen eller i tråden.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Attackocopter
Iom att pappan, enligt GP, arbetar med underättelser och inom ett specialförband samt att de bor nära Karlsborg gör ju SOG till ett hett tips. Eller ett ännu hemligare specialförband.

Hur fick ens GP reda på detta? Om man nu jobbar inom SOG borde det vara hemligstämplat till och med för Polismyndigheten?
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Pistol eller med en pinne or ?
han sa det var fel. Glöm vad han/jag skrev.
2015-06-12, 16:21
Medlem
8711s avatar
Hörde att Missing People kallat in en dykare och två hundpatruller.
2015-06-12, 16:21
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amfibie
Hur fick ens GP reda på detta? Om man nu jobbar inom SOG borde det vara hemligstämplat till och med för Polismyndigheten?

Tror det tom är brott för media att rapportera en sådan sak. Faller inom sekretess för rikets säkerhet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in