Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 20:55
Medlem
Necrolusters avatar
Dessa illegala arbetare kan ju vara helt orelaterade till Lisas försvinnande. Ett tänkbart scenario är ju att polisen knackade på hos parasiterna för att fråga om de sett något. De får panik när de se polisbilen då de är här utan papper och börjar bete sig våldsamt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyrine
Klart som fan att man kan. SÅ många bebodda hus finns där inte..
Nej, det kan man inte. Polisen har inte lov att söka genom hus utan at det föreligger en klar mistanke mot den som bor der.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biepa
Aftonbladet blurrade texten på benet och tröjan av någon anledning. Detta är utan blurr och från VG..
Det är nog bara en extra säkerhetsåtgärd för att undvika identifiering och därmed eventuell uthängning av någon som inte är dömd än. (Som JV)
2015-06-12, 20:56
Medlem
cykelbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är väldigt möjligt. Om dessa tre är inblandade, vilket absolut är fullt möjligt det med, så tror jag på att de var i färd i att göra inbrott och blev påkomna av LH.

Snälla. Igår var det 1100 personer från MPS i området och hundratals poliser. Inte ens balter är väl så satans dumma att de gör inbrott då?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zyrine
Klart som fan att man kan. SÅ många bebodda hus finns där inte..
Nej, det går inte att från Polisens sida bara hänvisa till en pågående brottsutredning om någonting i närheten och därefter sparka in varje dörr.
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biepa
Aftonbladet blurrade texten på benet och tröjan av någon anledning. Detta är utan blurr och från VG..

Antagligen för att trycket på tröjan är rätt ovanligt i Sverige, och att en oblurrad bild riskerar att göra att den "omhändertagne" blir identifierad.
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kicksome
Ok! Men dom söker igenom huset nu eller? Några tekniker på plats?

All cred till dig och alla andra som hjälper till på plats!!

Om tekniker finns på plats så kom dom innan mig. Jag har bara sett Poliser gå in och ut ur huset.
Jag har även sett icke polisklädda människor gått in i huset. Om det är utredare, tekniker eller civilpoliser kan jag inte svara på. Men dom hade inga väskor eller liknande som jag kan påstå såg ut som teknikerprylar
2015-06-12, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necroluster
Dessa illegala arbetare kan ju vara helt orelaterade till Lisas försvinnande. Ett tänkbart scenario är ju att polisen knackade på hos parasiterna för att fråga om de sett något. De får panik när de se polisbilen då de är här utan papper och börjar bete sig våldsamt.

Då hade man inte fört bort dem i ilfart till Lidköping.

Polisen har med all säkerhet jävligt goda skäl till det omhändertagandet.
Medlem
Upprycknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Ni lär er inte. Utlämnandet av folk i den här tråden har fördömts, av polis, i Aktuellt, av Bert Karlsson till och med. Kan ni inte lugna er. De har ju gripit personer nu.

Kvinnan är kanske oskyldig. Låt henne vara!

Han/hon som tog filmen kan lägga upp den och inte som idioten som hängde ut JV och påstod sig veta att han var skyldig istället påpeka att personen är oskyldig tills dess att motsatsen är bevisad och att ett gripande inte betyder att personen är skyldig.

Vi vill se filmen
Medlem
dannees avatar
Finns en polack 43 bast skriven där.
Medlem
Scenario:

Kvinnen går frem (under hot av de to mennene) til LH for å spørre om hjelp til f.eks bilen. Det er såklart lettere å betro seg til noen av samme kjønn. LH blir med til bilen der de to andre venter.
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necroluster
Varför skulle dom få panik? Det är fri rörlighet av tjänster inom EU. Men reaktionen tyder väl på att dom inte har rent mjöl i påsen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in