Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 19:59
Moderator
blomvattnares avatar
Alltså, SÖK innan postning.

/Mod
Medlem
And64luns avatar
Varför all denna spekulation som kräver någon form av kommunikation med exempelvis mobil. Från spritförsäljning, prostitution till att kommit överens med någon?

Är helt säker på att varenda samtal från LHs mobil är till Polisens kännedom. Hade det varit något av detta hade vi redan set folk anhållna eller till och med häktade.

Det tar typ 30 min att avföra alla dessa teorier för Polisen.......
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Ponera följande scenario: GM färdas ensam längsmed den väg jag ritade upp och har Lisa medvetslös i förarsätet. Han kan då med arbetshanden (han är troligtvis högerhänt) gå igenom Lisas tillhörigheter medan han kör sakta fram längsmed vägen. Passagerarfönstret höger fram är helt nerrullat och han gör några korta stopp för att kasta ut grejerna. Detta kan han till och med göra under krypkörning, han behöver inte ens stanna.
Jag tror att det är ytterst osannolikt att han har henne medvetslöst i framsätet. Det är svårt att se hur han tänkt lägga en medvetslös person i framsätet av bilen utan att tänka på att det drar uppmärksamhet.

Det kan istället vara så att han har hotat Lisa med vapen redan från början vid mopeden och tvingat henne att sätta sig i förarsätet för att sedan tvinga henne att slänga sakerna från hennes bilruta. Men återigen är detta också osannolikt. Att han en person i framsätet som kan frambringa uppmärksamhet om hen vill det blir väldigt riskabelt för GM.
Avslutad
Hittade man två personer efter att hundarna spårat upp dom? Eller kan dom ha gripit två från MSP eller liknande för "plantering" av bevis?
2015-06-12, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Faktum är att ett stort misstag som orutinerade sökare gör är att man missar en dimension, det vill säga höjden. Ponera att Lisa har tagit sitt liv, då är det det inte osannolikt att hon hänger i ett träd och man kan missa henne om man bara tittar ner i backen.

I övrigt håller jag med dig, jag har inte själv hört talas om att en mördare har gömt sitt offer i ett träd, men skall man finkamma ett område så ingår även höjddimensionen, lätt att glömma och förståeligt att vissa gör sig lustiga över det.

Folk som hänger sig har ofta redan bestämt sig, och behöver således inte höjden.
Folk som hängs av andra, hängs ofta högt..
Medlem
louderthanbombss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gemenemannen
Hittade man två personer efter att hundarna spårat upp dom? Eller kan dom ha gripit två från MSP eller liknande för "plantering" av bevis?

Tror att det är väldigt oklart ännu. Förhoppningsvis kommer mer info snart.
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Än så länge håller jag min peng på att de båda kommer att släppas snart. De kan ha uppfört sig mysko när de mötte polis, och det kan räcka för ett omhändertagande i detta läge. Mysko kan man uppföra sig utan att ha med försvinnandet att göra.

Låter troligt som du skriver att de inte har någonting med försvinnandet att göra utan är ute och leker privatspanare.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Än så länge håller jag min peng på att de båda kommer att släppas snart. De kan ha uppfört sig mysko när de mötte polis, och det kan räcka för ett omhändertagande i detta läge. Mysko kan man uppföra sig utan att ha med försvinnandet att göra.

Jag tror som du. Expressen säger att två personer har tagits av polis, begreppet tagits är obekant för mig i polissammanhang, vi vet inte ens vad polisen egentligen har vidtagit för åtgärd.

Det kan handla om två frilansare som söker på egen hand, eller två nyfikna personer som vill vara så nära som möjligt.
2015-06-12, 20:01
Medlem
Tagits lär betyda gripits. "Ta in för förhör" och "gripits" är ju två helt olika saker. Journalisten är väl så exalterad att den inte vet vad den ska säga. "Tagits om hand" låter väldigt slarvigt uttryckt. Lite vad man kan vänta sig av en liverapportering från Expressen ungefär. "Gripits" heter det. Kanske för de är rädda att någon oskyldig ska hängas ut igen som de använder det uttrycket.

Nu sa de att det var TRE personer. På en gård.
Medlem
Det står jo bara att 2 män har pågripits i området - det behøver inte ha något med försvinningen att göra.

Fra www.vg.no MED BILD AV PÅGRIPNINGEN

Bare noen få hundre meter fra arbeidsplassen til Lisa Holm ble to menn pågrepet av politiet klokken 19.45 fredag kveld.

VG var tilstede da de to mennene ble påført håndjern og satt inn i en politibil på stedet.

Det er foreløpig uklart om det er en sammenheng mellom pågripelsene og den savnede tenåringen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gemenemannen
Får känslan av ett genombrott nu, kan dom två pekat ut en plats? Eller varför rycka ut dit
Medlem
Readyfreddies avatar
Fy, då kan ju de anhållna sagt var hon finns.
"3 personer på en gård nära Blomberg anhållna." 2 män och 1 kvinna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in