Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 14:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Att Interpol är inkopplade har att göra med att polisen rubricerar fallet som människorov. Man har möjligheten att efterlysa och tar den, det behöver absolut inte betyda att man tror att hon är på väg utomlands.

Och det tror inte jag heller. Tror att det handlar om ett beställnings jobb. Tror även att det inte spelar någon roll hur mycket militär fadern är. Tror att det är ett villospår.
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Jag tycker langarteorin är värd att följa upp. Om det nu var så att hon nyttjade alkohol som hon inte fick hemifrån. Det skulle förklara varför hon väntade kvar till sist, varför hon var färdig att åka men inte gjorde det, varför hon skulle gå fram till/in i en främmande bil utan att fatta misstankar.

Men det förklarar inte de utspridda spåren.

Ja, den är något intressant. Men vem köper sprit av en langare mitt ute i skogen under en söndagskväll? Tycker inte riktigt att det håller.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attackocopter
Från GP:

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2744823-ett-av-polisens-spar-pappans-militara-uppdrag

Kan vara en slump. Men att pappan reagerade så fort på att dottern var borta (nåja 1,5h) kanske kan förklaras med att han visste att det fanns en hotbild mot hans familj? Även att Lisa annars alltid fått skjuss till och från sitt sommarjobb.

Att skjutsa sina barn till ett jobb som ändå ligger ganska långt bort och med dåliga bussförbindelser tycker inte jag är så märkligt. Jag tror även att de kan ha varit lite oroliga över hennes hemfärd, det blåste mycket och det är ju som sagt en bit att åka. Han satte sig ju och körde för att se om han kunde möta henne nånstans, att hon till exempel åkt och sen att något hänt på vägen. Om han trodde att det fanns en hotbild så hade han ju sagt det till polisen.
2015-06-12, 14:07
Medlem
crazymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarxistHunter
Hur dumma är de egentligen som går ut med att pappan är med i ett specialförband?

Ja det är ju helt jävla otroligt att man "outar" honom på det här sättet. Även om det inte har med fallet nu att göra så kan det ju få konsekvenser för honom i framtiden. Pappskallar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 92are
Ser ut som en hammare eller mindre slägga.
Munstycket till syrgastuben
Medlem
fyfan vad sjukt om det har med pappans jobb att göra, Antagligen flera Gärningsmän isåfall pga av spridningen av spår samt inga spår kring moppen av våld.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Och det tror inte jag heller. Tror att det handlar om ett beställnings jobb.

Baserat på vad? Hur många sådana här beställningsjobb liknande detta kan du nämna?
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Att interpol blir inkopplade idag lyfter min teori från igår en del. (FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Räkna med att Eskulap JonnyGenzalemsnart kommer förklara för dig hur dum i huvudet du är.

Själv tycker att det låter troligt och fullt möjligt men lutar fortfarande åt att kollegorna är dom som däljer något. En bil full med syrianer och skrikgul borde uppmärksammats. Men någon nämnde att en neger varit inne på kaféet samma dag eller dagen innan. Kan någon berätta mer om det? Eller var han bara allmönt neger?
2015-06-12, 14:08
Medlem
Citat:
Men vem köper sprit av en langare mitt ute i skogen under en söndagskväll?

Hon bodde på en mindre ort där tillgången kanske är mindre, och det är studentveckan nu, hon kanske ville ha något till ev. fester. Varför just Kik?
2015-06-12, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attackocopter
Iom att pappan, enligt GP, arbetar med underättelser och inom ett specialförband samt att de bor nära Karlsborg gör ju SOG till ett hett tips. Eller ett ännu hemligare specialförband.

Det förklarar varför det läggs så stora resurser från polisiärt håll. Lisa är ingen vanlig 17-åring utan dotter till en högt uppsatt officer inom underrättelse- och säkerhetstjänsten.
2015-06-12, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Har hon en man? Kan mannen och Lisa ha haft något kuckelur för sig? Ibland behöver det ju inte ens ha HÄNT, det kan vara bara i kvinnans fantasi. Det är känsligt i den åldern, när kroppen förfaller och maken samtidigt är i värsta gubbåldern och tittar efter allt som är ungt med fast hull och toppiga bröst.

När jag var i ungefär Lisas ålder hade jag en jämnårig kompis som åkte till London som au pair. Frun i huset fick för sig att min kompis var ute efter hennes man, vilket var helt bisarrt eftersom min kompis tyckte att han var en "äcklig gubbe". Men frun blev helt galen, låtsades gå ut på kvällen och smög sig tillbaka för att hon skulle avslöja mannen och flickan, insinuerade saker o.s.v.. En natt blev hon helt galen och bokstavligt talat kastade ut min kompis och hennes tillhörigheter på gatan, utan att ens beställa en taxi... Hon fick söka hjälp hos Svenska kyrkan! Har varit med om saker åt det hållet själv också för den delen, när jag var ung, om än inte av samma dignitet.

Kvinnan är vän med flickans föräldrar och gav henne ett jobb på sitt café. Har svårt att tänka mig att det skulle finnas något sådant problem. Det borde också ha kommit upp på något sätt. Precis som du vet vad som hände din polare så bör ju någon ha skvallrat med Lisa. Har inte förekommit någon info om en man, men det borde ju inte vara svårt att kolla upp på ratsit.
2015-06-12, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannekarlsson
fyfan vad sjukt om det har med pappans jobb att göra, Antagligen flera Gärningsmän isåfall pga av spridningen av spår samt inga spår kring moppen av våld.
Vore det så hade dom nog varit proffs, och inte ett enda spår hade hittats

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in