2015-06-12, 19:55
Medlem
IncredibleBulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Varför har inte ngn medium från "Det Okända " kunnat hjälpa till i det här fallet?
Om de nu verkligen kan se och känna efter så borde de veta vart LH är just nu?

Vi ska inte blanda in vidskeplighet och pseudovetenskap i detta. Dom kan inte se, och dom kan inte känna efter, med verklig precision var Lisa befinner sig. Men din inlaga kanske var ironiskt menad?
Medlem
Så är nedanstånde som Göteborgs-Posten påstår, att LH:s pappa hör till en specialstyrka (SOG?) inom försvarsmakten, bara en murvelgroda eller finns det någon substans bakom det?

Citat:
Pappan ingår i en militär grupp vid den svenska försvarsmakten som är utbildad och utrustad för uppgifter som ordinarie militär av olika orsaker inte kan lösa. Specialförbandets medlemmar måste räkna med att befinna sig i riskfyllda miljöer utomlands med fokus på strid och underrättelse.
länk till GP
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av louderthanbombs
Läste precis detta!! Någon som vet mer??
Nej, nyheten har precis gått ut så det är nog rätt så färskt.

Det verkar dock finnas något samband mellan de två personerna och hundsöket ... och jag fattar det rätt.
2015-06-12, 19:56
Medlem
Att hjälmen saknas kan ju bero på att det kan finnas fingeravtryck på den. Därför det mesta utav allt annat är orört.

Tycker inte detta liknar ett våldtäktsförsök, (vad vet dock jag om det). Och handsken dom hittade i ladan kan ju bero på att hon kanske lyckades springa iväg och försökte gömma sig inne i ladan då GM fick tag på henne, och hjälmen kanske hon slängde ifrån sig när hon försökte fly ifrån GM, och GM ville inte låta hjälmen ligga så han tog den med sig.

Menar, känns ju jävligt konstigt om det skulle vara ett våldtäktsförsök och börja sprida ut hennes grejor överallt samt stänga av mobilen/förstöra. Och sedan det att hon tog moppen för första gången (frivilligt) kan nästan bara betyda att hon skulle träffa någon, kanske försöka köpa alkohol eller liknande. Då jag inte tror en sån ´´hård´´ farsa som hon verkar ha skulle köpa ut åt henne.

Känns ju jävligt udda om detta är något annat än människorov/kidnappning.

Annars har vi en våldtäktsman med hjärna ute och härjar.
2015-06-12, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, nyheten har precis gått ut så det är nog rätt så färskt.

Det verkar dock finnas något samband mellan de två personerna och hundsöket ... och jag fattar det rätt.

Så uppfattade inte jag det ,dom söker av platser som dom fått direktiv av .
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nattavara
Kortaste väg enl. Eniro blir över Blomberg--Skogen--Martorp--Sandtorp--Kinnekulle ring---

Hon har träffat någon utefter vägen som hon känner igen och stannat, klivit av moppen, som
sedan gett sig på henne. Därefter har denne kört tillbaks moppen och sedan sprungit över
"skogen" tillbaks "hem" där denne kommer ifrån och samtidigt slängt av med hennes tillhörigheter.

Ett rån som gått snett?

Det finns ingen (körbar) väg mellan Martorp och Sandtorp, det ser bara ut så på Eniros karta.

På tal om Sandtorp (som ligger i närområdet): Detta är ett klart udda ställe med en del nedgångna och övergivna hus. Har lite av ett slags rykte om sig att vara skumt, som jag förstått det. Tror det skedde ett mordförsök där för ett par år sen.
Moderator
blomvattnares avatar
Än så länge håller jag min peng på att de båda kommer att släppas snart. De kan ha uppfört sig mysko när de mötte polis, och det kan räcka för ett omhändertagande i detta läge. Mysko kan man uppföra sig utan att ha med försvinnandet att göra.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Ja, eller varför inte i en flaggstång?

I tråd, på tak eller i flaggstänger är det ju trots allt ganska vanligt att kroppar göms.

Faktum är att ett stort misstag som orutinerade sökare gör är att man missar en dimension, det vill säga höjden. Ponera att Lisa har tagit sitt liv, då är det det inte osannolikt att hon hänger i ett träd och man kan missa henne om man bara tittar ner i backen.

I övrigt håller jag med dig, jag har inte själv hört talas om att en mördare har gömt sitt offer i ett träd, men skall man finkamma ett område så ingår även höjddimensionen, lätt att glömma och förståeligt att vissa gör sig lustiga över det.
Bannlyst
Efter att ha läst på lite är jag nu övertygad om att detta är en trollning i världsklass.

Om någon hade "kidnappat" henne, hade denna då dumpat tillhörigheter på flera olika ställen? Inte troligt. Det hade varit både effektivare och bekvämare att dumpa allt i sjön, eller på samma plats.

Det är hon själv eller med någon annans hjälp som försöker förvirra alla får som tror på allt som står i media.
Medlem
"Expressen följde de två hundpatrullerna som ryckte ut från polisens samlingspunkt vid kaféet och efter en färd norrut vek de av på en enslig skogsväg flera kilometer norr om samhället och där började man söka av terrängen."

"Ryckte ut"...Låter som de fått någon information?
2015-06-12, 19:58
Medlem
Två personer har omhändertagits av polisen och två hundpatruller har ryckt ut till ett skogsområde norr om kaféet i Blomberg, låter som de har fått nya uppgifter:

Citat:
Två hundpatruller söker just nu av ett skogsområde norr om kaféet i Blomberg.
Expressen följde de två hundpatrullerna som ryckte ut från polisens samlingspunkt vid kaféet och efter en färd norrut vek de av på en enslig skogsväg flera kilometer norr om samhället och där började man söka av terrängen.
En hundpolis på plats berättar att de söker av de områden som den operativa ledningen ger direktiv om.
En av hundpatrullerna körde sedan ytterligare ett stycke längre in i skogen på den smala skogsvägen medan den andra parkerade utmed landsvägen och söker av det yttre området.

http://www.expressen.se/gt/hundpatruller-soker-igenom-skogsomrade/
2015-06-12, 19:58
Medlem
Hulls avatar
Kan de ha hittat något i en dunge norr om Cafeet kanske? Har vi tur är det båda GM och BO som hittats, välbehållna men frusna och hungriga.
Senast redigerad av Hull 2015-06-12 kl. 20:03.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in