Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-10, 22:47
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Man kanske borde starta en tråd om alla obekräftade rykten kring JV som förekommer...
Här är väl de vanligaste ryktena, som är helt obekräftade :

a) JV ligger bakom nedräkningsvideon på Youtube
b) JV är den person som var på Lisas cafe på lördagen och uppträdde stökigt
c) Bilden på JV där han är på ett cafe är tagen på Lisas cafe
d) JV är i Luxemburg (!)

(c) och (d) är med all sannolikhet helt felaktiga, och (a) och (b) skulle kunna vara sanna
men är så vitt jag vet helt obekräftade.
Medlem
Deferos avatar
Vilka platser där det har hittats föremål från Lisa vet vi?

Bara ladan?
Medlem
Strombolizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rorbasson
Tycker att det verkar ganska viktigt vad som har hänt med hjälmen som hon hade, för mej så har hon inte tagit av sej hjälmen av någon anledning, kanske bjöd någon på skjuts på mc?

Hon hade väl hjälmen på sig när gärningsmannen kapade henne? Hon kan ha tagit på sig hjälmen redan inne på caféet innan hon gick ut till moppen.
2015-06-10, 22:48
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Jo, tjena. De brukar vara så sjukt smarta att de kan lura polisen hur lätt som helst, absolut inte råka försäga sig eller motsäga varandra i vittnesmål, ingen har märkt något konstigt alls vid det här laget. Fattar ni inte att man blir förbannad för att den här teorin är den löjligaste hittills och att det tar fokus från diskussioner och teorier som är mer vettiga och har starkare kriminologisk grund. Ni har visserligen rätt att spekulera om Gud, marsianer och diverse familjemedlemmar men ni får räkna med att höra att det är löjligt.

Jag har sett och varit med om värre inkompetens. Allt serverat och ingen fattar något inne hos polisen.
Bannlyst
Det som förbryllar mej mest är varför GM så snabbt ville bli av med BOs ägodelar?
Mobiltelefonen kan jag förstå men kontokort och andra grejer?
Vad är vitsen?
Eller är det helt enkelt så att hon själv har tappat dem när hon springande försöker undkomma GM? Kanske enda rimliga förklaringen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag har fler på min lista, ja, men tänker inte outa ytterligare personer i tråden. Som sagt skulle det sedermera visa sig att denne "knasboll" inte är inblandad så finns det fler individer som måste uteslutas. Kommer dock att ta tid som vi inte har...

Det som är tråkigt med uthängningar blir att om denne JV är oskyldig och polisen aldrig lyckas hitta rätt GM så kommer JV aldrig att kunna bli rentvådd i folkets ögon.
Bra att du tänker längre än näsan räcker och inte outar hur som helst.
2015-06-10, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Möjligt. Kan ju vara någon som råkat köra på henne och sedan åkt tillbaka med prylarna till kaféet. Men om hon blivit påkörd medan hon åkte på mopeden så borde man väl kunna finna skador på mopeden kan man tycka. Kanske någon råkat kör på henne vid kaféet och sedan fått panik.

Mest troliga är dock att någon hon är bekant med eller någon hon känner givit sig på henne fullt planerat. Någon som visste att hon just denna dag skulle åka hem ensam med moped.

Kortaste väg enl. Eniro blir över Blomberg--Skogen--Martorp--Sandtorp--Kinnekulle ring---

Hon har träffat någon utefter vägen som hon känner igen och stannat, klivit av moppen, som
sedan gett sig på henne. Därefter har denne kört tillbaks moppen och sedan sprungit över
"skogen" tillbaks "hem" där denne kommer ifrån och samtidigt slängt av med hennes tillhörigheter.

Ett rån som gått snett?

Medlem
Yxzers avatar
Känsla jag får är att GM har lokalkännedom då de valde just denna grusväg som inte slutar på någon gård som många grusvägar gör på landet (de kan ju iofs tagit första bästa grusväg).
Dessutom var det nog en impulshandling då de spridit hennes ägodelar relativt nära cafét i panik.
Hade de varit kallare så hade de ju slängt sakerna i någon papperskorg i någon närliggande ort...

Vet någon vid vilken sida av vägen som delarna hittades?
Sannolikt så körde bilen åt sydost och låg delarna enbart på södra sidan av vägen så kan det vara passageraren som slängt ut sakerna.
Låg de på båda sidorna så borde det vara minst två GM...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
De kan ha spanat in dottern då de arbetat i närheten, kanske tom på familjens hus eller lada.
Är du dum i huvudet?

En svensk man är i nuläget huvudmisstänkt. Har du missat det? Lägg ner och avhandla dina teser i lämpligare tråd!
Medlem
Om man inte vill visa sig med en bil i området så måste det vara lättast till fots, dra iväg mot Vänern, in i en båt, fara längs stranden och sedan söka upp en stuga nära stranden, någonstans runt om. Om hon själv spridit saker runt ikring sig så borde GM varit ensam, men han borde även märkt det. GM kan ha spridit sakerna för att det ska ta tid att söka igenom området och få mera tid bakom sig. Skulle nog kolla stugor/grottor runt Vänern. Jag hoppas & tror att hon fortfarande lever.
2015-06-10, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Ligger inte Lasses Grotta ganska nära den äng de är på nu?
Ser onekligen ut som något en person med lokalkännedom skulle kunna använda sig av.
2015-06-10, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
De kan ha spanat in dottern då de arbetat i närheten, kanske tom på familjens hus eller lada.
Är du dum i huvudet?

Även jag har en teori ang gästarbetare. Men en boende i området svarade på min fråga ifall det fanns gästarbetare som bodde på gården där ladan renoveras och så är inte fallet.

Men det finns andra gårdar i närheten och jag vet många lantbrukare som anlitar utländsk arbetskraft för diverse saker på sina gårdar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in