Citat:
Ursprungligen postat av
kauwt
Nu har jag följt denna tråd slaviskt och tycker att en del borde skärpa till sig och hålla god ton. Att kalla en försvunnen flicka för "hora" är så jävla respektlöst.
Min övriga tanke jag slås vid är att hon VARJE dag tidigare på caféet blivit skjutsad till och från.
Denna dag tar hon mopeden. Skickar ett sms när hon slutat att hon är på G hem men ja, hon kommer inte så långt.
NÅGON har VETAT att hon denna dag skulle ta mopeden.
Tror det är alldeles för lätt att bara vara slumpen.
Någon har synat henne noga. Och tyvärr tror jag att svaret ligger närmare än man tror.
Någon som helt enkelt känner henne utöver cafékollegorna.
Det kan vara ngn som slumpvis sökt ett (blont ungt sexigt) offer under längre tid i berörda område och fick en chans denna Söndagskväll. Kanske han var på fiket några timmar innan och observerade mopeden och därmed förstod att ngn av de anställda skulle färdas hem med den?
Chansen att Gm var på fiket på Söndagseftermiddagen kan nog vara stor, ett undermedvetet sökande efter ett offer innebär nog att han (dom?) betalat kontant för att försvåra eventuell spårning.
Ni som var där och fikade i Söndags, försök memorera vad ni såg då. Det kan vara mycket viktiga minnesupplevelser.