Citat:
Ursprungligen postat av
Buhll
Delbetalning och påminnelseavgifter de är ju något man får skylla sig själv för. Grymt dåliga försäkringar på seb mastercard. Då är det lika bra och fixa till sig ett Eurocard för 300kr året som går och förhandla sig till.
Man ska ha bra argument om man ska kunna förhandla sig till ett Eurocard som kostar 525/år. Men iaf, jo såklart får man skylla sig själv. Men admin.avgifter på 29-45:- bara för att dem administerar min faktura är löjligt, detsamma ev. fakturaavgift för utskicket. Nu har jag inga sådana kort längre utan kör endast med betalkort. Det finns massor med fördelar att få sina köp på en samlad faktura efteråt, istället för att om något skulle bli fel så har det redan debiterats. Detsamma om man råkar ut för stöld av kort eller skimming, så blir man inte direkt drabbad. Jag är inte emot kort överlag, jag har ett top-notch betalkort för en rätt hög årsavgift, men får ju till det en riktigt jävla bra reseförsäkring som ersätter i princip allt, utan vidare frågor osv osv + en massa annat trevligt. Värdesätter man sånt så är det ju ett kort att ha liksom. Man har ju olika behov.
Är bara emot alla de kortföretag som finns numera, med löften om både det ena och andra. Det kan lätt sätta folk som är det svårt i en ännu svårare sits. Utan större problem kan vem som helst få ett kort med en limit på 50.000 och "fördelaktig delbetalning" om man känner för det. Hur lätt är det då inte att köpa köpa köpa..och sen sitta där med en ränta på 15% och en effektiv sådan på 19-25%.