Citat:
Ursprungligen postat av
Globetrotter12
Så gårdagens intervju i TV4:
låg nivå på hela intervjun och dess innehåll som var banalt och ointressant
CP är trots allt ca 29 o 36 år gamla, de framstod som mycket yngre och väldigt omogna
bådas intelligensnivå kan diskuteras
En rättelse: Sofia är 30 år (fyllde år i december).
Genomled själv de två TV4-intervjuerna... Allt blev bara en parodi i sin inställsamhet.
Under närmare två timmar uppfattade jag bara EN (!) fråga som var något kritisk och den gällde vad paret ansåg om att monarkin kunde uppfattas som förlegad. I övrigt var det bara sanslösa hyllningar gällande parets personliga egenskaper och bedrifter.
Och visst, det kanske var dealen för att överhuvudtaget få en intervju, samtidigt så har Sofia fått svara på frågor om sin bakgrund tidigare i programmet om Project Playground så helt omöjligt borde det väl inte vara att beröra ämnet. Särskilt med tanke på att Sofia (enligt vad hon sa i Project Playground-programmet) inte ångrar någonting.
Under intervjun märktes det att Sofia ansträngde sig för att låta "fin och bildad". En nerslipad dialekt räcker dock inte hela vägen vilket blir tydligt när grammatik och ordval brister på sina ställen.
Och varför uttalar hon Carl-Philip för Call-Philip?
SVT-intervjun ikväll lär inte bli bättre tyvärr. Märkligt att SVT bara har en 30 min intervju medan TV4 har totalt ca 90 min (utan reklam). Normalt borde väl SVT ha prioritet i sådana här sammanhang.