2015-06-11, 13:01
Medlem
Till "Globetrotter 12":

STORT TACK för ett alldeles utomordentligt välskrivet och informativt inlägg! Önskar verkligen att detta skulle skickas till samtliga medborgare och även till Kungahuset! Du har gett uttryck exakt för det som så många av oss tänker och tycker!!!
Citera
2015-06-11, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Forumet som hatar Sofia H.

http://royaldish.com/index.php?topic=13149.4665

Jag var inne och läste vad de skrev. Uppfriskande med en tidsenlig debatt, klart läsvärd tråd.
Citera
2015-06-11, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helenaell
Till "Globetrotter 12":

STORT TACK för ett alldeles utomordentligt välskrivet och informativt inlägg! Önskar verkligen att detta skulle skickas till samtliga medborgare och även till Kungahuset! Du har gett uttryck exakt för det som så många av oss tänker och tycker!!!

Jag instämmer, ett fantastiskt bra inlägg, som jag läst flera gånger.
Citera
2015-06-11, 14:01
Medlem
CallePhilles avatar
Jag blir lite nyfiken på hennes företag, SKH Agency. Hittar inget när jag söker på SKH här i tråden.
Företaget registrerades 2011-01-25.
Enskild firma.
Registrerat för F-skatt.
Ej registrerad som arbetsgivare
Aktiv i momsregistret.
Verksamhetsbeskrivning: Företaget ska bedriva försäljning, marknadsföring och exponering av kläder. Bedriva välgörenhetsarbete.

Vad för typ av försäljning, marknadsföring och exponering av kläder, handlar det om?
Välgörenhetsarbetet är det sammankopplat med Project Playground?

(Jag vet att man kan ha en verksamhetsbeskrivning som innebär att ens företag sysslar med t.ex. cornflakestillverkning, samtidigt som man även servar cyklar och säljer garn. Men, det borde väl ändå ligga nån sanning i en verksamhetsbeskrivning?)
Citera
2015-06-11, 20:28
Medlem
Är det någon som hann spara bilderna med Sofia Hellqvist från sin fotografering som 16-åring nere i Thailand? Och som kan tänka sig lägga upp dem igen? De gamla länkarna är det bara några enstaka bild som fortfarande fungerar.

Alltså jag menar följande bilder:
https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-2/2043182/images/2010/sofia_96632561.jpg
Citera
2015-06-11, 21:51
Medlem
En fråga till alla tanter där ute som beträffande SH resonerar: "hon var så ung o oförståndig när hon lät sig fotograferas naken" " alla kan göra misstag i ungdomen" " hon verkar så söt och rar och blir nog bra för prinsen" osv osv. Skulle ni tanter vilja ha henne som svärdotter? Som mamma till era kommande barnbarn? Veta att grannar, barnens lekkamrater, lärare i skolan osv osv kan beskåda svärdottern i sin nakna glans i utmanande poser. Jag skulle då inte vilja det och jag tror inte att Silvia egentligen vill det heller men hon biter ihop för att hennes klent begåvade gosse ska få som han vill
Citera
2015-06-11, 22:26
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lerog
En fråga till alla tanter där ute som beträffande SH resonerar: "hon var så ung o oförståndig när hon lät sig fotograferas naken" " alla kan göra misstag i ungdomen" " hon verkar så söt och rar och blir nog bra för prinsen" osv osv. Skulle ni tanter vilja ha henne som svärdotter? Som mamma till era kommande barnbarn? Veta att grannar, barnens lekkamrater, lärare i skolan osv osv kan beskåda svärdottern i sin nakna glans i utmanande poser. Jag skulle då inte vilja det och jag tror inte att Silvia egentligen vill det heller men hon biter ihop för att hennes klent begåvade gosse ska få som han vill

För att en kvinnas heder inte går genom svärdotterns underliv?
Citera
2015-06-12, 07:54
Medlem
Citat:

Jag tillhör inte de "tanter" som tycker att det här är rätt. Det är så mkt avsaknande av gränser och värderingar idag. Vi skall acceptera vilka stolligheter som helst och tycka att det är normal. Jag tror inte det är bra i längden, vi behöver regler och normer att rätta oss efter. Den branchen är ju stor risk att man kan råka illa ut i och vad säger man då till unga tjejer som tycker att det är ok att vika ut sig? Visst, gör det, du kan sluta som prinsessa.
Hur stor trovärdighet har Silvias arbete efter det här? En egen utvikningsbrud i familjen.
Citera
2015-06-12, 10:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Nej, jag skulle tycka att det var en fullkomlig katastrof, om min son skulle välja en sådan tjej. Men i kungafamiljens fall så är det ju ÄNNU värre eftersom alla, precis alla, känner till det nu och kan söka rätt på bilderna. Är man en vanlig Svenssonfamilj så kanske det räcker att familjen flyttar till en ny stad, och svärdottern slutar umgås med dem som hon kände på nakenmodelltiden, för att inte folk man känner ska få reda på det. Eller barnbarnen och människor i deras omgivning, precis som du säger, det vore ju det allra värsta.
Citera
2015-06-12, 11:13
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dramig
Jag tillhör inte de "tanter" som tycker att det här är rätt. Det är så mkt avsaknande av gränser och värderingar idag. Vi skall acceptera vilka stolligheter som helst och tycka att det är normal. Jag tror inte det är bra i längden, vi behöver regler och normer att rätta oss efter. Den branchen är ju stor risk att man kan råka illa ut i och vad säger man då till unga tjejer som tycker att det är ok att vika ut sig? Visst, gör det, du kan sluta som prinsessa.
Hur stor trovärdighet har Silvias arbete efter det här? En egen utvikningsbrud i familjen.

Med tanke på att du och andra kommer att kalla henne hora resten av livet, är nog nyrekryteringen till utviksbranchen ganska begränsad.
Citera
2015-06-12, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Med tanke på att du och andra kommer att kalla henne hora resten av livet, är nog nyrekryteringen till utviksbranchen ganska begränsad.

Jag brukar inte kalla folk för hora! Och du missade hela andemeningen med mitt inlägg.
Citera
2015-06-12, 12:12
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dramig
Jag brukar inte kalla folk för hora! Och du missade hela andemeningen med mitt inlägg.

Jaså? Då kanske du kan berätta vad du kallar henne, och vad andemeningen med inlägget är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in