2015-06-12, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Både ja och nej, ifall du loggar ut försvinner all text i chatterna, vilket många gör när de pratar med folk ingen vill veta att de pratar med så ingen startar deras kik app och ser chatten.

Vill minnas att jag loggat ut förut och konversationerna finns kvar ändå...

Eller så har man bara en nyckel så ingen kommer in på telefonen...
Medlem
Hennes pappa var kapten i armén. Att hon ska ha blivit kidnappad av hemliga agenter och allt vad som skrivits är så jävla skrattretande. Vad tror folk att de vill med en vanlig sketen kaptensdotter? Pressa honom på landshemligheter?

Lägg ner alla Hollywood-teorier.
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Jag säger inte att jag tror på att hon stämt träff med någon. Men du gör som alla andra här och avfärdar det som helt otroligt att hon skulle bestämt träff med någon som om man pratade om tomtar och troll. Det blir ju jävligt löjligt tycker du inte? Det är väl klart hon kan ha träffat någon det är ju inte som att det är en rosa elefant som uppenbarar sig i ditt kök.
När det finns 10.000 teorier får man försöka välja bort de man tror minst på och fokusera på de man tror mest på. Jag väljer bort alla teorier som involverar hemliga möten, familjemedlemmar, drogaffärer, prostitution och liknande. Om du tycker att det är löjligt får du göra det.
Medlem
Lizzie-Bordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Hur såg fallet ut då när Helen Andersson försvann 1992, hittade man då några personliga saker eller så?Minns någon om detta då, avståndet är ju bara några mil eller så och hon har man inte hittat än.

Skor och en ring tror jag att det var.
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsguldare
Du är väl inte en sådan som tror på allt tidningarna skriver? Bland annat Aftonbladet har publicerat information som polisen på annat håll har bestridit. Jag kan tyvärr inte minnas vad det var nu, men är du gammal nog för att ha ett konto på forumet så är du gammal nog att veta att man inte skall lita på allt tidningarna skriver.

Jag förstår inte vad du menar. Var har jag skrivit att gärningsmannen har klivit ur bilen enbart för att lägga Lisas ägodelar längs grusvägen? Har det framkommit att alla ägodelar upphittats vid grusvägen? Jag har bara kritiserat påståendet att det är intressant att veta vilken sida av vägen ägodelarna har funnits.
Enligt kartan där fynden har hittats har varit intill grusvägen, kolla kartan.

Aftonbladet publicerade inte information i egna ord. Det var polisens egna ord som sedan bestreds av spaningsledaren, om jag inte har fel.. Det var alltså en intervju inte något som Aftonbladet själv har skrivit. Man märker att du inte har följt tråden noga, annars hade du förstått vad jag menar.
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Börjar Loves efternamn på K, dvs tjejen som arbetar i caféet...

Nej. Du har dessutom fel förnamn.
Senast redigerad av softmoon 2015-06-12 kl. 18:36.
2015-06-12, 18:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Hur såg fallet ut då när Helen Andersson försvann 1992, hittade man då några personliga saker eller så?Minns någon om detta då, avståndet är ju bara några mil eller så och hon har man inte hittat än.
Ja, man hittade hennes ringar och skor, det låg också utspridda och inte på samma plats.
Medlem
Jag vet inte om någon har tagit upp detta tidigare men en tanke slog mig när jag läste diverse teorier ang tillfället när hon blev bortrövad.

Någon skrev att det möjligen skulle ha kunnat gått till så att BO stod bredvid sin moppe med telefonen i handen då GM anföll henne bakifrån.

Skulle inte detta innebära att hon tappade telefonen på plats och att GM då fick gå tillbaka för att hämta den? Väldigt stor risk för GM isf vilket gör att det känns otroligt.
Så antingen stod BO och pratade med någon eller var på väg till mopeden, med hjälmen på, när hon blev nappad.

En annan sak som slog mig när jag såg intervjun med en utav kollegorna.

BO hade jobbat där i 3 veckor (rätta mig ifall jag har fel) och kände inte kollegan sedan innan. Hur kommer det sig att kollegan knappt hade något att säga om BO i intervjun? Inte ett ansiktsuttryck, pratar relativt monotont (nästan inlärt skulle jag säga) och det enda hon kunde beskriva BO med var "positiv och glad tjej".

Tror verkligen de döljer något då jag inte förstår varför de skulle bli så pass "konstiga" under intervjuerna. Den enda förklaringen till beteende i deras intervjuer är skuld och skam känns det som. Verkar som att de har sett något hemskt typ.

Min tanke är att de möjligtvis samarbetade med GM, lurade BO att komma till bilen där GM väntade på att dra in henne.
Därefter ska de sedan ha åkt till ladan för att binda upp henne ordentligt eller liknande.

Ber om ursäkt för eventuellt dålig grammatik och upprepningar!
Hoppas verkligen hon är okej.
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
För att det är så in i helvete långsökt.

Men det är inte långsökt med alla fria fantasier om galningar och genier som kartlagt och vet allt om henne DET om något är jävligt långsökt.

Ett frivilligt möte efter att ha sett till att åka ensam och bli ensam kvar efter jobbet kräver inga fantastiska förfaranden.
Medlem
Det är en gåta för mig varför hennes tillhörigheter är i en påse hängandes på styret. Det är vind ute och resvägen är en timme. Varför placera hon dem inte i bagaget under sätet? Då krävs att man använder nycklen. Och det är då ologiskt att stoppa nycklarna i tändningslåset först.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av louderthanbombs
Vart har du hört detta? Finns det någon källa?

Källan är från göteborgs MP som motagit uppgift från sök(dröm om att man lämnar ut personer vid namn)
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Jaha nu kommer teorier om att någon i söket är inblandad för att dom hittar bevis där dom redan har sökt.

Tror att det är viktigt att man är i bra form själv när man deltar i sök.
Är man jävligt bakfull så finns ju risken att man missar ett lik trots att man går alldeles förbi det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in