Citat:
Ursprungligen postat av
Mogna-Meloner
Det här inlägget som fanns för några dagar sen förklarar tydligt varför GM måste ha lokalkännedom. Ett mycket vettigt inlägg som jag tror det var bara jag som kommenterade. De flesta andra höll på med fejkvideon och JV. Suck. Läs och begrunda!
Jag håller faktiskt inte med om att flyktvägen tyder på att GM "måste" ha lokalkännedom alls, eftersom argumentationen bygger på att GM endast skulle ha haft sitt eget visuella intryck av sidovägarna sedda från huvudvägen han färdades på som underlag för valet av flyktväg.
Nu är jag inte sorten som någonsin skulle göra något sådant här på impulshandling (eller med högst någon timmes planering iaf, vad som nu kan vara rimligt), men om jag gjorde det och snabbt ville hitta en möjlig flyktväg bort från bebodda områden så skulle ju jag i första hand dra upp kartan på min egen mobiltelefon och se var alla småvägar tar vägen. Gör man det så ser ju samtliga vägar ut att vara fullt farbara och man ser tydligt att de går i en cirkel tillbaka till den stora vägen utan att leda rakt in på herrgården.
Sen kanske man när man kommer fram till vägen inser att "oj jävlar, det här var tydligen bara ett traktorspår" men chansar att köra där ändå pga att vägen ser farbar ut på flygfotobilden i kartan, och se på tusan det var den. Det tar inte särskilt lång tid att lära sig ett nytt område denna väg så man kan hitta en vettig flyktväg därifrån, det kan man göra medan man t.ex sitter och fikar på ett café.
Sen kan jag iofs tycka att andra faktorer också talar för att det kan vara någon med lokalkännedom och kanske även någon flickan känner, men vägvalet i sig självt känns inte som något helt övertygande argument.