2015-06-12, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GrevePlasma
Så länge du inte kallar folk för as så respekterar jag din åsikt. Det är mycket möjligt att tiggare har interna konflikter, det vore inte konstigt.

Men dom som bara utan vidare går fram till tiggare och och skriker åt dom, fimpar sin cigarett på dom osv. Tiggarna själva beskriver dom som främlingar. Nej inte den sortens trakasserier. Det vore märkligt om en tiggare skriker jävla tiggare åt en annan tiggare.

Jag ber om ursäkt för mitt morgonhumör men tänk lite själv och lita inte bara på vad slaskmedia säger. Formulera dig lite smartare nästa gång, Din trådstart är under all kritik i och med att du verkar ta för givet att folk som misshandlar tiggare hänger på flashback, varför tror du det? Alla som hänger här röstar inte på SD, SvP, eller, röstar överhuvudtaget.

Slaskmedia förvirrar oss i och med att de aldrig rapporteras om hur eller när invandrare missköter sig (JA, tänk att det faktiskt finns utlänningar som missköter sig) men det får vi aldrig veta. "Svenskar våldtog på finlandsfärja" var i själva verket muslimska somalier. När det framkom var inte etnicitet lika viktigt längre.

Gemene man tar för givet att det handlar om den "utbredda nazismen" i Sverige så fort det rapporteras om hemskheter (var inte SvP tvungna att lägga ner nyss?) trots det så verkar nazisterna öka. Märkligt.
Citera
2015-06-12, 15:54
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Citat:
Hörde att våldet och trakasserierna mot tiggare har accelererat bara de sista månaderna. Det är tydligen rätt vanligt att tiggare blir utsatt för alltifrån elaka kommentarer till ren misshandel. Sist var det en ungdom som helt enkelt körd över en tiggare med sin moped, vilket ledde till skador förstås. Att de här sakerna verkligen sker och är vanligt är det ingen tvekan om. Det finns både anmälningar och reportage om saken. Förmodligen anmäls bara en bråkdel.

Det skulle vara intressant att höra om någon har gjort liknande och vilka era motiv är. Ni är väl inte fega, så kom igen och berätta.

En äkta flashbackare och sverigevän beter sig inte på det viset.

Mopedföraren du nämner var en kriminellt belastad Kurd.
Senast redigerad av GAMLE SVARTEN 2015-06-12 kl. 15:56.
Citera
2015-06-12, 16:03
Medlem
OedipusRexs avatar
Vid tunnelbanan där jag bor så använder den lokala ziggisen sandlådan som sin privata förvaringsbox, något som ungdomarna har noterat och har tydligen haft det som hobby a sprida kackerlackans kläder på perrongen. I helgen så har det tydligen eskalerat då någon har bajsat lådan full.

Jag tror att de gjorde det för att det var roligt TS. Det må vara barnsligt men jag skrattade när jag fick veta detta.
Citera
2015-06-12, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rasbiolog
Jag har använt våld mot zigenartiggare vid ett antal tillfällen utomlands. De omringade mig i grupp och började dra i mig och försökte komma in i fickorna. Då small det och då stack de med svansen mellan benen, trots att de var 5-10 mot mig ensam. I Sverige har jag aldrig behövt ta till fysiskt våld - än. Men jag är övertygad om att det bara är en tidsfråga innan de blir lika påflugna här och våld kommer krävas för att värja sig. Man kan inte agera så mesigt som svenskarna gör när det gäller zigenare. Zigenare måste hållas kort.

Däremot brukar jag ibland trampa på muggar och skyltar och säga rasistiska saker till dem. Det är något jag gör mot de som visar tecken på att börja bli påflugna/aggressiva/krävande. Någon måste sätta ner foten innan zigenarplågan spårar fullständigt ur kontroll och om ingen annan tar initiativet utan bara fegar så är jag inte den som är den. Jag sätter gärna ner foten. Zigenartiggare som bara sitter snällt och inte säger något går jag däremot förbi och ignorerar. Jag tycker inte om dem, men jag låter dem vara ändå. Kalla mig mesig, men jag kan inte riktigt förmå mig att göra något mot dem.

Jag respekterar visst att du måste få försvara dig som i första stycket, men vad blir bättre av att du trakasserar dom som inte har gjort dig något. Det är bara att sänka sig själv till en låg nivå. Tiggeriet lär ju inte sluta för det.
Citera
2015-06-12, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kastanjero
En polare fråga en tiggarinna utanför systemet om hon kunde suga av honom för 5 spänn Han hade inget direkt motiv men va dock påverkad av diverse preparat.

Om man får tro dom flesta i den här tråden är han en invandrare. För mig kvittar det, men för dom som påstår så, borde det vara intressant att veta.
Citera
2015-06-12, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda
Du kräver alltså bevis för att det ska vara svartskallar bakom detta och sedan räcker det med att ingen här kan berätta någon historia om hur denna bankat tiggare för att du stenhårt ska få för dig någonting.

Det skulle vara bra om det fanns bevis eller om någon sa själv vad de gjort, för att göra det hela lite klarare. Jag ser att det finns en misstänkt till mopeddådet. En kurd med ett kriminellt register. Vad som är viktigaste motivet är inte lätt att säga, att han är kurd eller kriminell?
Citera
2015-06-12, 16:53
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Det skulle vara bra om det fanns bevis eller om någon sa själv vad de gjort, för att göra det hela lite klarare. Jag ser att det finns en misstänkt till mopeddådet. En kurd med ett kriminellt register. Vad som är viktigaste motivet är inte lätt att säga, att han är kurd eller kriminell?

Motivet är rimligen att han ogillar tiggare och/eller romer.
Citera
2015-06-12, 16:54
Medlem
Jag mår psykiskt dåligt av dessa människor som inte respekterar min personliga sfär.
Efter tredje hej-hejandet när jag ska gå och handla förväntar jag mig samma hyfs från tiggaren som av Damen som samlar in pengar till Röda korset,
ALLTSÅ JAG ÄR INTE INTRESSERAD, så lägg av å tjata på mig.
Det har alltid funkat tills nu, de ger sig aldrig.
Jag har också tillämpat en alternativ behandling, och det är när muggskramlarna hoppar upp och ställer sig framför mig och halvskriker "SNAELLA",
Då skriker jag tillbaks med min djupaste basröst så högt jag kan;
Vad fan vill du,ett par tre gånger ,
Detta ger resultat, tiggaren lägger en brun i folkdräkten, mina medborgare i min lilla stad tycker att jag är hemsk och ruskar uppgivet på sina indoktrinerande huvuden, men de flesta applåderar tyst i hemlighet!
Vi har 2 tiggare som byts ut till och från, ibland 3 , i en liten stad med 3000 invånare, det har vi haft i ett och ett halvt år nu, och den förbannade pingstförsammlingen gör allt för att underlätta för deras tiggande, plus att vi har några företagare och journalister som gör allt för att normalisera detta sjuka tillstånd!
Citera
2015-06-12, 16:56
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom iskalle'n
Jag mår psykiskt dåligt av dessa människor som inte respekterar min personliga sfär.
Efter tredje hej-hejandet när jag ska gå och handla förväntar jag mig samma hyfs från tiggaren som av Damen som samlar in pengar till Röda korset,
ALLTSÅ JAG ÄR INTE INTRESSERAD, så lägg av å tjata på mig.
Det har alltid funkat tills nu, de ger sig aldrig.
Jag har också tillämpat en alternativ behandling, och det är när muggskramlarna hoppar upp och ställer sig framför mig och halvskriker "SNAELLA",
Då skriker jag tillbaks med min djupaste basröst så högt jag kan;
Vad fan vill du,ett par tre gånger ,
Detta ger resultat, tiggaren lägger en brun i folkdräkten, mina medborgare i min lilla stad tycker att jag är hemsk och ruskar uppgivet på sina indoktrinerande huvuden, men de flesta applåderar tyst i hemlighet!
Vi har 2 tiggare som byts ut till och från, ibland 3 , i en liten stad med 3000 invånare, det har vi haft i ett och ett halvt år nu, och den förbannade pingstförsammlingen gör allt för att underlätta för deras tiggande, plus att vi har några företagare och journalister som gör allt för att normalisera detta sjuka tillstånd!

Jag tror att det är enklare att du bara ignorerar det och går bara förbi vidare. Skaffa en MP3 eller musik via mobilen med hörlurar så blir det bättre. Skit bara i det.

Det fanns 2 som alltid "hej-hej"ade på mig, men efter alla otaliga möten där jag inte besvarar med något så har de gett upp. Nu är de bara tysta när jag går förbi.
Citera
2015-06-12, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
jag brukar spotta framför dom för att visa min avsky av folk som bara snyltar på samhället och försöker blåsa folk.

Har dom blåst dig bokstavligen eller någon du vet?
Det är så klart att det är ett slags snyltande, men du är inte skyldig att betala, så varför bry sig.
Vill du bara avreagera dig eller tror du att det skulle minska tiggeriet att göra så.
Citera
2015-06-12, 16:58
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Det är bara att sänka sig själv till en låg nivå.

När någon brukar våld mot dig eller spottar på dig, så har gärningsmannen redan sparkat ned dig till en underordnad nivå.
Citera
2015-06-12, 17:03
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Om man får tro dom flesta i den här tråden är han en invandrare. För mig kvittar det, men för dom som påstår så, borde det vara intressant att veta.

Men om det nu är så att han verkligen frågade en tiggare om denne ville ge honom ett "blowjob" för en femma, är det då verkligen ett ämne för den här tråden? Jag trodde att tråden handlade om folk som "skriker, spottar på, slår och kör över" tiggare.

Att ställa "suspekta frågor" till en tiggare är rimligt vis ungefär lika irriterande för tiggaren som det är irriterande för alla andra när tiggaren frågar om "gratis pengar".

Sen ska det väl tilläggas att nej, jag tycker inte att man behöver vara elak mot folk i onödan, oavsett om de är tiggare eller inte, men de kan gott bemötas med samma respekt som de bemöter andra med. För min egen del ignorerar jag för det mesta tiggare, men om de är riktigt påträngande med sin mugg brukar jag se oförstående ut och fråga om jag får ta några mynt, vilket irriterar dem varje gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in