2015-06-12, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quaser4.
Är mycket i stockholm och jag tyckas se detta hela tiden. Svenskar.
Fattar inte varför det skulle vara så svårt och se en svensk bete sig som skit mot lägre stående.
Bor och jobbar i Stockholm dagligen, det du påstår är inte sant alls. Inte ens i närheten.Obegripligt att du så uppenbart hittar på.
Citera
2015-06-12, 14:46
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevePlasma
Fakta är att dom är EU medborgare, så dom har rätt att vistas här. Fakta är också att dom sen århundraden är grovt diskriminerade i Rumänien, Ungern och ett par till länder. Vad skulle du själv göra om du stod helt utanför samhället? Skulle du ge upp och dö, för jag tror inte att dom får någonting av någon myndighet i de länderna. Att dom skulle få en anställning är inte heller troligt. Kanske skulle någon kunna tänka sig att utnyttja dom som liknande slavar. Så länge dom håller sig till att tigga kan vi vara närmast tacksamma. Jag skulle inte nöja mig med det i deras situation.

Som jag ser det är det största problemet att myndigheterna i deras hemländer låter diskrimineringen pågå och gärna själva som myndighet utövar diskriminering. Hade dom en chans skulle jag se annorlunda på deras tiggeri
Zigenarna tillåtas vistas här genom att myndigheterna undfaller från sin plikt att upprätthålla ordningslagar och efterleva gällande regelverk, vilka dessa istället anstränger sig till sitt yttersta för att urholka. Så nej, moraliskt har de ingen som helst rätt att vistas här och juridiskt är läget ytterst tveksamt. Därtill är det felaktigt att påstå att romafolket är "grovt diskriminerade i Rumänien". Bara att du påstår en sådan sak visar att du antingen är gravt okunnig eller helt enkelt driver en agenda. Det är ingen som tvingar dem att ställa sig utanför samhället, de gör det fullt frivilligt och helt på egen hand - trots långtgående ansträngningar för att förmå dem till motsatsen.
Citera
2015-06-12, 14:55
Medlem
Kurrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Det finns en grupp i samhället som är kraftigt överrepresenterade här på detta forum, det handlar om mer eller mindre svagbegåvade etniskt svenska män med en politisk uppfattning långt till höger.
I det svenska samhället uppgår dessa till knappt 15% av befolkningen.

Sådant folk finner man i alla länder, det handlar om en minoritet som ofta får ett stort medialt utrymme, tongångarna är alltid dom samma, - man hatar EU, man hatar invandrare, man hatar "ljugmedia" man hatar våra öppna gränser, man hatar bögar, zigenare och... ja ni förstår säkert vad jag menar.

Alla som inte håller med är kommunister..

Enligt dessa människor finns bara svart och vitt, inga nyanser, därav byggs också en frustration upp hos dessa människor, dom känner sig utanför samhället, dom känner sig kränkta och hotade av saker som i själva verket är rena fantasier, dom trissar upp varandra och hetsar mot allt och alla, inte minst på forum som detta.

Riskerna med detta är just det kan brista för den enskilde utstötte mannen, då är det stor risk att denne tar ut sin vrede mot exempelvis utsatta Romer, det är den mest naturliga reaktionen.
Visst, vederbörande hatar "samhället och makten", men där når han inte fram, då är det istället den oskyldige tiggaren som får ta smällen så att säga.
så med 15% menar du alla SDare eller? Där förlorade du direkt trovärdighet, alla som röstar SD hatar inte invandrare, zigenare, bögar osv
Citera
2015-06-12, 14:59
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Nu ska jag vara ärlig, vissa här uppskattar säkert inte det jag skriver nu, men nåja..

Det finns en grupp i samhället som är kraftigt överrepresenterade här på detta forum, det handlar om mer eller mindre svagbegåvade etniskt svenska män med en politisk uppfattning långt till höger.
I det svenska samhället uppgår dessa till knappt 15% av befolkningen.

Suck. Kan du inte bara skriva att du tycker det handlar om SD-röstare? Siffran 15 % gör det plågsamt uppenbart att det är det du syftar på. Sedan måste jag säga dig en sak, och inte bara dig förresten: 15 % av den svenska befolkningen röstade inte på SD. Det handlar om 15 % av den RÖSTBERÄTTIGADE delen av befolkningen. Blir så trött på folk som inte kan skilja på dessa.

EDIT: Och vacker kamdragning, förresten. Som om det skulle finnas fler människor bland SD-röstarna som har aversioner mot romer än bland andra röstberättigade.

Citat:
Oavsett vad man tycker om tiggeri, så är dessa människor uppenbart försvarslösa och är sällan aggressiva eller angriper andra på något sätt. Det är så fegt, så lågt att ge sig på dom. Ni som gör det, jag betraktar er som mycket lågt stående varelser också jämfört med tiggare.

Så du tycker att tiggare är lågt stående varelser? Där avslöjade du dig. Var det inte du som sa att man inte skulle kalla människor för saker?
Citera
2015-06-12, 15:05
Medlem
arakas avatar
hur kan någon ens tro att det är svenskar som spottar på tiggare? kanske samma personer som går på nigeriabrev och mail från "svedbänk"? Jag tror inte att TS får något svar på sin fråga eftersom ingen av spottarna hänger på Flashback. Pröva istället vänsterforum, Vs och MPs facebooksidor o liknande rasseforum så får du kanske svar. skrattretande var ordet.
Senast redigerad av araka 2015-06-12 kl. 15:10.
Citera
2015-06-12, 15:09
Medlem
För att vissa människor är extremt dumma i huvudet samt otroligt ociviliserade. Känn er absolut inte träffade, ni som erkänner att ni misshandlat alternativt förolämpat/trakasserat/kränkt tiggare.
Citera
2015-06-12, 15:24
Medlem
Jag har aldrig sett annat än andra tiggare (romer, antar jag) bråka med tiggare. Alla andra går ju bara förbi och tittar knappt. Att ha sett att pengar läggs kan jag nog räkna på ena handens fingrar.
Citera
2015-06-12, 15:33
Avstängd
Att samma människor som skriker efter romer går förbi uppenbara islamister med burka och låtsas som ingenting, är bara äcklig feghet. Romerna gör ingen förnär medan islamisterna borde försvinna bums.
Jag bryr mig inte om romerna, ger aldrig några pengar och har aldrig något dåligt samvete för det (finns de som har det värre än de som tigger), men jag irriterar mig inte på dem heller. En del ser bra ut också, konstaterar jag också.
Citera
2015-06-12, 15:34
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Citat:
text

Ingen vill ännu berätta om hur dom trakasserar tiggare, så det är tydligen någonting, som de inte är stolta för. Det verkar vara riktigt fega människor gör detta och det var ju ganska väntat.

text

Du kräver alltså bevis för att det ska vara svartskallar bakom detta och sedan räcker det med att ingen här kan berätta någon historia om hur denna bankat tiggare för att du stenhårt ska få för dig någonting.
Citera
2015-06-12, 15:43
Medlem
Kastanjeros avatar
En polare fråga en tiggarinna utanför systemet om hon kunde suga av honom för 5 spänn Han hade inget direkt motiv men va dock påverkad av diverse preparat.
Citera
2015-06-12, 15:46
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoYouEvenSquat
Ditt svar påminner en hel del om rysslands svar till paralympics. Då påstod ryssarna att de helt enkelt inte hade hade några invånare med funktionshinder....

Svenskar är inte alltid så fantastiska som de verkar vara i ditt huvud. Tro mig, jag har varit med om en hel del svenskar som begått brott som misshandel och liknande.

Jag är själv svensk btw

Betydelsen är givetvis att det inte är ett typiskt svenskt beteende. Det är många gånger troligare att en invandrare misshandlar en random tiggare än att en svensk gör det. Det tror jag att du också är medveten om.

Generaliseringar ska tas för precis vad de är: generaliseringar.
Citera
2015-06-12, 15:48
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Jag har bevittnat våld mot tiggare ett flertal gånger då jag har det tveksamma nöjet att per apostlahästar färdas längs Sveavägen i Stockholm på daglig basis. Aldrig, och jag säger aldrig har det varit en svensk gärningsman utan varje gång en ung välklädd (adidasbyxor och skinnjacka) filur som på rumänska överöst tiggaren med verbala påhopp kombinerat med en och annan örfil.

TS har, ledsamt nog, lyssnat på Ojsan Cant-do-Well och liknande opinionsbildare i slaskmedia och, ännu ledsammare, trott på det kedjerökande haveriet till människa.

Tro mig.. om det någon gång skulle vara så att en etnisk svensk med "högerextrema flashbackåsikter" bevisligen skulle burit hand på en representant för tiggarskrået så skulle Aftonbladet få fontänorgasm och spruta ut mittuppslag i en vecka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in