Citat:
Ursprungligen postat av
Muwltiplier
Tar man hänsyn till den märkliga utspridningen av tillhörigheter så kan jag bara dra en rimlig slutsats:
GM är ute efter att vinna tid. Att BO skulle ha blivit jagad över sådan sträcka finner jag mycket otroligt. Det är hemskt att spekulera i det, men är man ute efter att vinna tid är det antingen för att totalt eliminera alla spår som kan kopplas till GM, särskilt genom att på en mer avlägsen plats utanför nuvarande sökområde exempelvis begrava kroppen lugn och ro. Eller så är det för att man med god marginal vill komma bort med BO och ha henne i förvar. Därför är jag också tveksam till Polisens ställningstagande om att BO kan vara i området. Är BO dumpad i närområdet så undrar jag varför man sprider ut tillhörigheter på ett sådant vis. Vad vinner man på det?
Vad får er att tro mer på att BO kan vara kvar i sökområdet?
Jag tror inte dom har "placerats" där, alltså fynden som man hittat, utan att de blivit kastade ut ifrån bilfönstret från förarsätet.
Längs ner finns det en karta på fynden som visar på var fynden har hittats i relation till grusvägen.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20953668.ab
Placeringen av fynden ligger alla till vänster om grusvägen, vilket är en indikation på att sakerna slängs från förarsätets fönsterruta. Varför slänga dessa en och en? För att ju utspridda sakerna är, desto svårare är det att hitta sakerna. Det tog polisen en dag att hitta en sak som "utan tvekan" tillhör Lisa och ett annat fynd nästa dag osv. Detta har givit GM tid att ge sig av med Lisa och göra det han nu ska göra i lugn och ro. Grusvägen där sakerna är placerade är också GMs flyktväg som han använt sig av eftersom det är få personer som tar dessa vägar.
Jag skulle hellre se sakerna kastade längs GMs flyktväg än att de ska vara "utspridda".