2015-06-12, 14:24
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maconero
Låter ju bra.
Japp undra hur mycket av gårdagens prisfall som berodde på domedagsprofetior skapade av ABG:s s.k. analys?
2015-06-12, 14:30
Medlem
slemmigsnigels avatar
FING mest omsatta aktien på Stockholmsbörsen. Inte alls ett tecken på en upptrissad spekulationsaktie.

Med det sagt tjänade jag själv en liten slant på min egna spekulationspost jag köpte i slutcallen igår.

Dessutom: GSI, DNM, DBL säljer och AVA köper. Det borde säga något.
Senast redigerad av slemmigsnigel 2015-06-12 kl. 14:37.
2015-06-12, 14:54
Medlem
Grandesporross avatar
Känns som att dubbeldippen är nära nu, inte ens halvägs rekyl från dippen igår.
Bra nyheter enligt mig, slipper få framtida vinster inprisade redan.
Senast redigerad av Grandesporros 2015-06-12 kl. 15:12.
2015-06-12, 15:25
Medlem
zorb89s avatar
Jag har nu lusläst JLs PM.

Nu slipper jag förklara utan passar gladerligen vidare bollen till stollar här som SparkMan som helt står utanför branchen. Du har fått svar på Konkurrensen, marknadsandelar, Qualcomm och sensorpriser så vad vill du nu veta mer? Jo, jag glömde det här:
Citat:
ABG-analysen prognostiserar en ebitda-marginal på 11 procent för Fingerprint Cards under 2015, baserat på antaganden om en omsättning på 1.655 miljoner kronor, 33 procents bruttomarginal, och rörelsekostnader (opex) på 370 miljoner kronor.

Jörgen Lantto lämnar ingen marginalprognos utöver tidigare kommunicerad information om lönsamhet på helåret 2015, men säger att 370 miljoner kronor i opex låter högt med en omsättning på 1.655 miljoner.

"Det låter som en hög siffra. Vi är ungefär 200 personer i dag och kommer att växa med några tiotal personer under året. Men att vi skulle komma upp i sådana opexsiffror låter högt", säger han utan att vilja lämna mer precisa prognoser.

Nyhetsbyrån Direkt

Det här betyder att även jag kan ha räknat för högt på min mall med att öka rörelsekostnader med 10miljoner/kvartal.
70+80+90+100 = 340mln

Kan också säga att det var väldigt intressant också för mig att höra lite mer om QC vilket iof sig redan Synaptics bekräftat. Vi kan räkna bort Ultraljudssensorn och står nu utan konkurrens minst 1-2år till.
2015-06-12, 15:50
Medlem
Grandesporross avatar
om de bara ökar personalkostnaden med 2-5% med en omsättning på 1,6mdr ser det ljusare ut. Tråkigt att ABG domedagsanalys måste till innan de hostar upp att de redan anställt för prognosen 1,6mdr

Sitter lugnt utanför, kanske t.o.m över helgen. Ser riktigt ostabilt ut nu.
Senast redigerad av Grandesporros 2015-06-12 kl. 15:56.
2015-06-12, 15:58
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
om de bara ökar personalkostnaden med 2-5% med en omsättning på 1,6mdr ser det ljusare ut. Tråkigt att ABG domedagsanalys måste till innan de hostar upp att de redan anställt för prognosen 1,6mdr
Om du hängt med och varit påläst hade du hört att de redan 2014 bemannade upp för att möta efterfrågan, vinst hade de kunnat göra för längesedan om de hade velat bli omkörd av konkurrenterna. Nu valde man att ta hela marknaden och det kostade ett par stycken kvartals förluster.
2015-06-12, 16:04
Medlem
Grandesporross avatar
Det ser definitivt bra ut, men just nu är trader och CBK stormen som bestämmer kurs tyvärr. Ser riktigt negativt ut, på sikt tror jag det är bra, vi kanske kan slippa trading fasonerna efter ett till ras med rimligare värdering som följd, 2016 är ändå inte här och det bästa racet kommer nog efter nästa rapport eller vad tror du? Vill ligga lång men så jävla jobbigt i den här stormen och inköp vid 130.

Blir väl lättare att bedömma med tiden och erfarenhet när man ska in. Kul att lära sig och få hjälp med det!
Senast redigerad av Grandesporros 2015-06-12 kl. 16:07.
2015-06-12, 16:34
Medlem
zorb89s avatar
Jag räknade med en kurs runt 70-90kr för iår men sen kom PM om order 235mln samt ny prognos över 1,5miljarder, google med androidstöd, HTC, ZTE etc etc. Man kan alltså även som nästan fullt insatt inte kunna förutse allt.

Jag tror på bolaget och gör man det försöker man inte vänta in bottnar, men jag är även väldigt insatt i kursrörelserna och just nu står CBK på tapeten så såna här tillfällen kan man trada med stor säkerhet för att inte missa race.

Men det är som sagt 2 helt olika investeringsstrategier, är man endast ute efter att trada kör man som SparkMan, Glomgoldlover, Flashchrash, Eliptic, Jockebock m fl med baissande och sen är man tyst när man ligger inne. Men då ska man bara koncentrera sig på TA.

Men SparkMan är jag ändå helt överens med att man ALDRIG ska handla aktier efter andras tips MEN man ska kolla upp andras kalkyler och sen själv göra valet.

Angående gårdagens fina dag fick vi träff vilket är sjukt bra bör kursens styrka, inte en enda gång iår har Fing B handlats under mellersta BB. Det här kan ge skjuts mot övre kring +145kr och där ligger även FA som stöd.

Se bild jag posta här igår:
http://www.ladda-upp.se/bilder/rsfddmcnprlcmt/

Btw, jag fick köpa runt 108-109kr imorse så tappade 2kr pga min miss igår.

Nu ska CBK komma in i slutet och köra ett race sätter jag ett par kronor på
2015-06-12, 16:34
Medlem
Citat:
PRECISE BIOMETRICS
Precise BioMatch Mobile integrerad i ytterligare en smartphone från kinesisk tillverkare (Cision)
2015-06-12 16:18
Precise Biometrics produkt för fingeravtrycksigenkänning i mobila enheter, Precise BioMatch Mobile, har genom samarbetet med Fingerprint Cards (FPC) integrerats i en nyligen lanserad smartphone från en kinesisk tillverkare.

”Det är glädjande att ytterligare en av de ledande kinesiska tillverkarna av smartphones har valt att integrera Precise BioMatch Mobile. Företaget är en av Kinas största tillverkare och har även en betydande internationell export”, säger Håkan Persson, VD för Precise Biometrics.

Värdet av licensintäkterna är baserat på antalet sensorer som FPC levererar till mobiltelefon-tillverkaren och kan inte prognostiseras i dagsläget.

ja du, FPC levererar.

det ser bra ut.
2015-06-12, 16:36
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maconero
ja du, FPC levererar.

det ser bra ut.
Den visste vi redan, Gionee är redan vår kund sedan länge.

Lika dumt som att sen Haussa Huawei Honor 7 som släpps den 24 Juni, vi har redan de som kund
2015-06-12, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Den visste vi redan, Gionee är redan vår kund sedan länge.

Lika dumt som att sen Haussa Huawei Honor 7 som släpps den 24 Juni, vi har redan de som kund

men det här är ju en ny kund via precise. Jag såg inget på fpc hemsida.
2015-06-12, 16:42
Medlem
Grandesporross avatar
varför tror du CBK köper på callen idag? om de köpte idag tidigt säljer de väl nu eller på måndag, jag kanske missförstått. Trading verkar helt klart mest lönsamt med fing just nu. att ligga lång om man köpte vid 20 kr kan jag köpa men inte om man hoppa på vid 130 som jag , trodde trenden skulle hålla i sig.

8 jun , köpte de tidigt och sålde 9 jun vid stängning
10 juni köpte tidigt, 11 juni sålde vid stängning

Varför skulle de köpa idag?
Senast redigerad av Grandesporros 2015-06-12 kl. 16:50.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in