2015-06-12, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Du säger ju emot dig själv. Det som är mest troligt statistiskt är att någon hon känner bragt henne om livet och inte en pkänd galning. Dvs det är alltså mer troligt att hennes kollegor är skyldiga än din ensamma galning.

Men hade hon inte lämnat landet för att ansluta till IS? Eller är det kanske kollegorna som rekryterat henne menar du?
2015-06-12, 15:27
Medlem
En tanke. Det står att hon är född i Säter. Kan någon av föräldrarna ha jobbat på rättspsykiatrin eller kommit i kontakt med patienter därifrån tidigare?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag håller med dig, rimliga gränser, du kan visa ett gott föredöme och börja med ditt nästa inlägg.

Vad gäller eventuellt ljug, vissa personer utan den specialträning som du säger dig ha genomgått baserar sin uppfattning på intuition och magkänsla.

Vad gäller trafficking, så är Sverige inte det enda landet som kvinnor förs till. Strömmens riktning beror förmodligen på efterfrågan och tillgång, finns inte blonda brudar i alla länder.

Vad gäller JV så var han såpass intressant att polisen sannolikt tog sig ett snack med honom oavsett vad du tycker.

Vad gäller svarta killar så finns det minst ett känt vittne som påstår sig ha sett en bil full med till synes upprörda mörka personer vid en kyrka i trakten.

Vad gäller en eventuell koppling till pappans jobb så är det så att personer inom Försvarsmakten alltid är potentiella mål för till exempel utpressning.

Vad gäller påstådd pojkvän, vet du ens vem det är, var kan vi läsa om alibit och hur vet vi att det är vattentätt?

Vad gäller sexfånge. Fråga J Fritzls fångar vad de anser om att vara enprocentare, de fanns oavsett hur många procent de utgjorde.

Vad gäller ägarinnan till caféet, självklart att hon vill ha öppet, det är hennes levebröd och i princip har föräldrarna inte ett skit med hennes öppettider att göra. Dock verkar hon vara en empatisk person som tog hänsyn och hade öppet i samråd med Lisas föräldrar, men förmodligen inte på grund av.

Vad gäller 79 år och kriminellt aktivitet såsom lustmord. Hur vet du att vederbörande inte har gjort det tidigare, Helenas mördare är inte hittad än.

Vad gäller en gärningsperson som deltager i eftersöket tillsammans med MPS. Kibba i Boden gjorde så, som sagt, pup! Jag emotser någon form av dokumentation som beskriver hur pass ovanligt det är.

I övrigt har jag inte mycket att säga om din kriminaltekniska analysförmåga mer än att Kling och Klang förmodligen hade brädat dig med råge, om det är jag övertygad.

Intuition och magkänsla:
Ja eller hur...
Ska du ta upp medium och tarotkort också?

Trafficking:
Nämn tre fall då det skett från Sverige till ett annat land?

Ett känt vittne som påstår:
Källa?

Pappans jobb:
Nämn en gång i landets historia då detta hänt?
Vilka främmande makter skulle ha det intresset?
Varför?

Ex-pojkvän:
Det finns massor att läsa om det i tråden.
Och ja, alibit är 200% vattentätt.

Sexfånge:
Ja det händer.
Det händer oxå att blixten slår ned på personer - oftare faktiskt än att folk blir sexfångar.
Eller att meteoriter träffar folk...

Ägarinnan:
Vad vill du säga med detta?

79-åringen:
Det kallas sannolikhet, ett begrepp du inte verkat ha någon koll på alls.

GM deltar i sök:
Som sagt det händer.
Det finns INGET som tyder på eller visar att detta är vanligt.
Du nämner ett fall. Nämn 4 till? Jag kan nämna säkert 100 då det inte är så.

I övrigt har jag inget att säga om dig.
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Med det utseendet Lisa har så finns det minst 25 hanar som gör allt för att få komma till. En av dessa har endera stämt träff med henne eller väntat in henne sen har det hela urartat.
Hon känner sin baneman, möjligt endast genom nätet men mest troligt personligen.
Hon är inte vid liv tyvärr.

Tror samma sak , ligger någonstans gömd under buskage då förövaren ej haft tid att göra sig av med kroppen. 1 möjligtvis 2 banemän företrädesvis av utländsk härkomst , troligtvis med någon slags koppling till hennes facebook / internet vanor
Medlem
Klarar man sig 5 dygn utan att äta?
2015-06-12, 15:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Om man jobbar i köket till en servering får man inte ha klockor, armband eller ringar på sig. Hon har sannolikt haft dem i fickan och inte hunnit ta på dem efter arbetsdagens slut.

Det sades väl att hon även diskade den där dagen, eller? Kanske har du kommit något intressant på spåret. Klocklänk, ring, stämmer bra, sådant man inte brukar ha på sig när man jobbar med mat eller diskar.

Frågan är vad som hittades bredvid mopeden, sägs vara tillhörigheter.

Jag tänker såhär, att om hon inte hade föremålen på sig så lär en baneman sannolikt inte ha satt det på henne efter dödens inträde. Enklare och behagligare och sprida föremålen på bygden istället, eventuellt lägga i en påse bredvid mopeden.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juelo
Man kan klara sig i veckor utan att äta. Utan vatten är man dock körd ganska snabbt.
Medlem
tlcswes avatar
Jag har inga teorier alls om hur Lisa försvann, men då jag läste i Aftonbladet att hon efterlyses av 'Interpol', fick jag vibbar av Madeleine McCann-fallet.
Båda är blonda, vita och unga tjejer. Ingen vet om dem lever, eller om de någonsin kommer bli återfunna. Men klart är det att dessa fall fall berör - både allmänhet och media.

https://en.wikipedia.org/wiki/Disappearance_of_Madeleine_McCann

Om jag får gissa kommer detta fall bli ett nytt 'Madeleine-fall'.
Hoppas innerligt dock, att jag har fel.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausalitet
Farsan arbetar alltså inom Särskilda Operationsgruppen.

Var har du fått det ifrån?

Om han hade varit vid SOG så hade han inte funnits med på ratsit, eniro m.m.
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitterfittan85
En tanke. Det står att hon är född i Säter. Kan någon av föräldrarna ha jobbat på rättspsykiatrin eller kommit i kontakt med patienter därifrån tidigare?

Tänker du på Sture Bergwall? Det vore en skandal det. Om man släpper honom och han gör det här direkt. Det är en osannolik teori. Men skulle det vara så, vilken PRÄKTIG skandal!
Medlem
Kravallens avatar
Citat:

Om du dricker vatten så borde du klara 5 dagar utan problem. Beror på fysisk status såklart.
2015-06-12, 15:29
Medlem
Beerzuuls avatar
Citat:
Troligen,däremot lär man behöva dricka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem