2015-06-12, 13:44
Medlem
Jag förstår att polisen vänder på alla stenar, men militärspåret känns inte alls troligt. Jag tror att polisen börjar vara desperata.
Medlem
Nu sa man på TV4s livesändning att man tar tillbaka att LH skulle kunna finnas kvar på området.
Medlem
Attackocopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mycket intressant, dock jävligt dålig stil av media att publicera uppgifter om att pappan kan vara tjänstgörande i ett hemligt specialförband, de utsätter honom därmed för en risk.
Citat:
Pappan ingår i en militär grupp vid den svenska försvarsmakten som är utbildad och utrustad för uppgifter som ordinarie militär av olika orsaker inte kan lösa. Specialförbandets medlemmar måste räkna med att befinna sig i riskfyllda miljöer utomlands med fokus på strid och underrättelse.

Familjen bor inom rimligt avstånd till Karlsborg också. Är han SOG kanske?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyltgast
Håller med, undra hur de fått ut uppgifterna om att han tidigare varit med i SSG eller nuvarande SOG. Har skyddade uppgifter av en viss anledning kan man tycka...

Dock så kan man nog säga att eventuell GM ligger pyrt till om fadern når honom först.

Så bara för att dom gissar på det blir det fakta?
2015-06-12, 13:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Min uppfattning från vad jag har läst och hört om intervjun är att Lowa sade att hon och kollegan låste och gick direkt till bilen för att åka iväg. Ifall det bekräftas att rutinen är att lämna nyckeln i ladan talar därmed mycket för att hon inte berättade sanningen.

Det kan hon visst ha gjort, Lisa hade skoldag på måndagen och nyckeln behövdes kanske till någon annan som skulle jobba på måndagen. Dock, Lisa är 17 år och får inte stänga och låsa själv, det är en risk, så i princip bör hon inte behövt en egen nyckel, men vi vet inte hur pass laglydiga de är på det företaget.
Medlem
En yxa? Hammare? Vad är detta:

http://cdn1.24liveblog.com/images/2015/06/12/img_557ac625b3aaf.jpg
Bannlyst
Svårt att tro att någon tagit en stege och klättrat upp med henne och kastat i henne utan att nån sett något.
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mycket bevakat försvinnande.

Citat:
Ursprungligen postat av Disclosure
Är detta det mest bevakade försvinnandet inom svensk media någonsin?

För mig uppfattas det otroligt stort medialt, men jag har inte följt tidigare fall. Någon med erfarenhet?

Jag vet inte om detta är det mest bevakade försvinnandet inom media men säkert i a f ett av dem.

Rut Linds försvinnande och Olle Möller blev otroligt bevakat 1959 och åren därefter.
Medlem
Citat:
Att polisen borde ha större resurser, är inte samma sak som att polisen gjort ett misstag som inte sökt i brunnarna tidigare.

Är det bekräftat att polisen inte sökt där? Att söka och att tömma är faktiskt två olika saker. Man kan ha kommit fram till att ingen kropp finns, men att det kanske kan finnas plånbok, mobil, nycklar...
Medlem
MarxistHunters avatar
Hur dumma är de egentligen som går ut med att pappan är med i ett specialförband?
2015-06-12, 13:46
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Hon som driver stället sa att hennes dotter fick en besvärlig gäst i lördags. Lisa var där och arbetade då också.
Jag har också läst det, liksom att en av kollegorna sagt att den besvärlige kunden tjafsade med Lisa, men att Lisa var lika glad ändå efteråt. Enligt polisen har det aldrig hänt.

Vi måste lite på den information polisen ger, även om den motsäger det vi hört innan.
2015-06-12, 13:46
Medlem
Lazeeboys avatar
Ifall hon hittas säg bakom ladan eller vad som helst i närheten. Hur förklarar det handsken och allt annat man hittat? När det inte finns några direkta spår i ladan och hundarna inte snappat upp något särskilt? Det som är konstigt.

Sen behöver hon inte alls som sagt vara särskilt långt borta och det hela behöver inte vara så överdrivet planerat eller komplicerat. Utan man kan helt enkelt ha letat på fel ställen eller för slarvigt.

Men som sagt, alla utspridda saker? Jag menar, var skulle man vara i fallet om inte allting funnits utspritt över hela området? Så mycket som är oklart och som vi antagligen aldrig lär få svar på - kropp eller ej.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in