Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 13:40
Medlem
Skaraborg2s avatar
Interpol.

Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Här är Lisas efterlysning på Interpols hemsida. http://www.interpol.int/notice/search/missing/2015-38944

Hela den här grejen är så jävla skum. GM måste ju ha väntat på henne bakom caféet där hennes moped stod?

Intressant. Nu har alltså den försvunna unga kvinnan också blivit efterlyst via Interpol. Finns det någon anledning att misstänka att hon ev. kan ha blivit förd utomlands?

Det har du helt rätt i. Ett verkligt skumt och märkligt försvinnande.
2015-06-12, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
LH:s pappa verkar vara på plats mycket runt sökningen och cafét iallafall, enligt caféts ägarinna.

Nu säger ägarinnan att det var väldigt mycket att göra.

Men mellan 17-18.00 var det tydligen inte mycket att göra.

Fattar nada.

Ja kopplar de som att de va mkt att göra denna söndagen mer än vanligt. Men runt kl 18 när hon ringde så höll dom på och städade så då hade de väl lugnat ner sig eftersom dom började städa tidigare än vanligt.
Medlem
Rewindings avatar
Polisen har ju just dementerat att de nya fynden skulle få dem att tro att Lisa är kvar i området, den där stollen i expressen står 40 minuter senare och säger motsatsen?
Medlem
När avtar sökandet ifall inget nytt hittas?
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Polisen tänker inte så. De söker inte bara på ställen där en levande kropp kan finnas. Sannolikheten säger vid det här laget att hon är död. Det är väldigt viktigt att hitta en kropp snabbt för att kunnq gå vidare och komma åt GM.
Nej, givetvis inte bara, men även du måste ju förstå att dom är tvungna att prioritera vissa sökområden framför andra. Och gödselbrunnarna står då givetvis inte högst upp på listan. Andra spår än just liket finns ju näppeligen i en gödselbrunn, jämfört med om en kropp hittas t.ex i en skog. Och runt om gödselbrunnarna har polisen redan med största sannolikhet redan sökt.

Har det gått fram nu då?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disclosure
Är detta det mest bevakade försvinnandet inom svensk media någonsin?

Spontant känns det som att kidnappningen av Fabian Bengtsson var större, var såklart inte lika stort fokus på livesändningar över internet dock.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
"Tjena, vi har nog hittat ett lik här, vad tror ni om detta?"

Teknikerna kommer givetvis på plats och tar egna foton, undersöker området m.m.

Tror du verkligen att de kör från Göteborg för att konstatera att det var en grisfot? Självklart dokumenterar man och använder modern informationsteknik för att dela information. Om teknikerna bedömer det som nödvändigt att själva titta med egna ögon så besöker de fyndplatsen, den här flickan är inte det enda de har att syssla med om dagarna, naivt att tro så.
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Varför skulle det visa att hon ljuger?
Min uppfattning från vad jag har läst och hört om intervjun är att Lowa sade att hon och kollegan låste och gick direkt till bilen för att åka iväg. Ifall det bekräftas att rutinen är att lämna nyckeln i ladan talar därmed mycket för att hon inte berättade sanningen.
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

För mig uppfattas det otroligt stort medialt, men jag har inte följt tidigare fall. Någon med erfarenhet?

Är nog uppe där i intresse på kort tid åtminstone. Men går inte heller att jämföra direkt med äldre fall då vi lever i ett sådant uppkopplat samhälle numera att allt ska ut direkt. Veckans brott tog upp ett fall med en ung kvinna tror det var på 60-talet som också fick enorm uppmärksamhet. Hon försvann efter en danskväll.
2015-06-12, 13:42
Medlem
Parkours avatar
Citat:

För mig uppfattas det otroligt stort medialt, men jag har inte följt tidigare fall. Någon med erfarenhet?

Igår berättade Missing People och Polisen för pressen att det är den tredje största sökinsatsen efter en person i Svensk historia.

Jag är förvånad över att inte fler personer är ute och söker? Lidköping ligger cykelväg ifrån sökområdet. Borde vara tusentals frivilliga på plats. Hade det varit här i min stad så hade jag inte tvekat!
Medlem
Sheephunters avatar
Bara jag som inte tyvker att det är konstigt att gödseltankarna inte fått vidare mycket uppmärksamhet? Nu hittar jag inga bilder på dessa för tillfället men jag har för mig att jag har sett dessa tidigare och då sett att de är stora. Utgör ifrån att det är toppmatade? Kan inte ha varit lätt för GM att dumpa en eventuell kropp i en sådan.
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:

Nej jag tror mallexander jakten va större?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in