Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 13:21
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ake.Jimmiesson666
Om Lisa skulle vara tillfångatagen i t.ex en ödekåk, hur nära måste en hund komma för att kunna känna av detta? Snackar vi att den måste in i huset? Utanför huset? 100 tals meter ifrån huset?

Följdfråga: Har hundar lättare att få korn på en levande människa eller ett lik?
Nej, hunden måste inte in i huset, den kommer att visa intresse på håll. Sen gäller det att nån kan tolka hundens signaler.

Lik eller levande beror på vad för slags utbildning hunden har. Jag skulle påstå att en "vanlig" hund reagerar tydligare på liklukt.
2015-06-12, 13:21
Medlem
Mattemat1kerns avatar
[quote=Borbor|53660083]
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Första gången hon åkte till jobbet "obevakat" så innan det så var det alltid nån som lämnade och hämtade upp henne.

Det tycker jag är lite udda det också, varför åkte hon själv just i dag? Var det bara otur att hon valde just denna dag, eller övertalade hon sina föräldrar att åka själv i dag, då hon visste att någonting skulle hända?

Det kan vara lika mycket slump och otur som i att Engla för första gången skulle ta cykeln hem själv.
2015-06-12, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
Låt säga att hon blivit mördad...Varför skulle då GM placera hennes kropp så nära cafet och där hon bor?

Han skulle väl fulltankat sin bil och bara åkt åt ett håll så långt bort som möjligt?

Eller har polisen börjat leta lite längre bort också??

om man tänker helt klart som gm vill säga. Å andra sidan vill man kanske inte köra runt med en kropp för länge heller.
Medlem
Det obehagliga fyndet kanske är en tand eller tänder?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulpi
Det går ju inte att fastställa någonting, men med absolut största sannolikhet har ju GM god lokalkännedom.

Jag set det inte som särskilt sannolikt. Inte mer sannolikt att GM är någon på genomresa vilket ofta är fallet med sexualbrottslingar. Tillfället gör att de inte kan lägga band på dig. Fått syn på LH och blivit besatt av henne.

Säger inte att du har fel men jag är inte lika övertygad som du.
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
Räddningstjänsten tömmer 2 gödselbrunnar bakom ladan. Enligt expressens reporter är det oklart om det har med utredningen att göra

Vad annars, tömmer bara för att det är skoj?
Medlem
Det jag tycker man får lite info om är: Vem var den besvärliga gästen? Nån mer måste ju hört sett deras konversation.
Skriket från gruvgången? Är det bara påhittat? Finns det ens en gruvgång..isåfall vars?
Medlem
FrZs avatar
Alla rusar mot brunnen. Nu händer de tyvärr saker som inte ge bra signaler.
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
Låt säga att hon blivit mördad...Varför skulle då GM placera hennes kropp så nära cafet och där hon bor?

Han skulle väl fulltankat sin bil och bara åkt åt ett håll så långt bort som möjligt?

Eller har polisen börjat leta lite längre bort också??
Jag var inne på detta jag också, hade man mördat någon borde det naturliga vara att dra så jävla långt bort som möjligt, sen typ göra nån diesel-frigolit-blandning eller dylikt och gör aska av kroppen och sedan gräva ner djupt på flera meter nånstans.

Om GM är smart har han gjort detta, dock var det några som spekulerade i att det är "smartare" att göra av sig med kroppen så snabbt som möjligt för varje extra minut man transporterar liket riskerar man att lämna spår.. för mig känns det inte troligt dock..

Beror på hur välförberedd GM var.
Medlem
Min teori:

BO nedslagen vid mopeden o insläpad i bil av GM med planer på sex i närheten. BO vaknar under färden o hoppar ut, tumult uppstår och saker sprids lite i området. GM klubbar ner BO ordentligt och i panik så hon dör, sen dumpas kroppen långt bort. Slut.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shpdv
Att hon efterlyses via Interpol, är det unikt för det här fallet eller gör man alltid det vid försvinnanden?
Brukar väl göras när det handlar om människorov.
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Varför sitter alla och gissar om vad som har hänt?
Ingen här i tråden har tillfört någon fakta överhuvudtaget. All information har kommit från media och uttalanden från polisen.

Har ni kollat föräldrarna och arbetsgivaren.
osv.

Bara gissningar som sagt.
Sanningen kommer inte härifrån utan den kommer vi att få höra från polisen eller via media.

Inga gissningar från min sida om hennes far. Det finns att hitta via Google om man vet namnet på honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in