Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-12, 12:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyrine
Helt ärligt så är det ju faktiskt inte HELT omöjligt att hon skulle kunna ha fått en psykos och vandrar omkring planlöst i området.. även om i princip allt talat emot det. Är mest önsketänkande från min sida.

Om man söker med hundar i terräng som inte har sökts av tidigare så bör hundarna hitta henne relativt snabbt om hon lever och stryker omkring där om man bara får upp ett spår. Nej, jag tror inte att hon lever och rör sig i skogarna.
Medlem
Om hon lever och knallar runt i området kan man ju tycka att hundarna borde fått vittring för länge sen så nja, jag köper inte den teorin av fler skäl än bara denna.
Medlem
dannees avatar
"Polisen tror hon är kvar i området"
Fattar väl vem som helst att polisen tror hon är död och HENNES KROPP ligger i närheten.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Jag är inte mycket för den teorin men den är i alla fall bra mycket mer trovärdig än misstankarna mot kollegorna. Stroke snarare än psykos då skulle jag säga. Men nja...vi får se.

Du har en by teori nu när JV är ointressant för polisen din lilla kappvändare? Så, låt oss höra! Du har stört mig till max hela den här tråden och har lett drevet att hänga ut och förtala någon och nu ber du andra att posta fakta för sina påståenden?

Huuuujedamig
2015-06-12, 12:25
Medlem
beckbrallans avatar
Vet inte om jag inbillar mig, men precis efter att " reportern" på Xp sade att " nu har dom kanske hittat nåt, eller också går dom bara på lunch, så vreds kameran in mot skogen, för att inte visa vad som försiggår på vägen. Tycker samtidigt att reporterns röstläge har blivit mera forcerat och stressat. Undrar om något åkte förbi, som dom valde att inte visa för de som följer livestreamen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Precis, att polisutredningen är helt och hållet inriktad på att hon lever stämmer förstås inte.

Nej precis. Är återigen bara töntarna i den här tråden som övertolkat saker och ting.
Medlem
Aurora16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyrine
Helt ärligt så är det ju faktiskt inte HELT omöjligt att hon skulle kunna ha fått en psykos och vandrar omkring planlöst i området.. även om i princip allt talat emot det. Är mest önsketänkande från min sida.

Hon kanske plötsligt blivit blind och döv på samma gång. Försökt hämta nyckeln till kafet igen för att gå in där och vänta på hjälp. tappat handske mobil m.m och irrat runt kilometer efter kilometer i panik.
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danneskjöld
Det känns som att spekulationerna och detektivarbetet i tråden, i förhållande till andra fall, innehåller väldigt sparsamt med kartläggning av BO:s liv och umgängeskrets. Om det nu inte rör sig om ett ärende där BO bara råkade vara på fel plats vid fel tillfälle och råkade ut för en ensam galning ā la Eklund, borde det ju vara där man hittar gärningsmannen.

Vad vet vi t.ex. om familjen och dess historik. Har familjen haft fosterbarn? Har syskonen kompisar, pojkvänner eller f.d. diton som visat intresse för BO? Har BO tidigare i livet vistats i Blomberg? Känner hon människor där? Har hon några klasskamrater som uppvisar ett annorlunda beteende? Var bor släkten? Har hon kusiner eller andra släktingar som tidigare begått brott? Har BO några fritidsaktiviteter i vilka hon kan ha stött på någon som fattat tycke för henne? Finns det ledtrådar bland hennes vänner på sociala medier?

Fadern är tydligen högt uppsatt inom Försvarsmakten och när jag sökte på hans namn och Skövde så dök det upp en som hette så och var kapten i Skövde garnisonen. Den där Holm var en mekaniker och har tydligen servat några militära servicebilar i sportsammanhang i den artikel jag läste. Det här var 2008.

En med samma namn körde tandem enduro för "Försvarsmakten EK" för 2014.
2015-06-12, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
"Polisen tror hon är kvar i området"
Fattar väl vem som helst att polisen tror hon är död och HENNES KROPP ligger i närheten.

Är det blodiga klädesplagg dom hittat isåfall?
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Men saken måste ju också innebära någon tidsangivelse, att den lämnats där de närmsta dagarna. Att hitta en sko från Lisa som lämnats där i söndags säger ju inget om att hon skulle vara kvar i närheten nu, snarare tvärtom. Så det måste ju finnas någon slags tidsangivelse som man kan tyda ut från föremålet.

Hittar man en TUNG sak. Och det inte varit blåsigt eller storm, en sak sm inte kan förflyttas så långt. Den dyker upp på en väg där den inte låg igår. Då finns nya tecken på att fler fynd, kropp eller hon levande kan finnas kvar i närområdet?
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anneym
Nej.

Igår hittade två kvinnor/tjejer/flickor (beroende på vem som rapporterar) något "obehagligt", det var "inte Lisa", men dom fick inte säga vad det var. Det är antagligen inget väldigt superintressant eftersom ansvarig polis själv hade läst om detta när han igår kom hem efter dagens arbete. Ingen hade alltså ringt honom, vilket man nog får förutsätta att dom hade gjort om det hade ansetts vara ett avgörande fynd. Idag på morgonen när TV4 (live) intervjuade honom om detta obehagliga fynd så hade han inte ens hunnit sätta sig in i vad det var.

Idag på morgonen har något däremot hittats som gjort att polisen helt plötsligt verkar mena att LH antagligen finns inom en 5 km-radie från Caféet. Fyndet är ett "föremål" och föräldrarna har telefonledes bekräftat att föremålet antagligen är Lisas.

Okej. Uppgiften om att två kvinnor hittade ett fynd måste ju dock ha kommit ut i media först idag/inatt. Var inget prat om det igår.
2015-06-12, 12:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Jag är inte mycket för den teorin men den är i alla fall bra mycket mer trovärdig än misstankarna mot kollegorna. Stroke snarare än psykos då skulle jag säga. Men nja...vi får se.

Nja stroke kan du väl dö av om du inte fr hjälp?

En våldtäkt skulle ju kunna hjälpa till att utlösa en psykos men om BO hade vandrat vilsen omkring i området så tror jag inte hon skulle vandrat fram och tillbaks utan gått en väg och följt den och då borde någon ha sett henne vid det här laget...

Tycker fortfarande Polisen borde kolla upp hamnen mer om dom inte gjort det. Om BO har dumpats eller färdats över Vänern så kan GM varit korkad och använt sin GPS som har registrerat färdväg och ev. stopp längst vägen där man skulle kunna dyka. Vet dock inte hur djup Vänern är och om dykningar är genomförbara pga det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in