Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-12, 12:18
Medlem
Deferos avatar
Så det viktigaste som hänt under natten är detta, (om jag förstått saken rätt):

- En person från MP har hittat ett föremål som var obehagligt att hitta

- Detta har gjort att polisen tror att Lisa är kvar i närområdet kring caféet

- Detta har också gjort att polisen har större tro på att Lisa är vid liv

- Polisen har börjat söka i vatten både i mindre drag och i Vänern

Är detta korrekt uppfattat?
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag har inte hört sekvensen med uttalandet, men kanske har de på fråga från en journalist sagt något i stil med "vi utesluter inte att hon lever", och givetvis blåser då massmedia upp det till något större.

Ja det är därför jag skriver OM polisen gått ut med detta.
Men jag utgår just nu enbart utifrån expressens live rapportering och där har dom sagt att dom fått info om att BO kan vara vid liv, men det är ju ingen säker källa.

Men återigen OM det är så att det kommer från polisen då har dom mycket bra belägg för att gå ut med sådan info. Vi håller tummarna nu!
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cocaine-Cowboy
Ok. Visste inte att dom tog in nya personer andra gången. Bra initiav av MP.

Inte tar in nya utan omfördelar tror jag främst. om grupp A går på område A och grupp B går på område B så byter dessa av efteråt så det blir grupp A område B och vice versa..
2015-06-12, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Det verkar bli mer aktivit på platsen..men svårt att säga. Det känns som det bara går runt runt allting..det hittas visserligen mer saker hela tiden men polisen går bara runt känns det som.

Om hon nu finns i området, undra om hon blivit flyttad runt eller.. fan att man inte får veta vad dom hittat

Hon själv kan ju gå i cirklar om hon gått vilse.
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Ser man skillnad på likhundar och andra spårhundar?
Du "ser" inte skillnad - man vet vad det rör sig om beroende på hur hunden används.

Hunden som söker via båt söker sänkt lik - inte något levande under vattenytan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anerexeus
En söndagskväll mitt i tomma intet verkar det vara något märkvärdigt iallafall.

Ja men det är väl inte helt ovanligt att många drar på lite extra för att äntligen komma hem men varför inte åka ut på E6:an istället för att köra på lantvägen? För att hålla sig undan? Man sticker däremot ut genom att köra som en tok!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Nu när jag läser Aftonbladet så verkar det som att de tror att hon är kvar i sökområdet. De verkar inte direkt inne på kidnappning, utan mer på att hon rör sig i området för egen maskin? Åtminstone uttalas ingen oro över att någon tillfångatagit henne.

Vad kan de hittat? Kanske en använd grillplats eller något annat som indikerar att hon lever och rör sig i trakterna.

Tycker inte de verkar inne på någonting. Vad vet journalisterna? Nada. Polisen har väl bara uttalat att de tror hon finns kvar i området. Troligen kroppen då.

Om hon mot all förmodan lever så vore det mer makabert än om hon hittas död. Jag kan inte se någon motsvarighet i kriminalhistorien.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Hjulspåren hade väl gjorts av en person som var ute och letade efter henne?

I trådstarten finns diverse länkar, en länk heter något i stil med "länksamling". Kika där.

Jag är en av få som har dryftat något om de där spåren i terrängen vid dammen så jag tänkte att jag svarar på frågan.

Vad jag känner till så vet ingen än så länge vem eller vad som har åstadkommit hjulspåren med en bredd om cirka 1,10 meter. Jag har noterat och publicerat att en fyrhjuling har ungefär den bredden, en bil är oftast bredare. Om de har åstadkommits vid sök eller om det är en gärningsperson som ligger bakom fyndet vet vi inte, inte jag i alla fall.

Jag har från dag ett reagerat på fyrhjulingförarens utsaga i media, han kör runt och kollar, - Då gör man något i alla fall, typ så sa han. Han berättar också att han har yngre syskon i Lisas ålder som bor i närheten.
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Nu när jag läser Aftonbladet så verkar det som att de tror att hon är kvar i sökområdet. De verkar inte direkt inne på kidnappning, utan mer på att hon rör sig i området för egen maskin? Åtminstone uttalas ingen oro över att någon tillfångatagit henne.

Vad kan de hittat? Kanske en använd grillplats eller något annat som indikerar att hon lever och rör sig i trakterna.

Fuxborg svarade nej på frågan om de fått några livstecken från Lisa.
2015-06-12, 12:20
Medlem
Helt ärligt så är det ju faktiskt inte HELT omöjligt att hon skulle kunna ha fått en psykos och vandrar omkring planlöst i området.. även om i princip allt talat emot det. Är mest önsketänkande från min sida.
Medlem
Efter jag har läst lite här är min terori att - Lisas föräldrar har mycket pengar , det såg ni dom äger ju typ 2-4 bilar och några motorcycklar , hon lever hennes föräldrar blivit kontaktade att dom ska ge GMx2 typ 500k så släpper vi Lisa, men dom får ej kontakta snuten då dödar dom henne , det är någon som känner familjen kan deras rutiner osv , jag tror att dom håller på att skarpa fram pengarna nu , och alla dessa föremål sprids bara att dessa GMS ska vinna tid och förhandla med Lisas päron.
Medlem
succubusans avatar
Kanske GM precis som i Boden är med i MP och sprider lite fynd här och där så polisen bara går runt ..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in