Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-12, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Ursäkta min ev ignorans, men finns det fler skäl till att JV avfärdats än att en enskild polisman sagt till media att ingen är misstänkt?

Det finns ju många skäl till att han inte är GM. Men som sagt motadtsen..?

Det stod att en person som florerat i sociala medier (med 100% JV) hade avfärdats igår.
2015-06-12, 12:20
Medlem
Citat:
Hon själv kan ju gå i cirklar om hon gått vilse.

Det är inte sjumilaskogen hon försvunnit i direkt. Alla bilder visar ganskla öppna vyer. Man går inte vilse där.
2015-06-12, 12:21
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyrine
Helt ärligt så är det ju faktiskt inte HELT omöjligt att hon skulle kunna ha fått en psykos och vandrar omkring planlöst i området.. även om i princip allt talat emot det. Är mest önsketänkande från min sida.

Nej man klarar sig inte så länge ut i skog utan vätska & mat.
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det här med att man hittat ett fynd som tyder på att hon är kvar i området.

* Tänk något tungt, som en sko eller en hjälm. Saker som inte kan flyga så långt i det väder som varit. Om det dykt upp på en väg där man vet att det inte låg igår. Bara att en tung sak förflyttats en mindre bit tyder på att hon kan finnas i närområdet. Det kräver inte att hon är vid liv.

* Om hon lever, då kan hon ha fått tillfälle att lämna ett meddelande. Ett datum, en tidpunkt, ett meddelande. Polisen skulle såklart inte vilja ge överdrivna förhoppningar. Det här kräver dock att hon lever om det vore från henne.

Men saken måste ju också innebära någon tidsangivelse, att den lämnats där de närmsta dagarna. Att hitta en sko från Lisa som lämnats där i söndags säger ju inget om att hon skulle vara kvar i närheten nu, snarare tvärtom. Så det måste ju finnas någon slags tidsangivelse som man kan tyda ut från föremålet.
Medlem
aomajgads avatar
Enligt SLA:s liveuppdatering: "Nu är helikoptern upp och söker av området igen. Den har inte varit ute tidigare idag."
Medlem
hnkls avatar
Vore fan otroligt om man inte kollat dammen bakom säteriet tidigare. Har tillochmed varit uppe på Flashback om den dammen igår eller förrgår.

Tror att hon ligger där. När personen som lade upp bilden och förslaget skrev inlägget så lät väldigt intressant men jag trodde att polisen kollat upp den dammen såklart.

Tråkigt om det visar sig att hon ligger där så pass nära utan att polisen kollat upp det.
Medlem
Att fynden hittas både i nord och syd om Cafét tyder kanske på två eller fler GM.

Kan det inte vara en utav de två tjejernas pojkvän/någon kille de snackar med som varit på plats och sedan har tjejerna på vägen mot Skara kastat ut sakerna och killen kört åt andra hållet?

Eller är det långsökt?
2015-06-12, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyrine
Helt ärligt så är det ju faktiskt inte HELT omöjligt att hon skulle kunna ha fått en psykos och vandrar omkring planlöst i området.. även om i princip allt talat emot det. Är mest önsketänkande från min sida.

Jag är inte mycket för den teorin men den är i alla fall bra mycket mer trovärdig än misstankarna mot kollegorna. Stroke snarare än psykos då skulle jag säga. Men nja...vi får se.
2015-06-12, 12:23
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revolitionx
Efter jag har läst lite här är min terori att - Lisas föräldrar har mycket pengar , det såg ni dom äger ju typ 2-4 bilar och några motorcycklar , hon lever hennes föräldrar blivit kontaktade att dom ska ge GMx2 typ 500k så släpper vi Lisa, men dom får ej kontakta snuten då dödar dom henne , det är någon som känner familjen kan deras rutiner osv , jag tror att dom håller på att skarpa fram pengarna nu , och alla dessa föremål sprids bara att dessa GMS ska vinna tid och förhandla med Lisas päron.

Intressant teori faktiskt, lät lite som fallet med Jonbenét Ramsey men där så låg hon ju i deras källare redan död, förmodligen var det pappan också som hade dödat henne men det finns kopplingar i det du säger och i Jonbenét Ramseys fall. Men förhoppningsvis så lever hon fortfarande.
2015-06-12, 12:23
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det stämmer ju inte eftersom de söker med likhund nu.

Precis, att polisutredningen är helt och hållet inriktad på att hon lever stämmer förstås inte.
2015-06-12, 12:24
Medlem
anneyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Så det viktigaste som hänt under natten är detta, (om jag förstått saken rätt):

- En person från MP har hittat ett föremål som var obehagligt att hitta

- Detta har gjort att polisen tror att Lisa är kvar i närområdet kring caféet

- Detta har också gjort att polisen har större tro på att Lisa är vid liv

- Polisen har börjat söka i vatten både i mindre drag och i Vänern

Är detta korrekt uppfattat?

Nej.

Igår hittade två kvinnor/tjejer/flickor (beroende på vem som rapporterar) något "obehagligt", det var "inte Lisa", men dom fick inte säga vad det var. Det är antagligen inget väldigt superintressant eftersom ansvarig polis själv hade läst om detta när han igår kom hem efter dagens arbete. Ingen hade alltså ringt honom, vilket man nog får förutsätta att dom hade gjort om det hade ansetts vara ett avgörande fynd. Idag på morgonen när TV4 (live) intervjuade honom om detta obehagliga fynd så hade han inte ens hunnit sätta sig in i vad det var.

Idag på morgonen har något däremot hittats som gjort att polisen helt plötsligt verkar mena att LH antagligen finns inom en 5 km-radie från Caféet. Fyndet är ett "föremål" och föräldrarna har telefonledes bekräftat att föremålet antagligen är Lisas.
2015-06-12, 12:24
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutionaren
Om hon är kvar området kan hon inte vara vid liv. Ska GM smitit igenom patrullerna för att handla på ICA? Om hon nu lever måste hon levt på urin de här 5 dagarna?

Nej? Hon kan ligga bunden exempelvis. GM kan ju även vara väldigt "snäll" och sjuk i huvudet och "ta hand om henne" exempelvis.

Det kan vara en psykiskt störd människa som är som ett barn i huvudet eller vad fan som helst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in