Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-12, 12:16
Medlem
Danneskjölds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Dubbelmordet i Norrköping, Styckmordet i Umeå är ngra...

Liksom mordet på Linda Chen.. och, om jag inte missminner mig, mordet på Malin Kristiansen..
Medlem
Dirtun07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Om man har tänkt att ha lite sex med henne kanske man inte vill hacka sönder huvudet innan med en ishacka, det låter aningen perverst. Tänk!

Hur fan får du "slå till med föremål bakifrån" till att hacka sönder huvudet? Läs innan du försöker leka smart nästa gång.
Medlem
Är inte helt säker på om det var en X3 eller X5 men att notera är att bilen körde väldigt fort på Uddevallavägen i riktning mot Ljungskile vilket tyder på att dem kom från Bratterödsleden som går ihop med 44 som i sin tur går hela vägen till Götene.
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHate
Om det är så att polisen gått ut med info om att dom tror att hon finns levande i närområdet så har dom MYCKET goda belägg för det, annars går de inte ut med sådan information av respekt för föräldrar och anhöriga. SÅ HOPPAS DE HITTAR HENNE VID LIV!!!!!

Och om de hittar henne vid liv hoppas jag att dom hittar GM som hängt sig i närheten!

Men det har de väl aldrig gått ut med...?

Att de utgår från att de letar efter en levande person in till det sista är rent etiskt.
Hon KAN möjligtvis högst troligen finnas kvar i området..?
2015-06-12, 12:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Men snälla du läs tråden. Ladan mitt emot caféet har och är under uppbyggnad. lite uppmärksamhet tack...

EDIT: Renovering*
Medlem
8711s avatar
Det här med att man hittat ett fynd som tyder på att hon är kvar i området.

* Tänk något tungt, som en sko eller en hjälm. Saker som inte kan flyga så långt i det väder som varit. Om det dykt upp på en väg där man vet att det inte låg igår. Bara att en tung sak förflyttats en mindre bit tyder på att hon kan finnas i närområdet. Det kräver inte att hon är vid liv.

* Om hon lever, då kan hon ha fått tillfälle att lämna ett meddelande. Ett datum, en tidpunkt, ett meddelande. Polisen skulle såklart inte vilja ge överdrivna förhoppningar. Det här kräver dock att hon lever om det vore från henne.
Medlem
Nu när jag läser Aftonbladet så verkar det som att de tror att hon är kvar i sökområdet. De verkar inte direkt inne på kidnappning, utan mer på att hon rör sig i området för egen maskin? Åtminstone uttalas ingen oro över att någon tillfångatagit henne.

Vad kan de hittat? Kanske en använd grillplats eller något annat som indikerar att hon lever och rör sig i trakterna.
Medlem
Klarar knappt av tanken på att hon inte hittas.. likt med Helena.

Sitter och gnager en i bakhuvudet rätt länge.

Måtte det hända något innan det går för lång tid.

Hur lång tid tog det innan Vatchareeya (stavning) i Boden hittades (styckad var det va?)?
Och hur långt ut i skogen var det?
För att få en uppfattning liksom.

Fyfan.
2015-06-12, 12:18
Medlem
Citat:
Det stämmer ju inte eftersom de söker med likhund nu.

Ser man skillnad på likhundar och andra spårhundar?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gutten86
Är inte helt säker på om det var en X3 eller X5 men att notera är att bilen körde väldigt fort på Uddevallavägen i riktning mot Ljungskile vilket tyder på att dem kom från Bratterödsleden som går ihop med 44 som i sin tur går hela vägen till Götene.

En söndagskväll mitt i tomma intet verkar det vara något märkvärdigt iallafall.
Medlem
Om hon är kvar området kan hon inte vara vid liv. Ska GM smitit igenom patrullerna för att handla på ICA? Om hon nu lever måste hon levt på urin de här 5 dagarna?
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Nja. Polisen håller sig till fakta och vetenskap inget annat. De låter inte känslor styra utredningar.

Vem säger något om känslor!?

Du tänker inte riktigt längre än vad näsan räcker just nu. Prio 1 är att finna henne levande, då letar man efter spår. Du tror polisen letar efter en kropp, vilket är åt helvete fel. Därför letar man inte i vattendrag från dag 1 om inget tyder på att hon faktiskt ligger där.

Vakna nu, klockan är över 12.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in