Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Hon har en instagram, verkar inte vara mer populärt än någon annans instagram. Visst kan hon haft oturen att få just den där följaren som är hemsk, men hon har alltså inte fler följare än andra tonåringar (nu lär hennes följarantal ha skjutit i höjden dock efter försvinnandet). Kik är ett chatprogram i mobilen som man kan chatta med sina polare med istället för att SMSa. Tror inte heller det finns så mycket att finna där, om hon nu inte har råkat ut för någon knäpp gubbe som låtsas vara någon annan, men tycker det känns ganska osannolikt.

Varför känns det osannolikt att någon som är intresserad av LH inte skulle bli "vän" med henne på Kik, instagram
2015-06-12, 14:36
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Undrar förresten om Lisas pappa är ute och leker någon rollfigur av Arnold Schwarzenegger själv just nu..? Med tanke på den utbildning och erfarenhet han har, så BORDE han ju nästan göra det... och inte sitta hemma vid köksbordet och vänta, menar jag.

Arbetsgivaren igår som intervjuades sa att han var ute och letade dagen innan och igår vad hon förstod. Så om det stämmer är han ute och letar.
2015-06-12, 14:36
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Det finns en sannolikhet att hon gör det och allt är placerade av henne själv och/eller hennes medhjälpare.

Vad finns det för bäring i en sån ide?
Vilka belägg har du för att hennes psykiska hälsa skulle göra att hon försvann frivilligt ?
2015-06-12, 14:37
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Ja, exakt och i detta fall har säkerligen inte GM och BO någon relation till varandra. Fast det är så mycket som är mystiskt, vad kan motivet vara i så fall om de inte ens känner varandra?

Är gärningsmannen en "Anders Eklund"? Ekan mördade ju Engla helt oplanerat, det var tillfället som uppstod. Kan det vara samma sak här? Någon passerar med bil och ser en ung, snygg blondin på väg mot sin moped och bara får lusten att sexmörda henne? Jag vet inte alltså, det är så osannolikt. Dessa typer av mördare är sjukt ovanliga. Kan också vara någon som vet vem Lista är. Stalkat henne ett tag typ. Kan vara någon psykiskt sjuk jävel som varit besökare på caféet innan och ofta rör sig i trakten, men det är ändå konstigt. Polisen måste ha undersökt allt sånt och verkar ju kommit fram till att det inte fanns någon hotbild mot henne.

Vad säger ni andra? Ett planerat eller oplanerat brott?
Går du på droger? En ung söt flicka räcker som motiv för i stort sett alla kända sexualförbrytare och för människor som går och bär på sådana tankar. Förstår inte hur en vuxen hjärna ens kan fundera på motiv i ett fall som detta.
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad gör att du kan påstå detta?

Polisen misstänker ett grovt brott, så länge man hittar nya spår så finns det anledning att inte dra ner på insatsen. Inte varje dag som polisen har sådan tur att man i princip kan gå bakom gärningspersonen och plocka upp det hen kastar på marken. Det här fallet är snarare ett onormalt case skulle jag vilja påstå.
Jag tvivlar skarpt att det är en GM i fråga utan det bottnar i annat så länge hon inte hittas dör så betraktar jag hon som levandes, Känslan är hon ligger och trycker har skuldkänslor det hela tog överhand och nu vågar hon sig inte fram i ljuset!

För en GM han springer INTE och sprider saker till höger och vänster efter ett brott han vill röja bevis dvs kroppen snabbt sedan försvinna från platsen, Det är dyl saker som gör att jag tror detta är en lek från LH dvs rop på uppmärksamhet från familjen
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
LH är nu alltså efterlyst av Interpol, och genast börjar det skrikas om terrorister och kidnappning och gud vet vad!
Har ingen av er tänkt tanken att LH, med hjälp av någon, har iscensatt sitt eget försvinnande?

Det har spekulerats om det innan, men jag köper det inte alls. Vad skulle hennes motiv till det vara? Låter ju helt befängt.
2015-06-12, 14:38
Medlem
Nrebellions avatar
Om det stämmer som nämnts i tråden att bitar av hjälmen hittats i bitar så känns det som att det skulle kunna vara som så att hon blivit påkörd av någon.

Men varför de ligger i bitar långt bort förstår jag inte.
Ligger området där pinalerna låg utspridda alldeles till en väg?
Varför låg handsken i en lada?
Det är mycket underliga detaljer...
Nu misstänker de enligt nyheternas livesändning att hon kan finnas kvar i området...
Vid liv då eller död?

Var hjälmen i bitar måste väl ändå en olycka ägt rum...? Vad tänker ni?
Som sagt att hjälmen återfunnits i bitar är endas ett rykte i tråden än så länge (förmodar jag)
Medlem
Frozzzts avatar
Folk som gnaller om resurser kan bara halla kaften. Ar det NAGAT i detta javla landet som jag anser resurser ska laggas pa med gott samvete sa ar det ett fall som detta.
Medlem
Merwinnas avatar
Vansterinternationellt: du får kalla mig vad du vill, men SÅ långsökt är faktiskt inte detta.

Det som talar emot är de utströdda prylarna, för DET skulle inte professionella agenter göra. Och i synnerhet skulle de inte dröja sig kvar i flera dagar i området och göra det i efterhand, utan i så fall har prylarna legat där hela tiden och missats av de som gått där.
Medlem
Beerzuuls avatar
Fick höra av en person som var på plats igår, och dom jag känner väl, att han fick höra av en boende i området att Lisa finns i ett hus i närheten där en "konstig" person bor. Detta ska den boende ha varit helt säker på. Jag fick huset beskrivet som konstigt för en person att bo i, och som hämtat ur en skräckfilm.

Nu får man väl ta detta "tips" med en skopa salt, men så är det väl med de flesta teorier i det här fallet.
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Det har spekulerats om det innan, men jag köper det inte alls. Vad skulle hennes motiv till det vara? Låter ju helt befängt.

Du har pratat om att ett flertalet teorier saknar "motiv". Vad hade varit ett rimligt motiv i Lisas försvinnande då?
2015-06-12, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attackocopter
Iom att pappan, enligt GP, arbetar med underättelser och inom ett specialförband samt att de bor nära Karlsborg gör ju SOG till ett hett tips. Eller ett ännu hemligare specialförband.

OT - Men vad för hemligare specialförband har vi än SOG här i Sverige i den militära grenen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in