Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-12, 10:58
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Mobilen har inte återfunnits. Det är bara skalet och fordralet, eller? Har mobilen återfunnits så har polisen ganska säkert kunna tömma ur den lite information till som vi inte vet om. Borde inte telefonen lämpligtvis har legat vid mobilskalet och fordralet? Sjukt konstigt att en gärningsman slänger just de grejerna och inte hela mobilen. Mobilen är kvar hos GM, han har kanske tagit ut SIM kortet och perverst kollat alla hennes bilder. Minneskort är inte låsta med kod utan om du tar ett minneskort och sätter i det i en annan kortläsare så går det ofta att komma över allt som användaren sparat.

Enligt uppgift var en av delarna som hittades glaset till telefonen. Har telefonen blivit slungad i marken, så kan delarna vara otroligt svåra att hitta i höggräs/på en äng. Säkrast hade varit att gå med magnet eller metalldetektor. Drar du en telefonen i backen allt vad du kan, så kan delarna flyga bra långt. Bara efter att ha tappat egna lurar ur jackfickan så har delarna spritts ut på några meter.
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faxe
En taxichaufför kanske? Han har haft körning i området och tillbaka till Lidköping så ser han Lisa vid ladan. Han stannar bilen för att låtsas fråga efter vägen och eftersom det handlar om en taxibil så anar hon ingenting. Det blir tumult och och Lisa tappar ena handsken. Han får in henne i bilen och där hotar han henne eller så ligger hon i bagageluckan. Han åker norrut, kanske till den där dammen som ligger en bit efter kyrkan. På tillbakavägen till Lidköping så slänger han en del av tillhörigheterna vid kyrkan. han fortsätter mot Lidköping och längs vägen upptäcker han mera saker, kanske liggande på golvet. Kanske därför det är så stor spridning på hennes tillhörigheter.

Vad skulle motivet vara ?
Att våldta och sedan mörda och detta av en ren impuls eftersom han förmodligen VET att offret kommer kunna peka ut honom och han exponerar sig med sin taxibil så måste han ju fatta att han måste mörda henne.

Nej- jag tror inte på den teorin.
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Om man har en hjälm på sig och hamnar i vatten, är den tillräckligt tung för att dra ner en kropp då?

Nej, verkligen inte.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trulyawesome
Asså fattar inte varför ni hänger upp er på att man inte kan springa md en hjälm? Om någon jagar dig inte fan springer du samtidigt som du försöker få av dig en hjälm med spänne o allt? Du SPRINGER, endast, oavsett om du har en sko på dig och en barfota så SPRINGER du, inget annat.

Mm ok. Så vi spekulerar lite kring att hon springer in till ladan, tar av handsken och försöker ringa, han kommer efter och hon märker att hon inte kommer hinna så hon börjar springa över åkern. Han hinner ifatt henne, slår sönder hennes mobil mot hjälmen och tar med henne tillbaka till sin bil och åker iväg.
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Blev din hjälm vattenfylld?

Hur skulle en hjälm kunna bli vattenfyld menar du? Även om du åker ner mad huvud först så fylls den inte med vatten. Och gör den det så forsar det ur såfort du rätar på dig.

Hela min kropp var under vatten. Jag fick hoppa av en vattenskoter ute till sjöss med bara några gradar i vattnet, pga den sjönk..
2015-06-12, 10:59
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Efter lasses grotta om man följer vandringsleden finns ju ett hedlandskap med en hel del gamla ödehus/stugor. Kan vara värt att leta vid. Osäker på hur man tar sig dit med bil bara, men det finns ju vägar.

Tack, jag kommer att förflytta mig rätt mycket till fots och avverka områden relativt snabbt som van terränglöpare. Eftersom fokuset inte ligger på att söka föremål primärt, det får polis+mp fortsätta med.
2015-06-12, 11:00
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optiEtech
Polisen har aldrig sagt detta. Däremot har de hittat ett iPhonefodral/skal och delar av en display.

Får förtydliga mig lite.

Polisen har meddelat vilket tidpunkt som signalen ifrån telefonen försvann. Och det räcker inte med att stänga av en telefon för att den skall vara opejlbar.. Så antingen har batteriet tagits ut eller så har telefonen gjorts obrukbar.
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHate
Vad skulle motivet vara ?
Att våldta och sedan mörda och detta av en ren impuls eftersom han förmodligen VET att offret kommer kunna peka ut honom och han exponerar sig med sin taxibil så måste han ju fatta att han måste mörda henne.

Nej- jag tror inte på den teorin.
Ja du..det finns människor med sjuka begär..en del blir sexuellt tillfredsställda av att först strypa sen ha samlag med den döda kroppen..
Medlem
Catpeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Taxibilar har likt lastbilar GPSer i bilarna so skickar data till ledningscentralen. Ur datan kan man se var och när bilen stannade, hur den körde osv osv.
Dessutom tror jag Att en taxibil där ute skulle väcka uppmärksamhet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philimon
Någon som vetat om att hon tagit moppen till jobbet och eventuellt vetat hur hon jobbar.

Kollat var hon parkerat moppen, lyckligtvis bakom byggnaden.

Parkerat en bit bort, kanske i ladan.

Väntat bakom till hon dök upp och inte slagit till förrän hon var nästan klar, för att ge de andra tid att åka ifrån.

Överfallit henne då eller, mer troligt, hotat henne med vapen att följa med till bilen i ladan

Med tanke på den korta tid (minuter) som LH befunnit sig ensam vid kafét är det väl troligt att GM uppehållit sig i området där LH hade parkerat sin moped. Överfallet har sannolikt skett mer eller mindre direkt efter att de andra kollegerna lämnat platsen. Kollegerna har sagt att de inte sett något utöver det normala, de har inte heller sett någon bil eller person vid parkeringen.

GM har sannolikt haft en bil som måste ha parkerats någonstans nära kafét, det vore intressant att veta om det vanligtvis står bilar parkerade på kaféts parkeringsplats och om det gjorde det på söndagen när LH försvann. Jag vet att tjejerna sagt att de varken mötte någon eller såg någon men om det brukar finnas bilar på parkeringsplatsen behöver GM bil inte väcka uppmärksamhet.

Det finns väl ett boningshus nära kafét, vet inte vilka som bor där, men hoppas att polisen förhört alla i den familjen. De kanske har sett något?
Senast redigerad av KSP 2015-06-12 kl. 11:04.
2015-06-12, 11:01
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Hur skulle en hjälm kunna bli vattenfyld menar du? Även om du åker ner mad huvud först så fylls den inte med vatten. Och gör den det så forsar det ur såfort du rätar på dig.

Hela min kropp var under vatten. Jag fick hoppa av en vattenskoter ute till sjöss med bara några gradar i vattnet, pga den sjönk..

Kom på att den sitter så tight så det blir inga fickor för vatten.. Dum fråga, sorry!
2015-06-12, 11:01
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CBTAMED
"I går gjorde två unga kvinnor en skrämmande upptäckt under sökandet.
Kvinnorna fick peka ut fyndplatsen på en karta för polisen.
– Jag blev upprörd över det vi såg, och då åkte vi till polisen och berättade det, säger en av kvinnorna."

Undra vad det är..

Hjälm eller underkläder är min gissning. Utan blod.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in