Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-12, 10:37
Medlem
Mobilen har inte återfunnits. Det är bara skalet och fordralet, eller? Har mobilen återfunnits så har polisen ganska säkert kunna tömma ur den lite information till som vi inte vet om. Borde inte telefonen lämpligtvis har legat vid mobilskalet och fordralet? Sjukt konstigt att en gärningsman slänger just de grejerna och inte hela mobilen. Mobilen är kvar hos GM, han har kanske tagit ut SIM kortet och perverst kollat alla hennes bilder. Minneskort är inte låsta med kod utan om du tar ett minneskort och sätter i det i en annan kortläsare så går det ofta att komma över allt som användaren sparat.
2015-06-12, 10:38
Bannlyst
Har gjort en revidering av den tidigare översikten över platser där fynd har hittats.

Osäker på om det är rätt åker eller om det är den som är på vänster sida av vägen.

Vart hittades klockspännet? Visst gjorde dom fynd längst grusvägen mot säteriet?

http://sv.tinypic.com/usermedia.php?uo=bbi8MiGk22MpV0meJcJps4h4l5k2TGxc# .VXqZ8lXtmko
http://sv.tinypic.com/usermedia.php?uo=bbi8MiGk22Ni9FWDSr0K3oh4l5k2TGxc# .VXqaSVXtmkp
2015-06-12, 10:38
Medlem
louderthanbombss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Bra poäng men det behöver ändå inte vara så. Psykopater begår ofta brott på genomresa när tillfälle ger och har inte alltid lokal anknytning.

Du har absolut rätt. Tycker ändå att hela fallet är så konstigt. Jag antar att jag bara vill få ett svar på vad som hänt.
2015-06-12, 10:39
Medlem
Citat:
Psykopater begår ofta brott på genomresa när tillfälle ger och har inte alltid lokal anknytning.

Det bör ha varit en person med god koll på läget. Någon som visste att Lisa var ensam efter att kollegorna på cafeet åkte, och att det inte fanns andra människor inom syn- och hörhåll. En person som väntade utanför, inte en bil som tillfälligt stannade till. Hur skulle GM då veta att inte någon strax skulle komma ut från cafeet och avslöja honom?
2015-06-12, 10:39
Medlem
Det vore intressant att veta när någon (förutom hennes kollegor) såg BO senast.
Jag tror inte att hennes kollegor har något med saken att göra, men OM dom skulle ha det så
behöver ju inte några klockslag stämma längre...

Då vore det intressant att veta om en kund tex. har sett BO vid något klockslag på eftermiddagen.
2015-06-12, 10:40
Medlem
just_a_girls avatar
En Sara* *h Johanna Emelia Henrik*on *s skriver på sin FB att hon blivit överfallen natten till lördag av en man med sannolikt sexuella intentioner, hon fick åka ambulans och tydligen hade någon annan tjej också blivit överfallen. Tror det är i Falköping. Kan inte ta skärmdump med mobilen men någon annan kanske kan det är ett offentligt inlägg som jag hittade då jag snokade bland de kaféanställda och deras bekanta.
2015-06-12, 10:40
Medlem
Jag har kollat upp företaget LO Smith och dess ägare. En av dessa ägare är 63 år gammal och äger två vita bilar varav en är en skåpbil, han äger även en traktor. Han bor dock i Göteborg men BO brukade besöka Göteborg och det kan vara möjligt att han sett att hon åker dit när han är på väg hem från jobbet eller liknande..

Det behöver inte vara en enstöring eller galning, kan vara någon kåt gubbe som vanligtvis har mycket makt också.
2015-06-12, 10:41
Medlem
Nytt fynd bekräftat, samt att de kommer att leta i vattendrag nu dessutom!

Jag vet om att om hon nu legat död så borde likhundar känna detta efter 5 dagar..
Om doften försvinner för hon ligger i vatten så tror jag dessvärre hon påträffas där idag.
2015-06-12, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dexele
This... Var han en av de första på plats? Annars känns det rätt jävla osannolikt att en 79-åring skall hitta ett av de viktigaste fynden.

Han säger i en radiointervju att (han) "fick veta det ganska snart efter att det hade hänt...och jag tror det var redan....bara någon halvtimme efteråt...att hon var borta". Av vem då, polisen? En halvtimme efter vad, att hon anmälts försvunnen?

Vidare på tisdagen "...och när vi står och pratar där och så vidare...så helt plötsligt så ser vi en...del av klädseln, som låg på golvet inne mitt emot och då...tog jag omedelbart upp den och gick till polisen med den..". Vilka "vi"?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6185594

Vilka är människorna i Arnes närmaste krets som har god lokalkännedom och dagligen vistas i fikets direkta närhet? Kan vara intressanta att prata vidare med.
Senast redigerad av Xzeeed 2015-06-12 kl. 10:50.
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Det är slottsherren och vd:n Arne Jönssons, 79, ägor som nu finkammas i sökandet efter Lisa, 17.
De hetaste fynden har gjorts på hans mark – och han hittade själv flickans handske.
– Då tog jag omedelbart upp den, säger han till P4 Skaraborg.

79 årig som verkar ha full koll förövrigt men inte lyckats fatta att inte fingra på troligt bevismaterial???

Och det senare av fynden, handsken, hittade godsägaren själv när han i tisdags besökte sin ladugårdsbyggnad mittemot kaféet där Lisa jobbar, berättar P4 Skaraborg.
– Helt plötsligt ser vi en del av klädseln som låg på golvet mitt emot. Då tog jag omedelbart upp den och gick till polisen med den om den skulle tillhöra henne. Och det visade det sig att det gjorde den, säger Jönsson till radiokanalen.

Tycker inte man ska läsa in för mycket i det. Det är ingen död kropp han sprang på, det var en jävla handske. Jag tror de flesta hade plockat upp den och gett den till polisen i händelse av att den kan vara relevant. Betänk att en 79-åring förmodligen inte är CSI-skadad så sannolikheten att han börjar resonera som en FBI-agent och "säkra bevis" helt plötsligt är låg.
Medlem
optiEtechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OpusSpicatum
En gm som gör detta planerat tappar inte småsaker längs vägen. Tror inte på den teorin. Alltså återstår en spontan attack, då kan saker gå lite hipp som happ. Fast en sak är konstig, eftersom han slog sönder hennes mobil så är han listig, frågan som återstår, hur gjorde han med sin egen?

I första hand är det ett mobilskal som har hittats, kanske det hon poserade med på en selfie.
Vad för delar av displayen man har hittat är oklart, förmodligen mindre glassplitter, det saknas alltså en hel telefon om inte polisen hittat mer än de sagt. Nu har dock polisen hittat någonting som kan tillhöra flickan igen, polisen vill inte gå ut med mer info i nuläget.

Om det är helt oplanerat skulle mördarens mobil vara påslagen och då borde polisen kunna se detta även om det är ett oregistrerat kontantkort. Vi vet inte vad Polisen vet här.

Är det planerat har GM stängt av mobilen innan han åker in på den mindre landsvägen.
Senast redigerad av optiEtech 2015-06-12 kl. 10:45.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suomiroutsin
Jag har kollat upp företaget LO Smith och dess ägare. En av dessa ägare är 63 år gammal och äger två vita bilar varav en är en skåpbil, han äger även en traktor. Han bor dock i Göteborg men BO brukade besöka Göteborg och det kan vara möjligt att han sett att hon åker dit när han är på väg hem från jobbet eller liknande..

Det behöver inte vara en enstöring eller galning, kan vara någon kåt gubbe som vanligtvis har mycket makt också.
Fast LO Smith har ingen koppling till orten, det är J&J Nordic som använder sig av AJ's herrgård.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in