Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 09:49
Medlem
nanatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan07
Funderingar: Har hon åkt med frivilligt med en annan moped/ eller motorcykel med hjälm på huvudet. De skulle kanske bara ta en provtur? Ung snygg charmig kille som är några år äldre och verkar stabil på styret. Kanske har de kört av vägen? Kanske krockat? Kanske har de i 200 km/h hunnit längre än vad vissa trott. Kanske en kund som brukar komma med motorcykel? Hoppas att någon tittat på den möjligheten?

ja fy! Det har jag också tänkt på. Även om förare nr 2 kanske inte anmälts saknad på grund av olika faktorer.
Jag fick vibbar av grateful-doe. Bara att han hittades fort men inte är identifierad helt ännu. (20 år senare)
2015-06-12, 09:49
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
De sa ju senare att "... det var inte Lisa!" Tyder på att de hittat skelettdelar från något djur. Inte helt ovanligt. Och Expressen blåser upp det "kusliga" fyndet.

Eller en annan döing?
2015-06-12, 09:51
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
går gjorde två unga kvinnor en skrämmande upptäckt under sökandet.
Kvinnorna fick peka ut fyndplatsen på en karta för polisen.
– Jag blev upprörd över det vi såg, och då åkte vi till polisen och berättade det, säger en av kvinnorna.

https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&u act=8&ved=0CCIQqQIwAGoVChMIuf-gotOJxgIVgpIsCh0-7wcB&url=http%3A%2F%2Fwww.expressen.se%2Fgt%2Fkusl iga-fyndet-i-jakten-pa-lisa-holm%2F&ei=oIx6VbmvD4KlsgG-3p8I&usg=AFQjCNGiYA5DM7hBkc09CJMktQ5wTfs43Q&bvm=bv .95515949,d.bGg

Någonting har ju uppenbart hittats, som inte tillhör "de vanliga" fynden..

Känsliga fynd helt enkelt? Undekrläder?
2015-06-12, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Det finns ju faktiskt en möjlighet att hon sitter i någon källare i en villa närheten av cafét.
Polisen har förhört många och en hel del sök. Men dom kan ju inte göra husrannsakan på hundratals bostadshus.. Är den tanken verkligen så otrolig?

Hoppas isf detta alternativ
2015-06-12, 09:52
Medlem
jag tror verkligen att fynden är utlagda. det känns så orimligt att dom först (eller sist) skulle åka nästan en halv mil upp till kyrkan och härja loss och sedan en bra bit söder ut och härja loss där.
man kan ju, med tanke på avstånden det handlar om, nästan garantera att ett fordon av något slag är involverat.

hur går era tankar? varför är det sådana stora avstånd mellan fynden??
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Jag har frågat detta tidigare men inte fått något svar (Eller läst om det)

Kan inte Polisen koppla in FRA eller Militärens IT-konsulter för att få ut register ur hennes telefon.
Jag vet att telefonen inte blivit hittad. Men det är välkänt att mer eller mindre allt du gör LOGGAS.

Snapchat, Badoo, Facebook messenger, Imessege

Jag tror BO känner GM även om så bara ytligt.. Och har dom snackat så finns det spår av det någonstans.
Polisen lär ha tillgång till sånt ja. Dock lär inte FRA vara inblandade.
Medlem
Rebell4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjerkassy
Observera att ord som "skrämmande" och "kuslig" bara använts av media. Det finns, vad jag har sett, inte ett enda citat från upphittarna som gör gällande att någon av dem skulle ha använt sig av ordet "skrämmande" eller "kuslig".

Det är medias sensationslystnad som gör sig gällande igen.

Jo, även jag har detta i bakhuvudet..det är ju Expressen, som sagt, allt för lite klick och lösnummerförsäljning
2015-06-12, 09:53
Medlem
Citat:
En tanke som slog mig. Det har hittats fynd både norr och söder. om brottsplatsen.
BO kanske sprang åt norr, mot kyrkan för att söka hjälp. GM kom i kapp henne väl där, men har planer på att åka åt syd hållet med flickan och åker därför tillbaka och förbi brottsplatsen med henne i bilen.
Eller tvärt om. hon sprang åt syd när GM kom ifatt henne. Och han skulle norrut med henne.

Trakten är ju inte helt obefolkad. Att GM skulle ha jagat BO fullt synligt (det var ljust och att döma av bilderna i media hyfsat öppet landskap) tror jag inte på. Det är för stor risk att upptäckas.

Citat:
Men det är välkänt att mer eller mindre allt du gör LOGGAS.
Det är frivilligt för teleoperatörerna hur mycket som loggas. Minimum är vilka nummer som rings/SMSas och vilket IP-nummer som varje telefon har vid varje tillfälle. Att varje sökning och websida som besöks loggas tror jag inte på, än mindre vad varje person gör på dessa sidor.
Medlem
dakires avatar
Jag har lättare att föreställa mig ett scenario med fler gärningsmän.

Tänk 3 personer i bil. Lisa kidnappas under hot. Antagligen skåpbil eller liknande fordon. Två får i uppgift att sprida ut Lisas tillhörigheter åt varsitt håll.
Bilen inväntar dessa personer och kör sedan iväg med Lisa.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majamongo
jag tror verkligen att fynden är utlagda. det känns så orimligt att dom först (eller sist) skulle åka nästan en halv mil upp till kyrkan och härja loss och sedan en bra bit söder ut och härja loss där.
man kan ju, med tanke på avstånden det handlar om, nästan garantera att ett fordon av något slag är involverat.

hur går era tankar? varför är det sådana stora avstånd mellan fynden??

Tror att gm har lokalkännedom och bor i närheten
2015-06-12, 09:54
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xebbish
Snälla polisen sök i alla närmsta hus... GM kan ju inte vart ute alla dessa dagar och bara kört runt? Han lär ju tagit över något hus i skogen... Varför inte den potatiskällare jag skickade tidigare i tråden?! Någon som kan tipsa???

Innan du börjar skrika om det ena och det andra kan du ju läsa vad som står i tidningarna. Bara för att något inte nämnts på FB betyder det inte att det skett. Det här är inte en tv-serie där allt som polisen gör redovisas i tråden.

Citat:
Sökandet i terrängen fortsatte till sent i går, så länge dagsljuset tillät. Dessutom har polisen arbetat med att knacka dörr och bearbeta tips. Presstalespersonen Thomas Fuxborg uppger att vartenda hus mellan samhällena Källby och Husaby ska kontrolleras.
– Vi går i princip från dörr till dörr. Det handlar om en kartläggning för att ta reda på vad det är för människor som bor där och vad de har sett, säger polisens.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20951122.ab
2015-06-12, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Eller en annan döing?

Tänk om det är den där tjejen, Helena eller vad hon hette som försvann för några år sedan...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in