Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-12, 08:51
Bannlyst
Kan det inte vara ett rop på hjälp för inte är väl någon mördare eller fritzsnubbe så dum så att han medvetet står o slänger grejor ut i naturen. Om man vill ta henne drar man väl järnet från platsen Det borde ju finnas fotavtryck där sakerna hittades. Borde ju finnas kameror i samhällena runt omkring på fordon som passerat vid tiden hon försvann. Kan det va en lastbilschaufför från utlandet som är på väg till utlandet borde man väl gå igenom bilar noga på väg ut ur landet? Om en tjej försvann i Mariestad kanske hon finns i närheten av Mariestad? Kan det va en kille som hotat henne med kniv eller pistol och hon slängt grejor efter hand som de gått runt i naturen?
Senast redigerad av capodaster 2015-06-12 kl. 08:53.
2015-06-12, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
hmm.. haha.. hur f-n svarar jag på det där? Du har tyvärr rätt.

Har haft rätt sedan sida 170 ungefär. Inte för att skryta Dessa teorier som lags fram hittills är ju bara spekulationer och fantasi, tyvärr. Och samma teorier har lagts fram om och om igen i snart 1000 sidor. men avfärdats i brist på bevis. Har själv inte lagt ut någon teori, det vore att svika min rationalitet lite, faktiskt. Men jag är väl kanske för källkritisk.

Dessutom är det omöjligt för oss att veta vad Lisas mamma gjorde den kvällen.
2015-06-12, 08:54
Medlem
Charlie6789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistyhills
Är det bekräftat att BO verkligen satt på mopeden och skickade SMS? (antar att det inte är det)

Kan inget om mopeder men verkar det inte otroligt att mopeden verkligen skulle stå upp om GM tagit henne från mopeden? Det jag tänker är att om hon satt på mopeden när GM kom verkar någon form av hot rimligt (kniv mot strupen etc.) annars borde väl moppen vält? Eller?
Man gränslar oftast inte moderna mopeder utan dem sitter man på som en stol ungefär. Dem har gamla postcykelstöd så dem välter inte i första laget.
Hon kan mycket väl blivit omkullvält och mopeden bör ha stått kvar.
Han kan ju ha varit en kund som kanske ropade och bad henne om något eller sa att han glömt något eller frågat om vägen what ever.
Om man jobbat på ett sådant café så känner man OFTAST igen 95% av gästerna. Enbart ett fåtal nya gäster som kommer då och då o dem minns man!
Medlem
Snabel-as avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiiimpaN

Nu är det ju så att dom tazers som är lätta att få tag på har inte såpass mycket kraft att slå ut en människa, brukar låta mycket men är oftast kina-skit utan så mycket kraft. Annars måste man nästan ha en polis-tazer och det känns ju inte jättelätt att få tag på.

Nej precis, men ändå. Möjligheten finns ju att man fått tag på en "vettigare".
Medlem
envokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av louderthanbombs
Kan någon ta sig 5 min och skriva en liten sammanfattning om vad som hänt under gårkvällen samt natten?

Det går inte hänga med i tråden då det går alldeles för fort.

Vad är det för "kusligt fynd" två unga kvinnor hittade? (Teorier tänker jag eftersom att de ej gått ut med vad de hittat)
Jag har löst något om sedlar, vad är de om?

Tack på förhand.

Duger inte sammanfattningen i OP?
2015-06-12, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av louderthanbombs
Kan någon ta sig 5 min och skriva en liten sammanfattning om vad som hänt under gårkvällen samt natten?

Det går inte hänga med i tråden då det går alldeles för fort.

Vad är det för "kusligt fynd" två unga kvinnor hittade? (Teorier tänker jag eftersom att de ej gått ut med vad de hittat)
Jag har löst något om sedlar, vad är de om?

Tack på förhand.

Kusliga fyndet har ej framgått vad det kan vara.
Medlem
bluehills avatar
Man skall inte underskatta polisens spaningsarbete, de vet garanterat mycket mer än vad vi på FB vet.

De kanske inte kan söka i den utsträckningen som missing people, men med en rutinerad spaningsledning så har de garanterar kartlagt alla i hennes närhet och förhört och pressat alla medarbetare, fd pojkvänner, familj, skolkamrater etc och lägger just nu ett stort jävla pussel.

Telefoners rörelser, sms, mail som skickas, korttransaktioner, övervakningsbilder, alla i hennes närhet blir nog jävligt nagelfarna..

Om det inte är en typ Engla-mördare som bara råkar passera av en slump och plockar upp henne så kommer de klara upp det här inom några dagar. Erkänner någon blir det enklare såklart...
Medlem
Frågan är om en väntande gärningsman skulle kunna parkera sin bil , så att ingen skulle kunna upptäcka den? Borde isåfall inte någon av Lisa kolleger sett bilen , antingen tjejen som först gav sig iväg på moped , eller de två som senare körde iväg med sin bil ?
2015-06-12, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie6789
Man gränslar oftast inte moderna mopeder utan dem sitter man på som en stol ungefär. Dem har gamla postcykelstöd så dem välter inte i första laget.
Hon kan mycket väl blivit omkullvält och mopeden bör ha stått kvar.
Han kan ju ha varit en kund som kanske ropade och bad henne om något eller sa att han glömt något eller frågat om vägen what ever.
Om man jobbat på ett sådant café så känner man OFTAST igen 95% av gästerna. Enbart ett fåtal nya gäster som kommer då och då o dem minns man!

Jag tror att GM är en kund som besökt caféet dagen vid försvinnandet och kanske vid flera tillfällen än så.
2015-06-12, 08:57
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du får gärna släppa dem, personligen så ser jag inget skäl att inte hålla alla dörrar öppna mot bakgrund av vad som är känt för allmänheten. Därmed inte sagt att de har med saken att göra, dock kan de ha det, det är vad saken handlar om. Du resonerar med känsloargument som utgångspunkt tror jag, jag gör inte det.

Alla människor är förmodligen inte kapabla, problemet är att vi inte vet vilka som är det. Vem hade trott att en liten söt hästtjej skulle kunna mörda och stycka en rival.

En söt häst tjej var hon ju knappast
Nej, men jag fattar hur du menar och jag resonerar inte av känslor utan av logik enligt mig.
Självklart ska man inte stänga några dörrar men man måste ju också se till historik och statistik.
Det kanske kan vara så som du säger, MEN:

*Då hade kroppen hittats i närheten
*Det hade funnits blod eller liknande på platsen
*skador på bilen o.s.v.

Sedan mång andra anledningar till att det inte är hennes kollegor.
Men jag hoppas vi får svaren snart så vi vet vad som hänt och vem som ligger bakom.
Men mest av allt för familjens skull!
2015-06-12, 08:57
Medlem
Clownsanitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
Alltså ni som på allvar tror att föräldrarna skulle ligga bakom detta kan inte ha egna barn. Tror ni på fullaste allvar att någon skulle ha ihjäl sin egen dotter??? Jo jag vet att det hänt att föräldrar har dödat sina barn, men då har det funnits speciella omständigheter, vilket ingenting tyder på i detta fallet.

Allt i det här fallet tyder ju på Anders Eklund copycat

Håller med här. Finns det något rimligt motiv till varför föräldrarna skulle kunna ligga bakom försvinnandet? Jag kommer inte på ett enda.
2015-06-12, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capodaster
Kan det inte vara ett rop på hjälp för inte är väl någon mördare eller fritzsnubbe så dum så att han medvetet står o slänger grejor ut i naturen. Om man vill ta henne drar man väl järnet från platsen Det borde ju finnas fotavtryck där sakerna hittades. Borde ju finnas kameror i samhällena runt omkring på fordon som passerat vid tiden hon försvann. Kan det va en lastbilschaufför från utlandet som är på väg till utlandet borde man väl gå igenom bilar noga på väg ut ur landet? Om en tjej försvann i Mariestad kanske hon finns i närheten av Mariestad? Kan det va en kille som hotat henne med kniv eller pistol och hon slängt grejor efter hand som de gått runt i naturen?

Det är 23 år sedan kvinnan som försvann från Mariestad försvann.

Det går mycket tung trafik på vägen, till Paroc i Hällekis!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in