Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Ett NORMALT case likt detta så brukar inte polisen ha sådan här full bemanning så här länge, Utan det är ngt annat som gör att dem mobiliserar sig med denna styrka i området!
Och vad är det då? Meningen med ett forum är liksom att man ska skriva nåt............
Medlem
Citat:
Normalt efter 3dagar el 4 brukar dem trappa ned insatsen och mer köra inre spaning, Känslan är att det är ngt att som gör att polisen är kvar med oföreminskad styrka och är beredda att ta till hjälp ut i från poliser i sökandet!

Ja att man finner nya fynd varje dag antagligen
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ett NORMALT case likt detta så brukar inte polisen ha sådan här full bemanning så här länge, Utan det är ngt annat som gör att dem mobiliserar sig med denna styrka i området!

Vad gör att du kan påstå detta?

Polisen misstänker ett grovt brott, så länge man hittar nya spår så finns det anledning att inte dra ner på insatsen. Inte varje dag som polisen har sådan tur att man i princip kan gå bakom gärningspersonen och plocka upp det hen kastar på marken. Det här fallet är snarare ett onormalt case skulle jag vilja påstå.
2015-06-12, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LosTNamE
Om de vore proffs så skulle de sett till så att det fanns spår, som att vem som helst kunnat ta henne. Tänk lite.
Beror ju på, finns inget så finns det inget att hitta och dom hade troligen misstänkt att hon försvunnit självmant, tänk lite 😏
2015-06-12, 14:26
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Folk här verkar överskatta polisens förmåga. Oftast kommer löser sig fallen med tips från allmänheten eller misslyckade frön gm. Håller tummarna men det är bara tur om hon hittas.
2015-06-12, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Hon har en instagram, verkar inte vara mer populärt än någon annans instagram. Visst kan hon haft oturen att få just den där följaren som är hemsk, men hon har alltså inte fler följare än andra tonåringar (nu lär hennes följarantal ha skjutit i höjden dock efter försvinnandet). Kik är ett chatprogram i mobilen som man kan chatta med sina polare med istället för att SMSa. Tror inte heller det finns så mycket att finna där, om hon nu inte har råkat ut för någon knäpp gubbe som låtsas vara någon annan, men tycker det känns ganska osannolikt.

Tror inte det är så osannolikt faktiskt. Osannolikt är i min mening att det skulle vara en random mördare som tog en random person för att den fick ett ryck.
Isåfall hade den mördat vem som helst och skitit i om den var söt eller ej.

Hon är ung, hon är söt och hon syns på sociala medier (Antagande). Hon försvinner spårlöst. Tycker det låter mycket logiskt att någon ville "ha henne". Jag tror på beställnings jobb, och en bil full med invandrare som är stressade låter i mitt tycke som goons som försöker vara smågangsters och gör någon en tjänst.
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anneym
Jag har för mig att pappan "kallade in" sina kompisar/kollegor från det militära redan samma kväll som LH försvann. Det är iallafall något som jag snappade upp i en tidning då i början. Är det någon annan som minns det där? (hittar det ingenstans nu nämligen, å andra sidan finns det hur mycket information som helst att gå igenom...)
Ja, hon anmäldes försvunnen 21:30 och kort därefter var det folk igång och letade med hund.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rightnow
Vad skulle det kunna vara för något som dom hittat, som tyder på att någon lever?
Jag kommer inte på något som skulle betyda att någon lever. Hittar man kläder, en hjälm eller liknande så kan de väl lika gärna betyda att de inte lever.
Ett meddelande i någon form kanske.
Medlem
olasvenssons avatar
- 17-åriga Lisa kan hålla sig undan frivilligt:

http://www.friatider.se/fler-fynd-efter-forsvunna-lisa-holm

Vad tror ni om detta?
2015-06-12, 14:28
Medlem
linnros24s avatar
En fråga, hur fungerar värmekameror? Hade inte Missing People haft nytta utav såna när man scannar av områden etc? Hörde nyss på Expressen att området runt om caféet beskrivs som en "labyrint"..
2015-06-12, 14:29
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
- 17-åriga Lisa kan hålla sig undan frivilligt:

http://www.friatider.se/fler-fynd-efter-forsvunna-lisa-holm

Vad tror ni om detta?

Det finns en sannolikhet att hon gör det och allt är placerade av henne själv och/eller hennes medhjälpare.
Senast redigerad av DIEXEL 2015-06-12 kl. 14:31.
2015-06-12, 14:29
Medlem
GosuZergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cresentsugerinte
Riktigt oroväckande att dessa gödselbrunnar intill ladan inte redan är genomsökta. Utgick ifrån att det gjorts tidigare i veckan. Är ju tyvärr den mest sannolika dumpplatsen.
är väl naturligt att inte söka igenom dom på en gång. första sökningarna måste utgå från att hon är vid livet, alltså om hon återfinns i en gödselbrunn är hon förmodligen tagen av daga

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in