Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-12, 08:12
Medlem
envokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
De hade bråttom till bussen så varför inte, en rivstart runt husknuten. Borde finnas spår på bilen i så fall. Hur som helst, R bil borde vara undersökt vid det här laget tycker jag.

Skulle dom köra bil till bussen?
2015-06-12, 08:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist
Faktum kvarstår att Lisa befunnit sig i ladan. Vem hon var med där inne, eller om hon var själv, vet vi inte.

Trådsanning?

Kan du styrka att Lisa har befunnit sig i ladan?
2015-06-12, 08:13
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Trådsanning?

Varför skulle polisen annars spärra av den och bära ut bevis?
2015-06-12, 08:15
Medlem
Bära ut bevis?
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Man får ju utgå från att polisen inte är helt inkompetenta även om många poliser är det.
Polisen har ju garanterat undersökt dessa teorier då de gör det av rutin då man alltid går igenom de sista personerna som sett offret i livet. Sedan att två unga flickor skulle klara av att frakta en död kropp och sedan dumpa och sedan sitta i tv och låsas som ingenting, Knappast troligt.

Jag känner till en ung tjej som mördade, styckade och dumpade för att sedan åka till jobbet och vara som vanligt, hände ganska nyligen.

Jo, det är troligt.
Medlem
Vad är "ladan"? Hur används den? Har den något samband med cafeet?
2015-06-12, 08:17
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Jag känner till en ung tjej som mördade, styckade och dumpade för att sedan åka till jobbet och vara som vanligt, hände ganska nyligen.

Jo, det är troligt.

Ja det säger jag inget om, men att TVÅ flickor i den åldern skulle göra detta och som sagt sitta i tv och svara på frågor etc inte troligt.
2015-06-12, 08:17
Medlem
tekirchs avatar
Citat:

Du tror inte att det är ren rutin att man spärrar av för att inte bli störda i sitt arbete? Givetvis måste ladan genomsökas i och med handsken- men den kan ha kommit dit på annat sätt!
2015-06-12, 08:18
Medlem
Vet någon ifall det finns ett vittne på att lisa har arbetat inne på kaféet till 18? När var senaste gången någon annan än arbetskamraterna såg henne i livet? Har de intervjuat den 3e arbetskamraten?
2015-06-12, 08:19
Moderator
OYs avatar
Citat:

Därför att föremål som kan tillhöra Lisa har hittats i ladan, men det är inte samma sak som att Lisa har varit i ladan, men hon kan ha varit det, dock är det inte ett faktum som du påstår.
2015-06-12, 08:20
Medlem
Charlie6789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Jag kan ha fel, men jag är ganska säker på att det inte går att spåra vilka sedlar som matats ut i varje bankomat. Dessutom är ju många sedlar i omlopp, så det behöver inte betyda någonting. Tjugor oh femtiolappar är ständigt i omlopp. Och därmed inte spårbara.

Fråga: Jag orkar inte läsa 100 sidor, så jag undrar, har "ladan" något samband med cafeet, hur långt är det emellan? Är det de två byggnaderna som syns sitta ihop på vissa bilder? Hur långt var det från cafeet till mopeden? Används ladan av cafeet, eller är det olika ägare/brukare?

Jag kan också ha fel men fått höra att sedlars nummer registreras för att ha koll på cirkulationen samt för att undvika förfalskningar så inte ex 37 sedlar har samma nummer.
Det registreras vart dem transporterats och i vilken bankomat dem sätts in på.
Sen vet jag inte hur systemet på bankomaten fungerar.. kan tänka mig att den registrerar när sedlar lämnas ut och till vem.
Så troligtvis finns GM' s pengar i dagskassorna.
Hoppas dem gör något åt det så inte familj och närstående kommer om 2 år och grämer sig över att inget försök gjordes åt att kolla upp det spåret.
Det är ju egentligen det hetaste spåret för att hitta just exakt GM!! Han finns där bland sedlarna!
2015-06-12, 08:21
Medlem
Citat:
Trådsanning?

Trådsanning, ja. Det har inte ännu framkommit några bevis för att hon befunnit sig i ladan. Dock är det en punkt jag skulle vilja påstå i nuläget är irrelevant för hennes återfinnande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in