Citat:
Ursprungligen postat av
Snabel-a
Vad tror ni om en tazer? Allvarligt nu, om hon sitter på mopeden och är redo att åka. Hon har hjälm på sig. Svårt att komma åt huvudet /munnen. Nacken är ju exponerad och lättåtkomlig. Men det är ju inget vanligt vapen, men är man en sjuk människa av många slag så kan man säkerligen ha fått tag på en tazer.
Frågan är hur en tazer fungerar? Om man blir "bedövad" . Eller om man blir chockad och fortfarande kan röra på sig etc. Chockad lär man ju bli i vilket fall.
Anledningen till att jag tar upp är för att jag läst halva tråden och alls möjliga sorters teorier, och vapen, mer osannolik än den andra. Enligt min åsikt.
Ja det kan vara så, men jag tror mer på ett vapen i form av pistolattrapp eller riktigt vapen då det inte finns tecken på strid så tror jag hon blivit så pass rädd och följt med under hot av räddsla, eller blivit indragen i en bil av någon som " frågade eftervägen" eller låssades behöva hjälp. Men att detta brott är definitivt planerat och desto mer jag tänker på det så stänger jag ingen dörr för 2 gärningsmän.
En Tazer är för övrigt väldigt lätt att få tag på.