Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 07:49
Medlem
Charlie6789s avatar
Som sagts tidigare i början:
Hoppas verkligen POLISEN kollat upp sedlar ur dagskassorna dagen och dagarna innan!!!!
SPÅRA SEDAN ALLA HUNDRALAPPAR IAF TILL BANKOMATER SAMT PERSONERNAS KONTON.
Han har knappast haft sitt bankomatkort inne på fiket eller för den delen heller sin mobil med!
Kolla sedlarna ur dagskassan
Kolla nu polisen!!
Innan det är för sent. Ta ur all växel!
2015-06-12, 07:50
Medlem
leffe.js avatar
Finns det något annat än spekulationer? Faktum är att hon är försvunnen på ett eller annat vis. GM har utpekats, byggnadsarbetare från öststater har misstänkts m.m. att hon nu efter så lång tid frivilligt skulle hålla sig undan får väl anses som mindre troligt..

Frågan är vad polisen har att gå på? Något med substans tro? Inte minst anhöriga behöver något att ta på... Om det finns någon som har del i detta och vet var hon finns, har du det minsta samvete gör det rätta och meddela polisen.

Sedan gnälls det i medier om ryktesspridning och det är löjligt, kommer alltid att finnas nu och i all framtid, det är en del av människans natur.. Man får helt enkelt sålla bland de mest korkade, det har väl polisen lärt sig hoppas jag..
2015-06-12, 07:51
Medlem
ConcreteRoses avatar
Finns det mågon som kan svara på detta?
Kan man andvända insulinspruta för att göra någon medvetslös direkt?
Isf. Kanske leta efter en diabetiker eller någon som arbetar inom vården och har tillgång till andra medel?
2015-06-12, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Svartsjukedrama? Syna hennes vän igen säger en betendevetare på lokalradion nu på morgonen. 3 st tjejer blir osams. 2 tjejer kan vara väldigt elaka mot 1 ensam tjej.

Han säger att sannolikheten är stor att det är någon som står flickan väldigt nära som ligger bakom. Det kan t o m vara så att personen har rekat detta en längre tid och planerat allt in i minsta detalj. Så länge ingen kropp hittats så finns hoppet att hon lever.
Men att hon förts bort mot sin egen vilja finns det inget som helst tvivel om längre.

Tror det han säger kan stämma. Tycker polisen ska syna alla flickans bekanta och även kolla upp ev pojkvän och ex.

Finns en bra regel. När man stirrat sig blind på en teori och står handfallen så är det bästa att börja om helt från början. Se allt från nya synvinklar. Jag tror polisen måste ändra inriktning och koncentrera sig på flickans bekantskapskrets. Kanske finns svaret mitt framför ögonen på dem.

Hoppet är det sista som överger människan. Jag ber en bön om att flickan lever och att hon återfinns oskadd så fort som möjligt. Skänker också en tanke på flickans föräldrar som måste gå igenom ett helvete just nu. Har själv 5 barn och hade detta hänt mig så vet jag inte vart jag skulle göra. Varje förälders mardröm.

Vad vet du om polisens inriktning? Kan du berätta för oss andra som inte har någon aning.
2015-06-12, 07:52
Medlem
Attackocopters avatar
Jag tror också på någon närstående så som pappan ellet kollegorna. Det som talar emot är väl att polisen redan begärt ut information om vilka mobiler som varit uppkopplade i området under en viss tid och sådels kan utesluta kollegorna? Har svårt att se tjejerna vara så smarta att dom stängde av sina telefoner. Däremot är jag väldigt nyfiken på vad pappan gjorde mellan 18.23-21.00 när larmet till polisen inkom.
2015-06-12, 07:54
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snabel-a
Vad tror ni om en tazer? Allvarligt nu, om hon sitter på mopeden och är redo att åka. Hon har hjälm på sig. Svårt att komma åt huvudet /munnen. Nacken är ju exponerad och lättåtkomlig. Men det är ju inget vanligt vapen, men är man en sjuk människa av många slag så kan man säkerligen ha fått tag på en tazer.

Frågan är hur en tazer fungerar? Om man blir "bedövad" . Eller om man blir chockad och fortfarande kan röra på sig etc. Chockad lär man ju bli i vilket fall.

Anledningen till att jag tar upp är för att jag läst halva tråden och alls möjliga sorters teorier, och vapen, mer osannolik än den andra. Enligt min åsikt.

Ja det kan vara så, men jag tror mer på ett vapen i form av pistolattrapp eller riktigt vapen då det inte finns tecken på strid så tror jag hon blivit så pass rädd och följt med under hot av räddsla, eller blivit indragen i en bil av någon som " frågade eftervägen" eller låssades behöva hjälp. Men att detta brott är definitivt planerat och desto mer jag tänker på det så stänger jag ingen dörr för 2 gärningsmän.

En Tazer är för övrigt väldigt lätt att få tag på.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CBTAMED
"I går gjorde två unga kvinnor en skrämmande upptäckt under sökandet.
Kvinnorna fick peka ut fyndplatsen på en karta för polisen.
– Jag blev upprörd över det vi såg, och då åkte vi till polisen och berättade det, säger en av kvinnorna."

Undra vad det är..

Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Verkar som att fyndet kan fastslå en händelse eller ett händelseförlopp.

Gissar på att det är ett klädesplagg tyvärr
Medlem
Charlie6789s avatar
Vart ringer man och tipsar polisen?
Vill tipsa dem om att plocka ur alla sedlar och mynt ur dagskassorna, däri finns även GM's pengar. Han har ju knappast haft kontokort eller mobil med sig så gissar på att han tagit ut pengar någonstans innan från sitt egna bankkonto. Då kommer 500k lappar och 100 lappar ut som har spårnummer. Kolla upp det.
Spm sagt polisen missade kontainern och hitta den först efter 5 dagar så....!
2015-06-12, 07:56
Medlem
Heeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie6789
Vill tipsa dem om att plocka ur alla sedlar och mynt ur dagskassorna, däri finns även GM's pengar. Han har ju knappast haft kontokort eller mobil med sig så gissar på att han tagit ut pengar någonstans innan från sitt egna bankkonto. Då kommer 500k lappar och 100 lappar ut som har spårnummer. Kolla upp det.
114 14 och be om att få bli kopplad till dom som tar emot tips till det här fallet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie6789

Förutsatt att GM varit gäst på caféet, vilket han nödvändigtvis inte bör ha varit.
Medlem
CrossArrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConcreteRose
Finns det mågon som kan svara på detta?
Kan man andvända insulinspruta för att göra någon medvetslös direkt?
Isf. Kanske leta efter en diabetiker eller någon som arbetar inom vården och har tillgång till andra medel?
Nej inte direkt......insulin har sin maxverkan runt 1 timme efter intag.
2015-06-12, 07:57
Medlem
envokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Förutsatt att GM varit gäst på caféet, vilket han nödvändigtvis inte bör ha varit.

Dessutom, om inte sedlarna va nytryckta innan GM handlade med dom finns det förmodligen miljoner av fingeravtryck på sedlarna

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in