2015-06-11, 19:59
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berting
Postar mitt senaste inlägg igen:

Jo, men man kan vara BOENDE i Göteborg men ändå KOMMA från ett land väldigt långt härifrån. Men Lisbeth Nilsson BEKRÄFTAR att de är från Göteborg. Det var det jag hängde upp mej på. Men chansen vid sådana här brott att barnen/deras familj EJ har ursprung från Sveriger är enlingt mej stor. Man ändå bara en gissning.

Berting är göteborgare, har delvis rört mej på gatunivå, så jag vet vad som pågår i staden, nu bor jag i ett annat land.

Men är grabbarna skyldiga, kommer det säkert fram, de vet nog inte hur man döljer spår, eller de har inte tänkt på det. Tror att den gamle mannen kom hem under inbrottet, det blev handgemäng. Tror ej heller på bögsnusktesen, då anhöriga hade sett tecken på inbrott. Hoppas brottet blir uppklarat oavsett ursprung på förövarna.

Är dessa baaarn 13 år från utlandet kan dom lika gärna vara 35 för man vet inte.
Citera
2015-06-11, 19:59
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Yes. 14 är dock äldre än 13.

Självklart är 14 mer än 13 i matematiska tal, men mognaden är nog mera fluktuellt betingad. Oavsett vad, skall givetvis inte barn spärras in i fängelse tillsammans med vuxna brottslingar.
Så fruktansvärt för den anhörige, att hitta sin älskade brutalt mördad! 😢
Familjehemmens kvalité är nog mycket varierad. Det största problemet lär dock vara att tillgången är lägre än efterfrågan.
Så länge politikerna inte budgeterar för betydligt större resurser till denna vitala del av vårt ansvar för unga, så kan fler tragedier inträffa. Troligen inte så grovt som detta, eftersom det är ytterst ovanligt och knappt mätbart.
Citera
2015-06-11, 20:05
Medlem
LameBulls avatar
Vad hade BO för hund?
Citera
2015-06-11, 20:50
Medlem
crazymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Prästen i det lilla samhället "Hur ska pojkarna kunna leva med detta resten av deras liv" finns det ingen gräns för hur korkade uttalande man får göra? Dessa parasiter kommer inte att må dåligt av detta, hade dom haft ett uns av empati hade dom inte begått detta fruktansvärda brott. Tänk om prästhelvetet kunde tänka på offrets anhöriga istället för ungarna, dom är förlorade, skott i pannan vore det bästa.

Jag tänkte precis samma sak. Men så kom jag ju på att det är i Sverige vi lever i och där tänker man ju på brottslingarna först och sedan brottsoffer,om ens överhuvudtaget. Undrar om han bryr sig någonting om hur dom anhöriga till offret kommer att må framöver? Jävla idiotpräst!
Citera
2015-06-11, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Är dessa baaarn 13 år från utlandet kan dom lika gärna vara 35 för man vet inte.

Njae, detta är barn som kommit inom samhällets radar helt enkelt, både polis och sociala myndigheter har ju uppenbarligen väldigt god kännedom om dom.

Det handlar uppenbarligen inte om 35-åringar i detta fallet. Utrikes härkomst? Mycket möjligt men något som torde vara mer intressant är varför dessa yngel placerats i familjehem från första början.

Min gissning är att dessa yngel helt enkelt är omöjliga att anpassa sas, möjligen med sociala svårigheter som åsamkats av tex föräldrars beteende men kanske mer troligt att det handlar om individerna själva i detta fallet.

Polisen i Varberg verkar ha känt till dom väl vilket innebär att dom troligen begått ett större antal brott innan detta. Att det varit så tyst beror ju bara på att sociala ska slicka i sig det hela och att vanligt folk ska inbillas att detta är människor av värde som av någon oförklarlig anledning kan komma att rädda mänskligheten. Ja vem vet..

Själv tycker jag det blivit uppenbart att det är långt ifrån riskfritt att dalta med uppenbart störda människor även om dom i ålder råkar vara under ett vuxen-streck.
Senast redigerad av Som-nam-na 2015-06-11 kl. 22:07.
Citera
2015-06-11, 23:14
Medlem
MisterMozzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av west86
jag vet iallafall att en rymde där ifrån i sommras. för personen i fråga mådde skit. men ska nu ha hittat ett nytt hem där han får må bra..
Hmm.. Boxaren?
Citera
2015-06-11, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMozzi
Hmm.. Boxaren?
det stämmer.
Citera
2015-06-12, 01:19
Medlem
Det har nämnts tidigare i tråden man misstänker att många ensamkommande barn har bakgrund som barnsoldater. Dessa, förvisso kanske från början oskyldiga barn, har ändå tvingats göra saker som förstört huvudet på dem fullständigt. Tusentals ensamkommande kommer till Sverige varje år, med ett bagage vi inte har en aning om. Att döda kanske har varit deras vardag. De har belönats med TV-spel, telefoner, cannabis och annat tidigare, men i Sverige är de ensamma, oönskade och vilsna.

Vi kan kanske ta emot enstaka som punktmarkeras tills man vet att de är friska nog i skallen att fungera i samhället, men de nivåer Sverige tar emot om misstanken om barnsoldater stämmer kommer skapa ett kaos utan dess like när dessa "barn" inte "får tjejer" och lämnas vind för våg i samhället.

Det är väl än så länge bara bekräftat att ett av svinen var invandrare.

När jag läste om vad de marockanska skitungarna hade gjort i Malmö innan de blev omhändertagna och när jag såg hela filmsnutten inser man hur fullständigt skilda i mentalitet dessa 10-14 åringar är från svenska.

Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Njae, detta är barn som kommit inom samhällets radar helt enkelt, både polis och sociala myndigheter har ju uppenbarligen väldigt god kännedom om dom.

Det handlar uppenbarligen inte om 35-åringar i detta fallet. Utrikes härkomst? Mycket möjligt men något som torde vara mer intressant är varför dessa yngel placerats i familjehem från första början.

Min gissning är att dessa yngel helt enkelt är omöjliga att anpassa sas, möjligen med sociala svårigheter som åsamkats av tex föräldrars beteende men kanske mer troligt att det handlar om individerna själva i detta fallet.

Polisen i Varberg verkar ha känt till dom väl vilket innebär att dom troligen begått ett större antal brott innan detta. Att det varit så tyst beror ju bara på att sociala ska slicka i sig det hela och att vanligt folk ska inbillas att detta är människor av värde som av någon oförklarlig anledning kan komma att rädda mänskligheten. Ja vem vet..

Själv tycker jag det blivit uppenbart att det är långt ifrån riskfritt att dalta med uppenbart störda människor även om dom i ålder råkar vara under ett vuxen-streck.
Citera
2015-06-12, 03:22
Medlem
Svenska barn i 13 årsåldern, skulle inte klara av att blåneka så ihärdigt, och de skulle inte begå detta brott. En svensk 13 åring eller äldre hade börjat gråta redan vid gripandet.

Det måste vara äldre killar, som av någon anledning har blivit registrerade som yngre än vad de är. De är säkert 16 år eller äldre. Att de uppfattas som infantila betyder inte alltid att de är 13 år. Ilskan är också en stark indikation på att de är äldre, och att de ville ha bilen är en ledtråd som visar på att de varit farliga brottslingar under lång tid, längre tid än vad åldern 13 år medger.

Vi har en politik i Sverige där alla medborgare är potentiella brottsoffer. Ingen är säker längre i sitt hem. Det går inte att värja sig längre, mot det motbjudande pack som skall flytta in i varje kommun.
Citera
2015-06-12, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Det har nämnts tidigare i tråden man misstänker att många ensamkommande barn har bakgrund som barnsoldater. Dessa, förvisso kanske från början oskyldiga barn, har ändå tvingats göra saker som förstört huvudet på dem fullständigt. Tusentals ensamkommande kommer till Sverige varje år, med ett bagage vi inte har en aning om. Att döda kanske har varit deras vardag. De har belönats med TV-spel, telefoner, cannabis och annat tidigare, men i Sverige är de ensamma, oönskade och vilsna.

Vi kan kanske ta emot enstaka som punktmarkeras tills man vet att de är friska nog i skallen att fungera i samhället, men de nivåer Sverige tar emot om misstanken om barnsoldater stämmer kommer skapa ett kaos utan dess like när dessa "barn" inte "får tjejer" och lämnas vind för våg i samhället.

Det är väl än så länge bara bekräftat att ett av svinen var invandrare.

När jag läste om vad de marockanska skitungarna hade gjort i Malmö innan de blev omhändertagna och när jag såg hela filmsnutten inser man hur fullständigt skilda i mentalitet dessa 10-14 åringar är från svenska.

Nej de som kommer som ensamkommande barn till Sverige är de som har släktingar som har råd att skicka dem till Sverige, det är alltså inte barnsoldater
Citera
2015-06-12, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Men det är ju lite min poäng. Det finns sjuka störda helsvenska psykopater också, men det är oerhört ovanligt att helsvenska barn på tretton är inblandade i mord/dråp. Att dessa två trettonåringar skulle vara helsvenska kan så vara, men det är inte sannolikt.

Jag kanske tolkade ditt inlägg fel, men fick känslan att du skulle motbevisa mig?

Jo sett till vad kidsen som satt på det hemmet hade för brottslig bakgrund så var "mord/dråp" extremt ovanligt - alltså inte bara bland det du beskriver som "helsvenskar" utan bland alla de intagna. De enda intagna jag över huvud taget mins som hade tagit livet av någon det var den här killen, och sedan var det en annan "helsvensk" kille som hade skjutit sin styvfar med ett hagelgevär upprepade gånger.

Så sammanfattningsvis.
Även om det fanns en hög grad invandrarungdom intagna, så såg jag under en period på kanske 3-4 år inte en enda av dem som var i tagna för mord/dråp. Rån, inbrott, grov misshandel, mm... sure. Inte mord.
De enda två tonåringar som hamnat där för att de avsiktligen tagit livet av någon, var just två "helsvenskar". Tvärt emot ditt initiala inlägg.

Länk till det ena fallet är ju redan postad i tråden... de kidsen var riktiga "helsvenskar" som betedde sig värre än något
Citera
2015-06-12, 08:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Svenska barn i 13 årsåldern, skulle inte klara av att blåneka så ihärdigt, och de skulle inte begå detta brott. En svensk 13 åring eller äldre hade börjat gråta redan vid gripandet.
Vet man att de "blånekar"? De kan ju förneka brott men vidgå att de dödat mannen i självförsvar. Jag har inte hört några egentliga detaljer kring deras inställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in