Det har nämnts tidigare i tråden man misstänker att många ensamkommande barn har bakgrund som barnsoldater. Dessa, förvisso kanske från början oskyldiga barn, har ändå tvingats göra saker som förstört huvudet på dem fullständigt. Tusentals ensamkommande kommer till Sverige varje år, med ett bagage vi inte har en aning om. Att döda kanske har varit deras vardag. De har belönats med TV-spel, telefoner, cannabis och annat tidigare, men i Sverige är de ensamma, oönskade och vilsna.
Vi kan kanske ta emot enstaka som punktmarkeras tills man vet att de är friska nog i skallen att fungera i samhället, men de nivåer Sverige tar emot om misstanken om barnsoldater stämmer kommer skapa ett kaos utan dess like när dessa "barn" inte "får tjejer" och lämnas vind för våg i samhället.
Det är väl än så länge bara bekräftat att ett av svinen var invandrare.
När jag läste om vad de marockanska skitungarna hade gjort i Malmö innan de blev omhändertagna och när jag såg hela filmsnutten inser man hur fullständigt skilda i mentalitet dessa 10-14 åringar är från svenska.
Citat:
Ursprungligen postat av
Som-nam-na
Njae, detta är barn som kommit inom samhällets radar helt enkelt, både polis och sociala myndigheter har ju uppenbarligen väldigt god kännedom om dom.
Det handlar uppenbarligen inte om 35-åringar i detta fallet. Utrikes härkomst? Mycket möjligt men något som torde vara mer intressant är varför dessa yngel placerats i familjehem från första början.
Min gissning är att dessa yngel helt enkelt är omöjliga att anpassa sas, möjligen med sociala svårigheter som åsamkats av tex föräldrars beteende men kanske mer troligt att det handlar om individerna själva i detta fallet.
Polisen i Varberg verkar ha känt till dom väl vilket innebär att dom troligen begått ett större antal brott innan detta. Att det varit så tyst beror ju bara på att sociala ska slicka i sig det hela och att vanligt folk ska inbillas att detta är människor av värde som av någon oförklarlig anledning kan komma att rädda mänskligheten. Ja vem vet..
Själv tycker jag det blivit uppenbart att det är långt ifrån riskfritt att dalta med uppenbart störda människor även om dom i ålder råkar vara under ett vuxen-streck.