2015-06-11, 12:32
Medlem
Otems avatar
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article20946950.ab

Fortsatt misstänkta. Det verkar dra ihop sig i detta fall.

Citat:
Två 13-åriga pojkar är fortsatt misstänkta för att ha mördat en
65-åring på en gård norr om Varberg. De båda pojkarna har nekat
till brott i de inledande förhören. Nya förhör lär dröja något, enligt
Tommy Nyman, presstalesperson hos polisen i Halland.
Citera
2015-06-11, 12:41
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Välkommen till Flashback, här finns bara spekulationer, och absolut inget fakta

Förvånansvärt mycket fakta brukar faktiskt komma fram ur alla spekulationer med tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Berting
De två Göteborgsgrabbarna är svenskar, så tyder jag det efter en artikel i dagens GöteborgsPosten.

Socialtjänsten i Göteborg är inkopplad i mordutredningen med 13-åringarna.

De två 13-åriga Göteborgspojkarna som misstänks för mordet på en man i 65-årsåldern, befinner sig just nu i socialtjänstens förvar i samband med polisutredningen.

- Jag har fått bekräftat att pojkarna kommer ifrån Göteborg, säger Lisbeth Nilsson, avdelningschef för individ- och familjeomsorg vid stadsledningskontoret.

Det är bekräftat nu så det bör betyda att ingen invandrarbakgrund föreligger.

Hur tänkte du nu då? Att komma från Göteborg är val ingen garanti för att man inte är invandrare eller?
Citera
2015-06-11, 12:44
Medlem
Citat:
De två Göteborgsgrabbarna är svenskar, så tyder jag det efter en artikel i dagens GöteborgsPosten.

De två 13-åriga Göteborgspojkarna som misstänks för mordet på en man i 65-årsåldern, befinner sig just nu i socialtjänstens förvar i samband med polisutredningen.

- Jag har fått bekräftat att pojkarna kommer ifrån Göteborg, säger Lisbeth Nilsson, avdelningschef för individ- och familjeomsorg vid stadsledningskontoret.

Är alla som bor i Göteborg svenskar...?
Citera
2015-06-11, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Förvånansvärt mycket fakta brukar faktiskt komma fram ur alla spekulationer med tiden.

Hur tänkte du nu då? Att komma från Göteborg är val ingen garanti för att man inte är invandrare eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgran
Är alla som bor i Göteborg svenskar...?

Finns det ens tunnelbanan i Göteborg?
Citera
2015-06-11, 12:52
Medlem
Bertings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero

Jo, men man kan vara boende i Göteborg men ändå komma från ett land väldigt långt härifrån. Men Lisbeth Nilsson BEKRÄFTAR att de är från Göteborg. Det var det jag hängde upp mej på. Men chansen vid sådana här brott att barnen/deras familj EJ har ursprung från Sveriger är enlingt mej stor. Man ändå bara en gissning.
Citera
2015-06-11, 12:58
Medlem
Brukar socialtjänsten gå in och omhänderta barn från familjer med invandrarrötter oftare än Svenska?

Med tanke på åldern så är väl det det rimligaste alternativet, dvs att det är socialtjänstlagen för omhändertagande av barn som ligger till grund för barnens placering hos annan familj/barnhem?
Citera
2015-06-11, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Finns det ens tunnelbanan i Göteborg?

Förvånansvärt många IS-krigare är ju exvis enna redigt goa gubbar från Götelabörjj har jag läst så att killarna skulle "komma från Göteborg" säger väl inte så förbaskat mycket.

Även om det handlat om riktigt struliga svenska killar utan kompiskrets och fast tillvaro i skola och så borde det väl läckt skvaller vid det här laget?
Citera
2015-06-11, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare

Förvånansvärt många IS-krigare är ju exvis enna redigt goa gubbar från Götelabörjj har jag läst så att killarna skulle "komma från Göteborg" säger väl inte så förbaskat mycket.

Även om det handlat om riktigt struliga svenska killar utan kompiskrets och fast tillvaro i skola och så borde det väl läckt skvaller vid det här laget?

Kompiskretsar kan de ha, men fel kompiskretsar, det har alltid funnits killar som hamnat i fel umgänge, långt ifrån alla går det ju helt åt helvete för, uttrycket maskrosbarn finns ju inte för intet, dvs barn som har det väldigt tufft hemma, missbrukande föräldrar etc, men som ändå klarar sig ganska bra och får normala liv. Har sett bådadera under min uppväxt.

Hur många 13-åringar hänger här? Jag kan inte namnet på en enda unge i den åldern.
Citera
2015-06-11, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare

Att två helsvenska killar i 13 års åldern fastnar i mord/dråp är väl in i det närmsta osannolikt. Det sagt så förändras samhället i rask takt numera och att vara 13 idag är inte som när jag var 13. Jag är medveten om det.

Finns det några uppgifter om BO karaktär? Var han själv lite utanför samhället eller var han en hederlig fin gammal man?
Citera
2015-06-11, 13:25
Medlem
Gillar namnet maskrosbarn. Väldigt passande.

Citat:
Maskrosbarn är barn som har det svårt hemma men som klarar sig ändå, ungefär som en maskros kan växa upp genom asfalten. Asfaltsblomma är en synonym till maskrosbarn.

Maskrosbarn kan som vuxen utveckla en fungerande social tillvaro trots en extremt svår uppväxt i en dysfunktionell familj av multiproblem-karaktär. Den klassiska bilden av föräldraskapet är en ensamstående psykiskt sjuk förälder med någon form av missbruk.

[...]
Citera
2015-06-11, 13:37
Medlem
Citat:

är du på riktigt eller? Menar du på fullaste allvar att bara för att pojkarna är hemmahörande i Göteborg så innebär det med automatik att detta inte handlar om invandrare? Detta var bland det dummaste jag läst, åk in och sätt dig i göteborgs centrum, lovar dig, du kommer att se en djävla massa invandrare där.
Med detta vill jag inte ha sagt att det ÄR invandrare, men att utesluta detta för att dom är hemmahörande i gbg är otroligt korkat.
Citera
2015-06-11, 13:39
Medlem
Prästen i det lilla samhället "Hur ska pojkarna kunna leva med detta resten av deras liv" finns det ingen gräns för hur korkade uttalande man får göra? Dessa parasiter kommer inte att må dåligt av detta, hade dom haft ett uns av empati hade dom inte begått detta fruktansvärda brott. Tänk om prästhelvetet kunde tänka på offrets anhöriga istället för ungarna, dom är förlorade, skott i pannan vore det bästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in