2015-06-11, 15:31
Medlem
MisterMozzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av west86
har pratat med en som varit plaserad hos han. och det ska vara ett praktsvin.
och total brist på empati.

Känner flertalet som bott där, och ja, trakiskt faktist, han blev tillochmed av med 2 stycken som bodde där.
Citera
2015-06-11, 15:34
Medlem
Zloths avatar
Synd att vi aldrig kommer att få veta vilka dessa genetiska avfall är.

Vi bor i fel land för det.

I detta sinnessjuka kulturmarxist land så är det alltid mer synd om GM än anhöriga till offret/offren.
Citera
2015-06-11, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joffepoffe
För en sådär 12-15 år sedan, då jag jobbade lite extra som nattvak på ett SiS-hem, så satt det i alla fall en helyllesvensk 15årig kille där, som var en av de extremt få som tagit livet av nån. Han och en annan svensk bondpojk hade på en HB-fylla gått hem till en pensionär, klubbat ihjäl han med en hammare, stuckit varenda kökskniv de hittade i han som att han var en nåldyna, samt grävt ut hans ena öga med en sked.
(De hade tänkt posta ögat som ett skämt till en polare)

De var två stycken helt helsvenska killar, som dessutom växt upp på landsbygden i en helsvensk liten by på ett par två tusen pers. Men det är klart att om flashbacks snillen verkligen anstränger sig så kan de säkert få även en sådan incident att bero på invandring.....

Nu tror jag iofs att oddsen är högre att kidsen i det här fallet har någon slags invandrarbakgrund. Men tro inte på något sätt att helsvenska killarinte kan bete sig som djur.

Men det är ju lite min poäng. Det finns sjuka störda helsvenska psykopater också, men det är oerhört ovanligt att helsvenska barn på tretton är inblandade i mord/dråp. Att dessa två trettonåringar skulle vara helsvenska kan så vara, men det är inte sannolikt.

Jag kanske tolkade ditt inlägg fel, men fick känslan att du skulle motbevisa mig?
Citera
2015-06-11, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Men det är ju lite min poäng. Det finns sjuka störda helsvenska psykopater också, men det är oerhört ovanligt att helsvenska barn på tretton är inblandade i mord/dråp. Att dessa två trettonåringar skulle vara helsvenska kan så vara, men det är inte sannolikt.

Jag kanske tolkade ditt inlägg fel, men fick känslan att du skulle motbevisa mig?

Det är oerhört ovanligt att några barn dödar andra människor, oberoende av etnicitet. Att det är skrivet i sten att detta är barn med invandrarrötter är alltså att dra väldigt snabba slutsatser, då det finns flera exempel där det är etniskt svenska barn som varit GM.

Att alla svenska barn växer upp i funktionella och lyckliga familjer och blir välanpassade samhällsmedborgare är inte en världsbild jag delar, det har alltid funnits barn som spårat ur av någon anledning. Det är min erfarenhet åtminstone. Sedan är det sjukt ovanligt att någon 13-åring dödar en annan människa.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2015-06-11 kl. 16:04.
Citera
2015-06-11, 16:12
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av west86
har pratat med en som varit plaserad hos han. och det ska vara ett praktsvin.
och total brist på empati.

Han kanske ställde krav på ordning och reda, vett och etikett och gott uppförande och uppfattades då som ett "praktsvin".
Citera
2015-06-11, 16:16
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det är oerhört ovanligt att några barn dödar andra människor, oberoende av etnicitet. Att det är skrivet i sten att detta är barn med invandrarrötter är alltså att dra väldigt snabba slutsatser, då det finns flera exempel där det är etniskt svenska barn som varit GM.

Att alla svenska barn växer upp i funktionella och lyckliga familjer och blir välanpassade samhällsmedborgare är inte en världsbild jag delar, det har alltid funnits barn som spårat ur av någon anledning. Det är min erfarenhet åtminstone. Sedan är det sjukt ovanligt att någon 13-åring dödar en annan människa.
Osannolikheten ligger väl snarast i att TVÅ gravt psykiskt störda svenska telningar skulle sammanstråla för att ta en farbror av daga. Två empatistörda f.d. barnsoldater från valfritt krig däremot...
Citera
2015-06-11, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Osannolikheten ligger väl snarast i att TVÅ gravt psykiskt störda svenska telningar skulle sammanstråla för att ta en farbror av daga. Två empatistörda f.d. barnsoldater från valfritt krig däremot...

Tycker som du, detta är rimligt. Iaf det minst osannolika. Krigsskadade blattar/araber/negrer/idioter som flippar ur och sen går det som det går eftersom de saknar all form av empati, har inge som helst spärrar. Dessa människor fungerar på samma sätt som djur, hittar de nåt ätbart så äter de upp det.
Citera
2015-06-11, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa

Nu har jag inte skrivit att det är sannolikt att det är etniskt svenska barn, läs vad jag skriver och inte vad du tror att jag skriver, dvs det är sjukt ovanligt att några 13-åringar begår mord. Hur många fall har vi haft där ungdomar mördat någon annan?

Det finns säkert någon som kan göra en sammanställning. Det fall jag kunde komma på på rakarm var Vollsjömordet, där lillebrorsan, 15 år gammal, sköt storasyrran med ett salongsgevär, det var 2010. Det var ute på en gård i jordbrukstrakterna vid Vollsjö. Så etniskt svenska jordbrukare barn.
Citera
2015-06-11, 16:53
Medlem
Citat:
Mordoffrets hem var sönderslaget
De misstänkta tonårspojkarnas inbrott gick inte som det var tänkt. – Det finns goda skäl att tro att det utspelade sig ett rejält slagsmål på platsen, säger en initierad källa.

Citat:
Att så mycket var sönderslaget i bostaden förbryllade polisen eftersom det måste ha tagit tid. En stor del av möblerna var förstörda, fönsterrutor var krossade, även en parkerad bil på gården hade fått rutorna inslagna.

För polisen står det klart att det varit en kamp i samband med att mannen försvarat sin egendom.

http://hallandsposten.se/nyheter/halland/1.4061128-mordoffrets-hem-var-sonderslaget
Citera
2015-06-11, 17:07
Medlem
Otems avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20940174.ab

Inbrottsförsök gick överstyr.

Citat:
Två 13-åriga pojkar misstänks för mordet på en 65-årig man
som hittades död i Derome utanför Varberg i tisdags. Enligt
uppgifter till Hallands Nyheter tyder polisutredningen på ett
inbrottsförsök som gick överstyr.

Fruktansvärt om detta nu stämmer, två 13-åringar pojkar
som har ihjäl en äldre människa. Hur fasen är detta funtat?
Känns som ett ganska spektakulärt fall i sig? Eller vad säger
ni andra?
Citera
2015-06-11, 17:16
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berting
De två Göteborgsgrabbarna är svenskar, så tyder jag det efter en artikel i dagens GöteborgsPosten.

Socialtjänsten i Göteborg är inkopplad i mordutredningen med 13-åringarna.

De två 13-åriga Göteborgspojkarna som misstänks för mordet på en man i 65-årsåldern, befinner sig just nu i socialtjänstens förvar i samband med polisutredningen.

- Jag har fått bekräftat att pojkarna kommer ifrån Göteborg, säger Lisbeth Nilsson, avdelningschef för individ- och familjeomsorg vid stadsledningskontoret.

Det är bekräftat nu så det bör betyda att ingen invandrarbakgrund föreligger.
är du på riktigt? just nu finns det många "göteborgare" i Syrien och Irak som slåss för IS ( ringer det någon klocka där?) tror du att det handlar om lintottar även i de fallen?
Citera
2015-06-11, 17:21
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20940174.ab

Inbrottsförsök gick överstyr.

Fruktansvärt om detta nu stämmer, två 13-åringar pojkar
som har ihjäl en äldre människa. Hur fasen är detta funtat?
Känns som ett ganska spektakulärt fall i sig? Eller vad säger
ni andra?
jag kan tänka mig att det är ganska normalt beteende för "barn" från "failed states". de känner ingen empati ens med sina landsmän och skulle kunna slå ihjäl några bara för att. varför skulle de bry sig om välfödda svennar? minns tex "barnen" som tjuvåkte mm på Malmö C för inte så länge sedan. Välkommen till begynnelsen av det nya Sverige designat av S, MP, M, V, FP, C och KD.
Senast redigerad av araka 2015-06-11 kl. 17:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in